PROGRAM GELİŞTİRME TEST 2

4 Mart 2013 Pazartesi

1. Aşağıdakilerden hangisi hedef ya­zarken uyulması gereken ilkelerden değildir?

A)  Öğrenci açısından ifade edilmelidir.

B)  Öğrenme sürecine değil ürüne yönelik ifade edilmelidir.

C)  Eyleme dönük fiillerle ifa­de edilmelidir.

D)  Konu başlıkları olarak ifa­de edilmelidir.

E)   Birbiriyle tutarlı olarak ifa­de edilmelidir.

 

2. Aşamalılık  özelliği  ağırlık  taşıyan derslerde içeriği düzenlerken en faz­la hangi programlama yaklaşımı kul­lanılır?

A)  Modüler     B)  Sarmal        C)  Pramitsel        D)  Konu ağı            E)  Doğrusal

 

3. Okulöncesi eğitimde hangi program tasarım modeli ağırlık taşımaktadır?

A)  Konu merkezli

B)  Öğrenci merkezli

C)  Proje merkezli

D)  Sorun merkezli

E)  Okul merkezli

 

4. Okulun yaşama  hazırlık olmaktan çok, yaşamın kendisi olması gerekti­ğini ve öğretimde problem çözme yönteminin esas alınması gerektiğini savunan eğitim felsefe hangisidir?

A)  İlerlemecilik (Progressivism)

B)  Yeniden Kurmacılık (Reconstructionism)

C)  Esasicilik (Essentialism)

D)  Daimicilik (Prennialism)

E)   Gerçekçilik (Realism)

 

5.  Hangisi programlı öğretimin ilkeleri içerisinde yer almaz?

A)  Etkin katılım

B)  Küçük adımlar

C)  Anında düzeltme

D)  Bireysel hız

E)   Sürekli izleme

6. Hangisi davranışçılığın eğitim prog­ramları üzerindeki en önemli etkisi olarak nitelendirilebilir?

A) Hedeflerin   davranışa   dönüştürül­mesi ve ölçülmesi

B)  Öğrenci başarısının artırılması

C)  Öğretmen-öğrenci   ilişkilerinin  dü­zenlenmesi

D)  Öğrencilerin ihtiyaçlarının dikkate alınması

E)  Bilişsel öğrenmelere önem verilme­si

 

7. Okul-aile işbirliğinin artırılması, daha çok eğitim programlarının hangi te­meli ile açıklanabilir?

A)  Psikolojik temel

B)  Ekonomik temel

C)  Sosyal temel

D)  Felsefi temel

E)  Bireysel temel

 

8. Bilgi bütününü anlamlı öğelere ayı­ran bir öğrenci hangi öğrenme stra­tejisini kullanmaktadır?

A)  Anlamlandırma

B)  Örgütleme

C)  Tekrar

D)  Karar verme

E)  Sınıflandırma

 

9. Hangisi eğitim durumları değişkenle­ri içerisinde yer almaz?

A)  Dönüt         B)  İpucu          C)  Katılım       D)  Pekiştireç  E)  Motivasyon

 

10.  I.   öğeleri belirleme,

II.   ilişkileri belir­leme

III. örgütleme

İlkelerini orta­ya koyma zihinsel yeterlilikleri bilişsel alanın hangi basmağıyla ilgilidir?

A)  Değerlendirme        B)  Kavrama                  C)  Uygulama D)  Analiz        E)  Sentez

 

11. “Öğrencilere eleştirisel düşünme alışkanlığı  kazandırmak”  hedefinde, hedefler için gerekli hangi özellik dikkate alınmamıştır?

A)  Açık seçik ifade edilmemiştir.

B)  Öğrenci davranışına dönük değildir.

C)  Yeterince genel ve sınırlı değildir.

D)  Gerçekleştirilebilir değildir.

E)  Gözlenebilir değildir.

 

12. Aşağıdakilerin hangisinde Türk Milli Eğitiminin Genel hedefleri doğru ve eksiksiz olarak yorumlanmıştır?

A) İyi insan, iyi vatandaş ve bir meslek sahibi yapmak.

B) Çalışkan, üretken ve milletini seven bireyler olarak yetiştirmek.

C)  Kanunlara uyan, devlete karşı so­rumluluklarını bilen ve kişilikli birey­ler yetiştirmek.

D) Bilimsel düşünen, ahlaklı ve yaratıcı bireyler yetiştirmek.

E) Kişilikli, mesleki bilgi beceriye sa­hip, sağlıklı bireyler olarak yetiştir­mek.

 

13. Aşağıdakilerin hangisi  davranışları bilişsel, duyuşsal ve devimsel olarak ayırma nedenleri içerisinde daha az öneme sahiptir?

A)  Kullanılacak araç-gereçlerin farklı olması

B)  Kullanılacak yöntem ve tekniklerin farklı olması

C)  Kullanılacak öğrenme ve öğretme stratejilerinin        farklı olması

D)  Kullanılacak ölçme ve değerlendir­me           yaklaşımlarının farklı olması

E)   Kullanılacak ödül ve cezaların farklı olması

 

14.  Eğitim programı içerisinde yer veri­lecek hedef ve davranışları seçerken, davranışla ilgili hangi özellik daha az dikkate alınmalıdır?

A)  Davranışın sık kullanılması

B)  Davranışın önemli olması

C)  Davranışın başka davranışlar için önkoşul olması

D)  Davranışın evrensel olması

E)   Davranışın kolay olması

 

15. Bir dersin öğrenme-öğretme etkinlik­lerinin bu ders için ayrılan zamana dağıtımın yapıldığı plana ne ad veri­lir?

A)  Günlük plan

B)  Ünite planı

C)  Yıllık plan

D)  Ders planı

E)  Ders programı

 

16. Bir öğretmen, verdiği dersin kazan­dırmak istediği davranışların ne öl­çüde kazanıldığını   belirlemek ama­cıyla dönemin başında ve sonunda öğrencilere aynı testi iki defa uygu­lamakta ve öğrencilerin testlerden aldıkları puanlar arasındaki farkın an­lamlı olup olmadığına bakmaktadır. Öğretmenin temel amacı neyi değer­lendirmektir?

A)  Öğrencilerin öğrenme düzeylerini

B)  Öğrencilerin başarı düzeylerini

C)  Öğrencilerin öğrenme güçlüklerini

D)  Öğrencilerin öğrenme eksikliklerini

E)  Öğrencilerin kişilik özelliklerini

 

17. Karadeniz bölgesinde bir sınıf öğ­retmeni, hayat bilgisi dersinde mes­lekleri tanıyalım ünitesini işlerken, öğrencilerle balıkçılık, çiftçilik, ormancılık, futbolculuk gibi mesleklere öncelik verirken, bir başka öğretmen Akdeniz bölgesinde aynı ünitede arı­cılık, turizmcilik gibi meslekleri ön plana çıkarmaktadır.

Bu durum eği­tim programının daha çok hangi özelliğini vurgulamaktadır?

A) İşlevsellik    B) Güncellik     C) Esneklik           D) Aşamalılık           E)  Süreklilik

 

18. Program geliştirme çalışmalarının her aşamasında yararlanılmakla bir­likte, özellikle hedeflerin “oluşturulabilirlik ve ulaşılabilirlik” açısından be­lirlenmesinde hangisi daha fazla etkilidir?

A)  Eğitim sosyolojisi

B)  Eğitim ekonomisi

C)  Eğitim felsefesi

D)  Eğitim psikolojisi

E)   Eğitim tarihi

 

19.  Program  geliştirme  çalışmalarında yer alan bir uzman, “ne öğretelim?” sorusuna cevap aramaktadır.

Sizce uzman programın hangi öğesi üze­rinde çalışmaktadır?

A)  Hedef

B)  İçerik

C)  Öğretme-öğrenme süreci

D)  Değerlendirme

E)  Araştırma

 

20.  Eğitim programının içerik öğesiyle ilgili olarak hangisi söylenemez?

A)  Eğitim programının ikinci öğesidir.

B) Programlarda daha çok, “konular” başlığı altında yer alır.

C)  Hedeflerle tutarlı olmalıdır.

D) Merkezi yönetimin olduğu yerlerde, merkezi yönetim tarafından onay­lanması gerekir.

E) Seçiminde mutlaka bazı kriterlerin dikkate alınması gerekir.

 

1-D 2-E 3-B 4-A 5-E 6-A 7-C
8-B 9-E 10-C 11-B 12-A 13-E 14-E
15-C 16-A 17-C 18-D 19-B 20-A  

“mutluluk azmin yanındadır”


PROGRAM GELİŞTİRME TEST 2

0 yorum:

Yorum Gönder