1. Aşağıdakilerden hangisi hedef yazarken uyulması gereken ilkelerden değildir?
A) Öğrenci açısından ifade edilmelidir.
B) Öğrenme sürecine değil ürüne yönelik ifade edilmelidir.
C) Eyleme dönük fiillerle ifade edilmelidir.
D) Konu başlıkları olarak ifade edilmelidir.
E) Birbiriyle tutarlı olarak ifade edilmelidir.
2. Aşamalılık özelliği ağırlık taşıyan derslerde içeriği düzenlerken en fazla hangi programlama yaklaşımı kullanılır?
A) Modüler B) Sarmal C) Pramitsel D) Konu ağı E) Doğrusal
3. Okulöncesi eğitimde hangi program tasarım modeli ağırlık taşımaktadır?
A) Konu merkezli
B) Öğrenci merkezli
C) Proje merkezli
D) Sorun merkezli
E) Okul merkezli
4. Okulun yaşama hazırlık olmaktan çok, yaşamın kendisi olması gerektiğini ve öğretimde problem çözme yönteminin esas alınması gerektiğini savunan eğitim felsefe hangisidir?
A) İlerlemecilik (Progressivism)
B) Yeniden Kurmacılık (Reconstructionism)
C) Esasicilik (Essentialism)
D) Daimicilik (Prennialism)
E) Gerçekçilik (Realism)
5. Hangisi programlı öğretimin ilkeleri içerisinde yer almaz?
A) Etkin katılım
B) Küçük adımlar
C) Anında düzeltme
D) Bireysel hız
E) Sürekli izleme
6. Hangisi davranışçılığın eğitim programları üzerindeki en önemli etkisi olarak nitelendirilebilir?
A) Hedeflerin davranışa dönüştürülmesi ve ölçülmesi
B) Öğrenci başarısının artırılması
C) Öğretmen-öğrenci ilişkilerinin düzenlenmesi
D) Öğrencilerin ihtiyaçlarının dikkate alınması
E) Bilişsel öğrenmelere önem verilmesi
7. Okul-aile işbirliğinin artırılması, daha çok eğitim programlarının hangi temeli ile açıklanabilir?
A) Psikolojik temel
B) Ekonomik temel
C) Sosyal temel
D) Felsefi temel
E) Bireysel temel
8. Bilgi bütününü anlamlı öğelere ayıran bir öğrenci hangi öğrenme stratejisini kullanmaktadır?
A) Anlamlandırma
B) Örgütleme
C) Tekrar
D) Karar verme
E) Sınıflandırma
9. Hangisi eğitim durumları değişkenleri içerisinde yer almaz?
A) Dönüt B) İpucu C) Katılım D) Pekiştireç E) Motivasyon
10. I. öğeleri belirleme,
II. ilişkileri belirleme
III. örgütleme
İlkelerini ortaya koyma zihinsel yeterlilikleri bilişsel alanın hangi basmağıyla ilgilidir?
A) Değerlendirme B) Kavrama C) Uygulama D) Analiz E) Sentez
11. “Öğrencilere eleştirisel düşünme alışkanlığı kazandırmak” hedefinde, hedefler için gerekli hangi özellik dikkate alınmamıştır?
A) Açık seçik ifade edilmemiştir.
B) Öğrenci davranışına dönük değildir.
C) Yeterince genel ve sınırlı değildir.
D) Gerçekleştirilebilir değildir.
E) Gözlenebilir değildir.
12. Aşağıdakilerin hangisinde Türk Milli Eğitiminin Genel hedefleri doğru ve eksiksiz olarak yorumlanmıştır?
A) İyi insan, iyi vatandaş ve bir meslek sahibi yapmak.
B) Çalışkan, üretken ve milletini seven bireyler olarak yetiştirmek.
C) Kanunlara uyan, devlete karşı sorumluluklarını bilen ve kişilikli bireyler yetiştirmek.
D) Bilimsel düşünen, ahlaklı ve yaratıcı bireyler yetiştirmek.
E) Kişilikli, mesleki bilgi beceriye sahip, sağlıklı bireyler olarak yetiştirmek.
13. Aşağıdakilerin hangisi davranışları bilişsel, duyuşsal ve devimsel olarak ayırma nedenleri içerisinde daha az öneme sahiptir?
A) Kullanılacak araç-gereçlerin farklı olması
B) Kullanılacak yöntem ve tekniklerin farklı olması
C) Kullanılacak öğrenme ve öğretme stratejilerinin farklı olması
D) Kullanılacak ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının farklı olması
E) Kullanılacak ödül ve cezaların farklı olması
14. Eğitim programı içerisinde yer verilecek hedef ve davranışları seçerken, davranışla ilgili hangi özellik daha az dikkate alınmalıdır?
A) Davranışın sık kullanılması
B) Davranışın önemli olması
C) Davranışın başka davranışlar için önkoşul olması
D) Davranışın evrensel olması
E) Davranışın kolay olması
15. Bir dersin öğrenme-öğretme etkinliklerinin bu ders için ayrılan zamana dağıtımın yapıldığı plana ne ad verilir?
A) Günlük plan
B) Ünite planı
C) Yıllık plan
D) Ders planı
E) Ders programı
16. Bir öğretmen, verdiği dersin kazandırmak istediği davranışların ne ölçüde kazanıldığını belirlemek amacıyla dönemin başında ve sonunda öğrencilere aynı testi iki defa uygulamakta ve öğrencilerin testlerden aldıkları puanlar arasındaki farkın anlamlı olup olmadığına bakmaktadır. Öğretmenin temel amacı neyi değerlendirmektir?
A) Öğrencilerin öğrenme düzeylerini
B) Öğrencilerin başarı düzeylerini
C) Öğrencilerin öğrenme güçlüklerini
D) Öğrencilerin öğrenme eksikliklerini
E) Öğrencilerin kişilik özelliklerini
17. Karadeniz bölgesinde bir sınıf öğretmeni, hayat bilgisi dersinde meslekleri tanıyalım ünitesini işlerken, öğrencilerle balıkçılık, çiftçilik, ormancılık, futbolculuk gibi mesleklere öncelik verirken, bir başka öğretmen Akdeniz bölgesinde aynı ünitede arıcılık, turizmcilik gibi meslekleri ön plana çıkarmaktadır.
Bu durum eğitim programının daha çok hangi özelliğini vurgulamaktadır?
A) İşlevsellik B) Güncellik C) Esneklik D) Aşamalılık E) Süreklilik
18. Program geliştirme çalışmalarının her aşamasında yararlanılmakla birlikte, özellikle hedeflerin oluşturulabilirlik ve ulaşılabilirlik açısından belirlenmesinde hangisi daha fazla etkilidir?
A) Eğitim sosyolojisi
B) Eğitim ekonomisi
C) Eğitim felsefesi
D) Eğitim psikolojisi
E) Eğitim tarihi
19. Program geliştirme çalışmalarında yer alan bir uzman, “ne öğretelim?” sorusuna cevap aramaktadır.
Sizce uzman programın hangi öğesi üzerinde çalışmaktadır?
A) Hedef
B) İçerik
C) Öğretme-öğrenme süreci
D) Değerlendirme
E) Araştırma
20. Eğitim programının içerik öğesiyle ilgili olarak hangisi söylenemez?
A) Eğitim programının ikinci öğesidir.
B) Programlarda daha çok, “konular” başlığı altında yer alır.
C) Hedeflerle tutarlı olmalıdır.
D) Merkezi yönetimin olduğu yerlerde, merkezi yönetim tarafından onaylanması gerekir.
E) Seçiminde mutlaka bazı kriterlerin dikkate alınması gerekir.
| 1-D | 2-E | 3-B | 4-A | 5-E | 6-A | 7-C |
| 8-B | 9-E | 10-C | 11-B | 12-A | 13-E | 14-E |
| 15-C | 16-A | 17-C | 18-D | 19-B | 20-A |
“mutluluk azmin yanındadır”
PROGRAM GELİŞTİRME TEST 2
0 yorum:
Yorum Gönder