PROGRAM GELİŞTİRME TEST-1

4 Mart 2013 Pazartesi

1. Aşağıdakilerden hangileri bilgi düzeyindeki davranış­ların öğretim hedefi olarak seçilme­sinin sebeplerindendir?

I.    Belli alandaki bilgilerin hiç değiş­memesi

II.   Ezber sayesinde öğrencilerin zeka­larının gelişeceği

III.  Daha   ileriki   öğrenmelere   temel oluşturması

VI.  Öğretiminin ve ölçülmesinin kolay olması

A)  I-II    B)  I-III  C)    II-IV   D)   I-II-IV          E)   Hepsi

 

2. Öğretmenin derste örnek vererek açıkladığı bir ilkenin kavran­dığının kanıtı aşağıdakilerden hangisidir?

A)  İlkenin tanımı  ve­rildiği zaman adını söylemek

B)  İlkenin adı verilince dersteki örneği  yazmak

C)  İlkeyi derste verilenden farklı bir ör­nekle açıklamak

D)  İlkeyi derste verilen örnek ve ifadey­le açıklamak

E)  Yukarıdakilerin hepsi

 

3. Bir coğrafya öğretmeni çoktan seç­meli bir sınavda öğrencilerine bir grafik vermiş ve öğrencilerin grafiğe göre verilen seçeneklerden yanlış olanını bulmasını istemiştir.

Bu du­rumda öğretmen hangi bilişsel düzeydeki davranışı ölçmek istemiştir?

A) Bilgi                  B) Kavrama               C)  Uygulama     D) Sentez            E) Değerlendirme

 

4. Bir psikoloji öğretmeni kopyanın sı­nav puanlarını nasıl etkileyeceğini çeşitli yönleri ile açıklamıştır. Öğret­men bu davranışı ile en az hangi aşamaya ulaşmıştır?

A) Değerlendirme    B) Analiz                                           C) Yorumlama         D) Kavrama        E) Çevirme

 

5.   Hangisi ya da hangileri sentez basamağındaki davranışlardır?

I.   Bir cümleyi öğelerine ayırmak

II.  Bir grafiği sözel bir ifadeye dönüş­türme

III.Eldeki verilerle ilgili ve tutarlı uygun hipotezler kurabilme

VI.Belli davranıştan ölçmek için özgül test maddeleri geliştirme

 

A) Yalnızca I         B) I-II     C)  I-III   D) III-IV  E) Hepsi

 

6.   Bir başarı testi için Belirtke tablosu hazırlayan bir birey en az hangi dü­zeydeki bir davranışı sergilemiş olur?

A)  Bilgi B)  Kavrama          C)  Uygulama        D)  Analiz            E)  Sentez

 

7.Bilişsel alanda öğretim hedeflerinin sınıflandırılmasında üçüncü aşama hangisidir?

A)   Bilgi                B)  Uygulama       C)  Kavrama            D)  Sentez           E)   Değerlendirme

 

8.   Öteleme hangi bilişsel aşamanın ba­samağıdır?

A) Bilgi                  B) Uygulama        C) Kavrama              D) Analiz            E)  Değerlendirme

 

9.   Olguların bilgisi hangi bilişsel aşa­mada yer alır?

A)  Kavrama         B)  Analiz              C)  Uygulama          D)  Sentez          E)   Bilgi

 

10. Bir  yüksek   lisans   öğrencisinden kendisinin   belirlediği   bir  konuda araştırma yapıp, sonuçlan rapor ha­linde getirip sunması istenmiştir.

Bu işlemi başarıyla yapan öğrenci en az hangi düzeydeki davranışı göstermiş olur?

A)  Kavrama         B)  Analiz              C)  Uygulama            D)  Sentez        E)   Değerlendirme

 

11.  Bir öğretmen adayının öğretim ko­nusu ile ilgili hangi öğretim yöntem­lerini kullanacağını açıklaması, onun hangi  bilişsel  aşamada  olduğunu gösterir?

A) Uygulama        B) Analiz               C) Sentez                    D) Değerlendirme           E) Kavrama

 

 

 

12. Hangisi en alt düzey bilişsel beceri alanıdır?

A)  Sentez             B)  Analiz              C)   Bilgi      D)   Değerlendirme         E)   Uygulama

 

13. Bir edebiyat öğretmeninin çoktan seçmeli bir testte öğrencilerinden, verilen beyitteki en belirgin söz sanatını bulmalarını istemesi öğretme­nin hangi düzeydeki davranışı ölç­mek istediğinin kanıtıdır?

A)   Bilgi                B)   Kavrama            C)Uygulama                          D)  Analiz         E)   Sentez

 

14. Çoktan seçmeli testlerle ölçülebile­cek en üst düzey bilişsel davranış hangisidir?

A)  Uygulama       B)   Kavrama         C) Analiz                    D)  Sentez        E)   Bilgi

 

15. Bilişsel davranışların uygulama ba­samağında ölçülebilmesi için ölçme durumunun verdiği problem nasıl bir özellik taşımalıdır?

A)  Hatırlamayı önlemelidir

B)  Uygulanacak ilkeyi de vermelidir

C)  Cevaplayıcı için yeni olmalıdır.

D)    Uygulanacak ilkenin değerlendiril­mesini gerektirmelidir

E)   Cevaplayıcıdan çözümleme isteme­lidir

 

16.  Bloom’un bilişsel davranışlar ile ilgili aşamalı sınıflandırmasında hangileri sırası ile peş peşe gelir?

A)  Bilgi-analiz

B)  Analiz-değerlendirme

C)  Sentez-analiz

D)  Kavrama-uygulama

E)  Uygulama –değerlendirme

 

17. Sentez düzeyinde bilişsel davranışı ölçmede en uygun ölçme aracı han­gisidir?

A)  Yazılı yoklamalar

B)  Çoktan seçmeli testler

C)  Doğru-yanlış testleri

D)  Kısa cevaplı testler

E)  Eşleştirme maddeleri

 

1-B 2-C 3-B 4-B 5-D 6-E 7-C 8-C 9-E
10D 11B 12C 13D 14D 15C 16D 17A  

 


PROGRAM GELİŞTİRME TEST-1

0 yorum:

Yorum Gönder