ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ TEST ÇÖZ-10 ADET

4 Mart 2013 Pazartesi

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ TEST ÇÖZ, ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ TESTİ, ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ TESTİ İNDİR, ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ TEST ÇÖZ

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ

 

TEST-1

 

01.   Ön öğrenmelerin yeterli olmadığı ve konunun yeni öğrenilmeye başlanıl­dığı bir durumda aşağıdaki model­lerden hangisi seçilmelidir?

A)  İş birliğine dayalı öğrenme

B)  Tam öğrenme modeli

C)  Buluş yoluyla öğretim

D) Sunuş yoluyla öğretim

E) Problem çözmeye dayalı öğretim

 

2.   Öncüleri Max Wertheimer, W. Köhler, K.Kofka, ve Ausebel olan  kuram hangi kuramdır?

A) Bioteknik kuram,

B) Bilişsel alan Geştaltçı kuram,

C)  Bağlaşıma kuram,

D)  Güdüleme kişilik, toplumsal ağırlıklı kuram,

E)   Bilgi işlem kuramı.

 

3.   Öğretim stratejileri………..doğrultu­sunda gelişir ve yön bulur?

A)  Öğretim yöntemleri

B)  Öğrenme kuramları

C)  Öğretim teknikleri

D)  Eğitim durumları

E)   Modeller

 

4. Teknik, strateji ve yöntem kavramla­rının hiyerarşik sıralaması en üstten alta doğru nasıl olur?

A)   Teknik, yöntem, strateji,

B)   Teknik, strateji, yöntem

C)   Teknik strateji, yöntem,

D)   Strateji, yöntem, teknik

E)    Yöntem, teknik, strateji,

 

5.  “Öğretimde anlamlılık ilkeleri” olarak bilinen ilkeler kime aittir?

A)   Skinner  B)   Pavlov    C)   Piaget     D)   Köhler    E)   Koffka

 

6. Bir üst yetkiliye kısa ve öz bilgileri grafiksel veriler ve araç gereçler kul­lanarak verilen teknik hangisidir?

A) Konferans           B) Brifing      C) Nutuk       D) Demeç      E) Diyalog

 

7. 19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramın­da öğretmenin öğrencilere coşkulu bir konuşma yapar. Bayram törenine katılan tüm konuklar bu konuşmadan çok etkilenir. Okul müdürünün kul­landığı duyuşsal ağırlıklı teknik han­gisidir?

A)  Demeç     B)  Brifing      C) Nutuk (söylev)   D) Konferans                       E)  Diyalog

 

8. Bir öğretmen Yurdumuz ünitesiyle ilgili depremler konusunu işlemekte­dir. Bu öğretmen sunuş yoluyla öğ­retim stratejisini kullanarak önce deprem konusuna ilişkin ön organize edici bilgileri vermiş, daha sonra kavramın tanımını vermiştir. Bu öğretmenin takip etmesi gereken etkin­lik aşağıdakilerden hangisidir?

A)  Olumlu örnekler verme

B)  Olumsuz örnekler verme

C)  Öğrenciden olumlu örnekler isteme

D) Deprem kavramının özelliklerini be­lirleme

E) Öğrenciden olumsuz örnek isteme

 

9. Bir dersin öğretim yönteminin seçil­mesine yön veren en temel öğe aşağıdakilerden hangisidir?

A)  Taktik       B)  Yöntem    C)  Strateji    D)  Model      E)  Araç gereçler

 

 

 

 

 

 

 

 

10.  Bilginin aktarılması, kavram ilke ve genellemelerin açıklamasında kulla­nılan strateji ve yöntem hangisidir?

A)   Buluş yoluyla öğretim stratejisi, Tar­tışma yöntemleri

B)  Araştırma, soruşturma yoluyla öğre­tim stratejisi, Grupla çalışma yön­temleri,

C)  Sunuş yoluyla öğretim strateji, Anla­tım yöntemleri

D)   Tam öğrenme yoluyla öğretim stra­tejisi, Bireysel öğretim yöntemleri

E)   Programlı öğretim, işbirliğine dayalı öğretim

 

11. Aşağıdakilerden   hangisi   araştırma soruşturma yoluyla öğretmede en çok kullanılan yöntemdir?

A)   Düz anlatım

B)  Tartışma

C)   Örnek olay

D)  Soru cevap

E) Proje çalışması 

 

12……………. dersin amaçlarına ulaş­masını sağlayan yöntem, teknik ve araç gereçlerin belirlenmesine yön veren genel bir yaklaşımdır?

A)   Yöntem   B)  Teknik      C) Strateji     D)   Model     E)   Kuram

 

13. Temel amacı kısa sürede çok sayıda fikir üretirken sorunların benzerin­den   yararlanma,   düşünce   ilişkisi kurma ve zarardan yarar üretme gibi çözüm yollarını kullanmayı gerekti­ren ayrıca yaratıcılığı geliştirmek gibi amacı olan yöntem (teknik) hangisi­dir?

A)   Rol Oynama

B)   Ekiple Öğretim

C)   İşbirliğine Dayalı Öğretim

D)   Panel

E)   Beyin Fırtınası

 

 

 

 

14. Thorndike’nin öğrenme ilkeleri aşağıdakilerden hangisidir?

A)   Pekiştirme, güdüleme, tekrar

B)   Açıklama, uygulama, değerlendirme

C)   Etki, alıştırma, anlama

D)   Rehberlik, dikkat çekme, anlama

E)   Tekrar, uygulama, değerlendirme.

 

15. Sağlığımız konusuyla ilgili açıklama­larda bulunması için bir öğretmen sınıfa bir hemşire davet etmiş ve sağlık kuralları ile ilgili bilgi vermesi­ni istemiştir. Bu davranışı gösteren öğretmen anlatım yöntemleri içinde bulunan hangi tekniği benimsemiş­tir?

A)   Demeç    B)   Brifing     C)   Konferans        D)   Nutuk (Söylev) E)   Diyalog

 

16.  Öğretme    yöntemini    uygulamaya koyma biçimi ya da sınıf içinde yapı­lan işlerin bütününe ne denir?

A)   Teknik    B)   Yöntem   C)   Kuram    D)   Taktik      E)   Strateji

 

17. Türkçe dersinde cümlenin öğeleri kavramını  sunuş  yoluyla  öğretim stratejisini kullanarak veren bir öğ­retmenin, bu stratejide gerçekleştir­mesi gereken en son aşama hangisi­dir?

A)  Öğeler kavramına ilişkin bilgilerin verilmesi

B)  Öğeler kavramına ilişkin özelliklerin belirlenmesi

C) Öğrencilerden örnek istemesi,

D)  Öğeler kavramına ilişkin olumlu ör­nekler vermesi,

E)   Öğeler kavramına ilişkin olumsuz örnekler vermesi

 

18.  Buluş  yoluyla  öğretim  stratejisini kullanan bir öğretmenin öğrencileri­nin, en az bilişsel alanın hangi aşa­masına sahip olması gerekir?

A)  Bilgi          B) Kavrama             C)   Uygulama          D)  Analiz      E)   Sentez

 

 

 

 

 

 

19. Aşağıdakilerin hangisi buluş yoluyla öğretim stratejisini uygulayan bir öğretmen davranışı değildir?

A) İpucu verme

B) Rehberlik etme

C)  Konuya ilişkin kavramın özelliklerini açıklama

D)   Örnek verme

E)   Öğrenciden örnek isteme

 

20. Aşağıdaki öğretim yöntem veya tek­niklerinden hangisi öğrenci merkez­lidir?

A) Sunu(Brifing)

B) Demeç

C) Nutuk

D) Problem çözme

E) Konferans

 

TEST-2

 

1.   Aşağıdakilerden  hangisi  programlı öğretimin temel ilkelerinden değildir.

A)  Küçük adımlar ilkesi

B)  Öğrenmeye etkin katılım ilkesi

C)  Doğru cevaplar ilkesi

D)  Anında düzeltme ilkesi

E)   Rehberlik ilkesi

 

2.   Bir öğretmenin anlatım yönteminde başarılı olabilmesi için yapması ge­reken en önemli unsur aşağıdakiler­den hangisidir?

A)  Kavramın özelliklerini belirtme

B)  Sözel ve görsel destek kullanma

C)  Kavrama ilişkin örnekler sunma

D)  Öğrenciden kavrama ilişkin örnekler isteme

E)  Rehberlik isteme

 

 

3.   Bir öğretmen Çevre sağlık trafik der­sinde dersinde, trafik kuralları konu­suyla ilgili hedef davranışları kazan­dırırken bir grup öğrenciye bu ko­nuyla ilgili ödev vermiş ve bu ödev­lerini yaptıktan sonra sınıfta belirti­len zamanda toplanıp başkanlarını seçmelerini ve arkadaşlarına çevreyi korumayla ilgili her birinin hazırladığı ödevi sunmalarını istemiştir. Sunu bittikten sonra ise arkadaşlarının so­ru sormalarını ve grubun bu sorulara yanıt vermesini istemiştir. Öğretmen bu yolla hangi tekniği benimsemiş­tir?

A)  Münazara                       B)  Konferans                      C) Panel        D) Forum      E) Diyalog

 

4.   Aşağıdakilerden hangisi soru-cevap yönteminin  amaçlan arasında yer almaz?

A) Güdüleme                      

B) Karar verme

C)  Yargılama

D)   Hatırlama

E) Yaratıcı düşünme

 

5.    Gösteri yöntemi özellikle hangi alan­larda kullanılmaktadır?

A)   Fen         B)  Spor         C)   Müzik      D)   Sanat      E)   Hepsi

6.   Öğretmenin sınıfı 7 gruba ayırıp Kur­tuluş savaşı ünitesini grup çalışması ile işlemesi davranışı hangi tekniği kullandığını gösterir?

A)  Tartışma

B)  Soru cevap

C) Örnek olay

D)   Ekiple öğretim

E) İşbirliğine dayalı öğretim

 

7.   Öğretmenin başarılı olan grup üye­lerine teşekkür ederek kitap dağıt­ması hangi amaca hizmet eder?

A) Pekiştireç           

B) Hedeften haberdar etme

C) Dönüt verme

D) Öğrenmeleri kontrol etme

E) Sınıfta disiplin sağlama

 

……..Bir öğretmen ilkokul 3. sınıfta sağ­lığımız ünitesini işlerken yakınındaki en yakın dispanserden aldığı bazı afişleri, resimleri sınıfa getirir. Öğrencilere bu resimleri göstererek, neler gördüklerine ilişkin konuşma yapmalarını ister. Daha sonra bugün diş fırçalama ile ilgili öğre­necekleriniz size hayat boyunca yar­dımcı olacak ve diş fırçalamayı hatasız olarak bilen kişiler olacaksınız diyerek konuya giriş yapar.

8.   Bu öğretmenin sınıfa dispanserden elde ettiği afişlerle gelip görüş alma­sı davranışı aşağıdakilerden hangi­sine hizmet eder?

A)  Dönüt verme

B)  Dikkat çekme   

C)  Gözden geçirme

D)  Pekiştirme

E)  Ödül verme

 

9.   Öğretmenin öğrencilere dersin so­nunda diş fırçalamayı hatasız olarak yapabilen bireyler olacaksınız deme­si hangi davranışa hizmet eder?

A) Öğrenmeyi kontrol etme

B) Pekiştirme

C) Güdüleme

D) Gözden geçirme

E) Dönüt – Düzeltme

 

10.  Bir sınıfta öğretmen çalışan annele­rin çocuğu mu mutlu; yoksa çalış­mayan annelerin çocuğu mu mutlu­dur, tartışmasını ortaya atar. Öğret­men bu durumda jüri olur ve sınıf iki karşıt görüşe ayrılır. İki grup görüş­lerini nedenleri ile savunur. Öğretmenin izlediği bu yöntemin adı aşağıdakilerden hangisidir?

A)  Forum

B)  Zıt Panel

C)  Açıkoturum

D)  Konferans

E) Münazara

 

11.  Ders anlatırken bir öğretmenin ka­zandırılacak hedef davranışların ya­şamda ne işe yarayacağını ve hangi sorunların çözümünde nasıl kullanı­lacağını vurgulaması aşağıdaki öğ­retmen davranışlarından hangisiyle ilgidir?

A) Gözden geçirme

B) Güdüleme

C)  Dikkat çekme

D)  Dönüt verme

E)   Düzeltme yapma

 

12. Aşağıdakilerden hangisi örnek olay yönteminin özelliklerinden değildir?

A)  Gerçek hayat meseleleriyle öğrenci­leri yüz yüze getirir.

B)  Kuram  ve   uygulama  arasındaki boşluğun doldurulmasına yardımcı olur.

C)  Bir sorunu çözebilmek için öğretim­de kullanılır.

D)  Öğrenciyi edilgin halden kurtarıp et­ken hale getirir.

E) Öğrencilere   kavram  ve   ilkelerin doğrudan öğretimini sağlayan bir yöntemdir.

 

13. Türkiye’deki turistik yerler konusun­da öğretmen öğrencilerine videoda film izlettirmektedir. Filmin en ilginç yerinde televizyonu kapatıp bundan sonra neler olabilir? Niçin? soruları­nı sorarak tartışma açmıştır. Daha sonra tartışma sonuçlarını da kulla­narak filmin sonuçlarını göstermiştir. Bu öğretmenin uygulamaya çalıştığı yöntem (teknik) hangisidir?

A) Proje yöntemi

B) Münazara

C) Beyin Fırtınası

D) Örnek Olay

E)Problem Çözme

 

14.  Karar verme süreci özellikle hangi yöntemin en önemli aşamalarından biridir?

A)   Problem Çözme

B)   Proje Yöntemi             .

C)   Örnek Olay

D)   Soru-Cevap

E)   Rol Oynama

 

15. Öğrencilerin taklit etmelerini, jest mimik el kol ve vücut hareketleri ya­parak ses tonunu ayarlamasını ge­rektiren, hem öğrenme, hem de eğ­lenmenin olduğu yöntem hangisidir?

A) Gösteri      B) Dramatizasyon  C) Örnek Olay          D) Gözlem     E)Workshop

 

16. Aşağıdakilerden hangisi yöntem se­çimini etkileyen faktörlerden değil­dir?

A)  Konunun özelliği

B)  Öğrenci grubunun büyüklüğü

C)  Öğretmenin konuya yatkınlığı

D)  Zaman ve fiziksel imkanlar

E)  Yönetim

 

17. Aşağıdakilerden  hangisi   Bloom’un tam öğrenme modelinde yer alan öğ­retim hizmetinin niteliği başlığı altın­da yer alan unsurlardan değildir?

A) Sınıf Disiplini

B)  İpucu

C)  Pekiştireç

D)  Öğrencinin etkin katılımı

E)   Dönüt – Düzeltme

 

18. Öğretimin  bireyselleşmesi  esasına dayalı olarak Skinner tarafından or­taya atılan Programlı Öğretimde yer alan “öğrenme işi bizzat öğrencinin kendi tarafından yapılmalıdır” tanımı programlı öğretimin hangi ilkesi ile ilgilidir?

A)  Küçük adımlar ilkesi

B)  Etkin katılım ilkesi

C)  Başarı ilkesi

D)  Anında düzeltme ilkesi

E)   Bireysel hıza göre ilerleme ilkesi

 

 

 

19.  Kısa zamanda çok miktarda bilgiyi kalabalık bir öğrenci grubuna aktar­mayı sağlayan en uygun yöntem hangisidir?

A) Soru-Cevap         B) Örnek olay                       C) Anlatım    D) Proje         E)Konferans

 

20.  Aşağıdakilerden hangisi yöntem se­çimini etkileyen faktörlerden değil­dir?

A) Maliyet

B) Zaman ve fiziksel imkanlar

C) Yönetim

D) Konunun özelliği

E) Öğrenci grubunun büyüklüğü

 

 

TEST – 3

 

1.         1-Sonuca ulaşma

2- Veri toplama

3- Problemi tanıma

4- Sonuçları test etme

5- Geçici hipotezleri formüle etme

Yukarıdaki problem çözme aşaması­nın doğru sıralaması aşağıdakilerden hangisidir?

A) 2-4-5-1-3  B) 3-5-2-4-1  C)   3-5-1-2-4            D)   1-2-3-4-5            E)   1-4-3-2-5

 

2.   Öğretmenin öğrencilerin önünde bir şeyin nasıl yapılacağını göstermek ya da bir prensibi açıklamak için yap­tığı işlemleri kapsayan teknik, yön­tem hangisidir?

A) Benzetişim                      B) Proje         C) Ekiple çalışma    D) Gösteri     E) Anlatım

 

 

 

 

3.   Eğitime yapılan en eski eleştirilerden biri; kapalı kapılar arkasında olması ve gerçek öğrenmeye yer vermeme­sidir. Bu eleştiriler karşısında uygu­laması önerilen yöntem hangisidir?

A)  Gözlem gezisi

B)   Gösteri

C)  Örnek olay

D)  Rol oynama

E) Benzetişim

 

4.   Öğrencilerin   bireysel   farklılıklarını dikkate alan ve her öğrenciye kendi öğrenme hızına göre ilerleme imkanı veren, ayrıca öğrencinin öğrenme süresince dikkatli ve etkin olmasını sağlayan yöntem hangisidir?

A) Gösteri

B) İşbirliğine dayalı öğretim

C) Programlı öğretim

D)   Proje yöntemi

E)   Problem çözme yöntemi

 

5. Özellikle öğretmen adaylarının mes­leğinin gerektirdiği rol ve davranışla­rını kazanmalarında uygulanan ve davranışların analiz edilmesi, geri besleme ve bireye yönelik olma gibi özellikler taşıyan yöntem aşağıdakilerden hangisidir?

A)  Programlı öğretim

B)  Proje yöntemi

C)  Örnek olay

D)  Mikro öğretim

E) Ekiple öğretim

 

6.   Aşağıdakilerden hangisinde iletişim sürecinin öğeleri doğru sıralanmış­tır?

A)  Kaynak – mesaj – alıcı – kanal

B)  Kanal – kaynak – mesaj – alıcı

C)  Kaynak – mesaj – kanal – alıcı

D)  Kanal – kaynak – alıcı – mesaj

E)   Mesaj – kaynak – alıcı – kanal

 

7.   Aşağıdakilerden hangisi mikro öğre­tim yönteminin faydalarından değildir?

A) Gerçek yaşantılar kazandırır.

B) Anında değerlendirme ve geri bes­leme sağlar.

C) Bütün öğretim becerilerinin kazan­dırılmasında uygun düşer.

D) Öğretimde laboratuar ortamı sağlar.

E) Belli hedeflerin gerçekleşmesini ön plana çıkarır.

 

8.  İki ya da daha fazla sayıda öğretmen ve diğer ilgilinin, öğretim etkinlikleri­ni planlama, sunma ve değerlendir­mede anlamlı ve metodolojik işbirliği gerektiren yöntem aşağıdakilerden hangisidir?

A)   Ekiple öğretim

B)   İşbirliğine dayalı öğretim

C)   Problem çözme

D)   Proje

E)   Mikro öğretim

 

9. Aşağıdakilerden hangisi ekiple öğre­tim yönteminde uygulanabilecek or­ganizasyon yapılarından değildir?

A)   Konu yaklaşımı

B)  Ortak merkezli yaklaşım

C)   Birlikte sunulan konular yaklaşımı

D)  Artarda gelme yaklaşımı

E) Doğrusal program yaklaşımı

 

10.  Aşağıdaki yöntemlerden hangisi öğ­rencinin bilgisayar kullanım beceri­sini gerektirir?

A) Gösteri

B) Proje yöntemi

C) Mikro öğretim

D) Problem çözme

E) Programlı öğretim

 

 

 

11.  Aşağıdakilerden   hangisi   problem çözme yönteminin yararların değildir?

A) Öğrencide sorumluluklar gelişir.

B) Hem bilişsel, hem duyuşsal öğren­me oluşur.

C) Öğrencinin aktif katılımı sağlanır.

D) Uygulaması kolay ve ekonomiktir.

E) Öğretmen planlaması çok fazladır.

 

12.  Eleştirilerin yasaklanması, düşünce­lerin teşvik edilmesi, çok sayıda dü­şünce üretiminin amaçlanması ve hayal etmenin sağlanmasına ağırlık veren teknik aşağıdakilerden hangi­sidir?

A)  Açıkoturum

B)   Panel

C) Beyin fırtınası

D)   Münazara

E)   Soru – cevap

 

Bir öğretmen sınıftaki öğrencileri 5 gru­ba ayırır. Daha sonra bitki örtüsü konu­su ile ilgili incelenebilecek konuları be­lirlemek için öncelikle sınıfta konu hak­kında görüş alış verişinde bulunur. Grupları şöyle görevlendirir.

1  Grup, bitki örtüsü nasıl oluşur,

2 Grup, yakın çevrede bulunan bitki ör­tüsü üzerinde araştırma yapınız

3 Grup. Türkiye’nin bitki örtüsünü bütün olarak inceleyiniz.

13. Bu öğretmenin uygulamaya çalıştığı öğretim stratejisi hangisidir?

A)   Sunuş yoluyla öğretim

B)   Buluş yoluyla öğretim

C) Araştırma – geliştirme yoluyla öğre­tim

D)   Tam öğrenme

E)   Programlı öğretim

14.  Bu öğretmenin uygulamaya çalıştığı yöntem hangisidir?

A)   Örnek olay

B)   Problem çözme

C) Proje yöntemi

D)   Ekiple öğretim

E)   Mikro öğretim

15. Öğretmenin konuya ilişkin sınıfta gö­rüş alış-verişinde bulunması hangi teknikle ilgilidir?

A)   Münazara

B)   Sunu (brifing)

C)   Örnek olay

D) Fikir taraması (beyin fırtınası)

E) Panel

 

16. 3 öğrencinin 3′er dakika konuştuğu grup    tartışması    aşağıdakilerden hangisidir?

A) Fikir taraması 33 B) Vızıltı 33   C) Vızıltı 36   D)  Vızıltı33   E) Beyin fırtınası 33

 

17.  Belli öğretim amaçlarının karşılana­bilmesi için belli olay ve durumların gerçek dünyada incelenmesine yö­nelik olarak yapılan gözlem gezisi yönteminin başarılı olabilmesi başta hangi şarta bağlıdır?

A) Gözlem öncesi planlama

B)  Gözlem gezisini gerçekleştirme

C)  Gözlem yerini tespit etme

D)  Gözlem sonrası değerlendirme

E)  Amaçları belirleme”

 

18.  Psikomotor davranışların öğretimin­de en etkili yöntem ya da teknik aşağıdakilerden hangisidir?

A)  Örnek olay

B)  Gösteri

C)  Proje yöntemi

D)   Panel

E) Soru cevap yöntemi

 

 

 

 

 

19. Proje yönteminde en etkin kullanıla­bilecek strateji aşağıdakilerden han­gisidir?

A)  Sunuş yoluyla öğretim

B)   Buluş yoluyla öğretim

C) Araştırma inceleme yoluyla öğretim

D)  Tam öğrenme

E)   Programlı öğretim

 

20.  Öğretmenin ses tonu,  öğrencilere karşı tutumu, dili kullanma becerisi gibi  özellikleri  aşağıdakilerden en çok hangisini etkiler?

A)  Öğrencilerin derse etkin katılımı

B)  Sınıftaki fiziki durumu

C)  Ölçme değerlendirme etkinliklerini

D)   Materyal kullanımı

E)  Sınıftaki psikolojik havayı

 

 

TEST – 4

 

1.   Aşağıdakilerden hangisi öğretmenin sınıf içinde soru sorma nedenlerin-dendir?

A)   Öğrencilerin   konuya   dikkatlerini çekme

B)    Sınıf disiplini sağlama

C)   Öğrenmeyi etkin hale getirme

D)   Dönüt sağlama

E) Yukarıdakilerin hepsi

 

2.   Aşağıdakilerden  hangisi  öğretimin öğelerinden değildir?

A) Öğrenci    B) Öğretmen C) Öğretim konusu D) Öğretim amaçları            E) Yönetim

 

3.   Tam öğrenme modelinin kurucusu aşağıdakilerden hangisidir?

A) Edvvard De Bono          B) Bloom      C)   Bruner    D)   Koffka     E)   Skinner

 

 

 

 

4.   Aşağıdaki stratejilerden hangisinde öğrenci merkezli bir yaklaşım vardır?

A) Sunuş yoluyla öğretim

B) Programlı öğretim

C) Araştırma inceleme yoluyla öğretim

D) İşbirliğine dayalı öğretim

E) Tam öğrenme

 

5.   Aşağıdaki stratejilerden hangisinde öğretmen merkezli bir yaklaşım var­dır?

A)   Buluş yoluyla öğretim

B)  Sunuş yoluyla öğretim

C)  Araştırma – inceleme yoluyla öğre­tim

D)  işbirliğine dayalı öğretim

E)  Tam öğrenme

 

6.   Tam öğrenme modeline göre öğren­me ürünlerini etkileyen iki tane ba­ğımsız değişken vardır. Bunlar ne­lerdir?

A)  Bilişsel giriş davranışları – duyuşsal giriş davranışları

B)  Genel bilişsel özellikler – özel biliş­sel özellikler

C)  Öğretim hizmetinin niteliği – duyuş­sal giriş davranışları

D)  Öğretim hizmetinin niteliği – bilişsel giriş davranışları

E)  Öğrenci giriş davranışları – öğretim hizmetinin niteliği

 

7.   Tam öğrenme modelinde öğrencile­rin düzeylerini değerlendirirken ele alınan tam öğrenme ölçütü en az kaçtır?

A)  %50          B)  %60          C) %70          D)  %80         E)  %90

 

8.   Her bilim alanında öğrencilerin öğ­renmelerini artıran zekanın yedi yö­nünün olduğunu savunarak çoklu zeka kuramını ortaya atan bilim a-damı kimdir?

A) Bloom       B) Gardner   C)  Skinner   D)   Pavlov    E)   Goleman

 

9.   Aşağıdakilerden    hangisi    yaratıcı drama etkinliklerinin bir aşamasıdır?

A)  Isınma      B)   Doğaçlama        C)  Oluşum   D)  Oyun       E) Hepsi       

 

10. Yaratıcı drama yönteminin kullanıl­masında en son yer verilen çalışma hangisidir?

A)  Oyun        B)   Doğaçlama        C)   Isınma    D)  Oluşum   E) Değerlendirme

 

11………… bir metne bağlı olmadan iç­ten geldiği gibi ve aniden gelişen du­rumdur, yaratıcı dramanın bir aşa­masıdır.

A)   Isınma     B)  Oyun        C) Doğaçlama         D)  Değerlendirme  E)  Oluşum

 

12. Aşağıdakilerden  hangisi  programlı öğretimin temel  ilkelerinden birisi değildir?

A) Öğrenilecek bilgi üniteleri öğrenciyi, adım adım ilerlemeye yöneltecek biçimde sunulmalıdır.

B) Bireysel başarıdan ziyade grup ba­şarısı önemlidir.

C)  Öğrenci programla devamlı iletişim halinde bulunmalıdır.

D)  Öğrenciye cevapların doğruluğu hakkında anında dönüt verilmesi gerekir.

E)  Soruların güçlük düzeyi öğrencinin cevaplayabileceği düzeyde olmalı­dır.

 

13. Öğretilecek içeriğin olanaklar ölçüsünde her birinde özel bir fikir veya görüş bu­lunan küçük ünitelere ayrılıp, bu ünitele­rin belirli bir mantıki sıraya göre düzene koyulduğu, her ünitede bilginin öğreni­lip, öğrenmediğini kontrol etme olanağı bulduğu bireysel, kendi kendine öğren­me yöntemidir.

Yukarıda ifade edilen öğretim yön­temi hangisidir?

A)  Anlatım

B)  Mikro öğretim

C)  Proje yöntemi

D)  Örnek olay

E) Programlı öğretim

 

14.  Başarısızlık tehlikesinin düşük, öğ­retme yeteneği imkanlarının yüksek olduğu yapay ortamlarda, öğretmen adaylarına hizmet öncesi deneyim kazandıran yöntem hangisidir?

A)   Proje yöntemi

B)  Programlı öğretim

C) Mikro öğretim

D)  İşbirliğine dayalı öğretim

E)   Ekiple öğretim

 

15. Aşağıdakilerden  hangisi  programlı öğretim materyali hazırlama modelle­ridir.?

A)  Yatay, düşey atlamalı dallara ayrı­lan program modeli

B)   Doğrusal,   yatay   dallara   ayrılan program modeli

C)   Düşey,  dikey,  doğrusal  program modelleri

D) Doğrusal dallara ayrılan ve atlamalı dallara ayrılan program modeli

E) Atlamalı dallara ayrılan, düşey ve doğrusal programlar

 

16.  Bir davranışın gösterilme sıklığını ar­tırmak için öğretmenin yaptığı dav­ranışa ne denir?

A) İpucu        B) Pekiştireç           C) Dönüt-düzeltme D) Açıklama  E) Güdüleme

17. Öğrenciye neyin öğrenileceğini açık­layan mesajların tümüne ne denir?

A) Dikkat çekme

B) Güdüleme

C) İpucu

D) Dönüt-düzeltme

E) Pekişti ime

 

18. Aşağıdakilerin hangisi işbirliğine da­yalı öğretim tekniklerinden biridir?

A) Öğrenci timleri- başarı grupları tek­niği

B) Tartışma grubu tekniği

C) Ayrılıp birleşme tekniği

D) Takım oyun -turnuva tekniği

E) Hepsi

 

19. Öğrencilerin küçük gruplar kurarak bir problemi çözmek ya da bir görevi yerine getirmek üzere ortak bir amaç uğruna birlikte çalışma yoluyla bir konuyu öğrenme yöntemi hangisi­dir?

A)  Örnek olay

B) Proje yöntemi

C)  işbirliğine dayalı öğretim

D)  Örnek olay

E)   Programlı öğretim

 

20. Tümevarım, analoji, diyalektik, ve akıl   yürütme  türlerinin   kullanıldığı strateji hangisidir?

A)  Buluş yoluyla öğretim

B)  Sunuş yoluyla öğretim

C)  Araştırma-inceleme yoluyla öğretim

D)  Tam öğrenme

E)   Programlı öğretim

 

TEST – 5

 

1.   Bilgi ve beceri kullanmayı gerektirir. Bu teknikte gösteri ve tartışma var­dır. Yukarıda belirtilen teknik hangi­sidir?

A)  Münazara

B)  Panel

C) Demonstrasyon

D)  Simülasyon

E)   Rol oynama

 

2.   Aşağıdakilerden hangisi grupla ça­lışmayı gerektiren öğretim tekniği değildir?

A)  Konferans

B)  Work-shop

C)  Problem çözme

D)  Rol oynama

E)   İşbirliğine dayalı öğretim

 

3.   Bir öğretmenin soru cevap yöntemini etkili bir şekilde uygulayabilmesi için nelere dikkat etmesi gerekir?

A)  Soru sorma düzeylerini bilmesi ge­rekir.

B)  Soru sorma tekniklerini bilmesi ge­rekir.

C)  İpuçlarını yerinde kullanmalı.

D)  Sorunun cevabı için bekleme süresi verilmeli.

E) Hepsi

 

4.   Soru cevap yöntemini uygulayan bir öğretmenin Bloom’un soru sorma basamaklarını bilmesi gerekir.  Bu durumda soruların hiyerarşik sırala­ması nasıl olmalıdır?

A)  Bilgi – uygulama – analiz – kavrama – değerlendirme – sentez

B)  Bilgi – sentez – analiz – kavrama -değerlendirme – uygulama

C)  Kavrama – uygulama – bilgi – ana­liz – sentez – değerlendirme

D) Bilgi – kavrama – uygulama – ana­liz – sentez – değerlendirme

E) Sentez – analiz – kavrama – bilgi -değerlendirme – uygulama

 

5.   Bir öğrencinin Türkiye’nin yüzölçü­münü bilmesi hangi davranışla ilgili­dir?

A)  Duyuşsal            B) Bilişsel     C)  Sosyal     D)  Psikolojik            E)   Psikomotor

 

6.   Bir  öğrencinin   sınıfın  temizliğine dikkat etmesi ve yerdeki çöplerden rahatsız olması hangi davranışla il­gidir?

A) Duyuşsal B)   Bilişsel    C)  Sosyal     D)  Psikolog  E)   Psikomotor

 

7.   Aşağıda belirtilen duyu organımız­dan hangisi öğrenme üzerinde en et­kili olanıdır?

A)  İşitme       B)  Dokunma            C) Görme      D)  işitme-dokunma            E)   Hepsi

 

8.  İşin başından beri olumlu öğrenme koşulları sağlanmış ise bilgileri he­men   hemen   herkes   öğrenebilir, sayıltısına dayalı olarak geliştirilmiş öğrenme modeli hangisidir?

A)  Proje yöntemi

B)  Programlı öğretim

C) Tam öğrenme

D)  işbirliğine dayalı öğretim

E)   Problem çözme

 

 

 

 

 

9.   Ünlü psikolog Skinner’in pekiştirme ilkeleri esas alınarak ortaya atılmış ve temelde öğretimin bireyselleşti­rilmesi ve hatanın en aza indirilmesi gibi iki önemli yenilik getiren teknik hangisidir?

A)  Çoklu zeka kuramı

B)  Tam öğrenme

C)  Proje yöntemi

DProgramlı öğretim

E) Hiçbiri

 

10. Öğrencilerin derse katılımlarını ve güdülenmelerini arttıran, öğrenmeyi soyutluktan kurtaran, somut ve ya­parak yaşayarak öğrenmeyi sağlayan teknik hangisidir?

A) Benzetişim (simülasyon)

B)   Örnek olay

C)  Tam öğrenme

D)  Problem çözme

E)    Proje yöntemi

11. Aşağıdakilerden    hangisi    anlatma yönteminin özelliklerinden değildir?

A)  Kişinin kendine olan güvenini arttı­rır.

B)   Etkili ve dikkatli dinleme yeteneğini geliştirir.

C)  Akıcı konuşmayı geliştirir.

D) Yaratıcılığı arttırır.

E) Öğrencilerin   bilişsel   becerilerinin kazandırılmasında etkilidir.

 

12. Özellikle derse giriş yaparken, konuyu özetlerken ya da bir konuyla ilgili bilgiyi aktarırken kullanılan stra­teji ve yöntem hangisidir?

A) Buluş yoluyla öğretim stratejisi – örnek olay yöntemi

B) Sunuş – anlatım

C)  Sunuş – proje

D)  Buluş – problem çözme

E)  Araştırma geliştirme – problem çözme

 

 

13. Aşağıdakilerden hangisi soru cevap yönteminin etkin bir şekilde kulla­nılması için bir öğretmenin sahip ol­ması gereken davranışlardandır?

A)  Sorunun cevabı için bekleme süresi verilmesi

B)  Öğrencilerin isimleriyle çağrılması

C)  Pekiştirmenin verilmesi

D)  İpucunun verilmesi

E) Hepsi

 

14.  Duyuşsal alan davranışları ile devin-sel (psikomotor) davranışlar arasın­daki en büyük fark sizce nedir?

A) Aralarında hiçbir fark yoktur.

B) Birisi duyguları, öteki hareketleri içerir.

C)  Birisi gözlenebilir, diğeri gözlenemez.

D)  Birisi bilgiyi, diğeri duyguları içerir.

E)   ikisi de duygularla ilgidir.

 

15.  Dramatizasyon (rol oynama) tekni­ğinde aşağıdakilerden hangisi daha çok rol oynar?

A)  Akıl yürütme       B) Duygular C)  Beceriler D)  Bilgiler     E)   Hiçbiri

 

16. Münazara yapmada bir takımın diğer bir takıma üstün gelmesindeki en önemli ölçüt hangisidir?

A)   Etkili konuşma ve ikna etme gücü

B)   Etkili kanıtlar ortaya koyabilme

C)  Tarafların etkisi

D)  Grubun bilgi seviyesi

E)   Hepsi

Karadeniz bölgesinde balıkçılık ve tu­rizm konusunu işleyen bir öğretmen, dersinin başında bu bölgede balıkçılık ve turizmi geliştirmek için neler yapabili­riz sorusunu sınıfa sorar ve birkaç sani­ye bekledikten sonra istekli öğrencilere cevap hakkı verir. Verilen cevaplara doğru ya da yanlış demeyerek öğrenci­lere, konu işlendikten sonra Karadeniz bölgesiyle ilgili soruları doğru bir şekilde cevaplayabileceksiniz der. Ayrıca bu dersin sonunda Karadeniz bölgesinin temel sorunlarına yeni çözümler önere­bileceksiniz der.

17.  Bu öğretmenin dersine konuyla ilgili bir soruyla başlaması hangi davra­nışla ilgilidir?

A)  Derse geçiş

B)  Gözden geçirme

C)  İpucu

D)  Güdüleme

E) Dikkat çekme

 

18. Öğretmenin soruyu sorduktan sonra birkaç saniye beklemesi hangi tekni­ğin uygulaması ile ilgidir?

A)  Anlatım    B)  Örnek olay          C) Soru cevap        D) Münazara            E)   Hiçbiri

 

19. Verilen cevaplara doğru ya da yanlış dememesi öğretmenin hangi davra­nışıyla ilgidir?

A)   İpucu

B)   Gözden geçirme

C) Pekiştirme

D)   Hatırlatma

E)   Güdüleme

 

20. Bu dersin sonunda Karadeniz bölge­si ile ilgili sorulan soruları doğru bir şekilde cevaplayabileceksiniz deme­si öğretmenin hangi davranışıyla il­gidir?

A) Pekiştirme

B) Güdüleme

C)   Derse geçiş

D)   Değerlendirme

E)    Gözden geçirme

 

 

 

 

 

 

 

TEST -6

 

1. Tartışma yöntemi içerisinde bulunan münazara tekniği aşağıda belirtilen hangi akıl yürütme sürecini belirler?

A)  Analoji

B)   Hipotetik – dedüktif

C) Tez-antitez

D) Tümevarım

E)   Tümdengelim

 

2.   Tümel ve doğru olan önermeden, or­ta terim yoluyla tekile gitme süreci hangi akıl yürütme sürecidir?

A)  Analoji     B)   Sentez    C) Tümdengelim    D)  Tümevarım         E)   Hiçbiri

 

3.  Açık bir sistem olarak ele alınan eği­timin en önemli süreçlerinden birisi öğrenme – öğretme ortamıdır. Bu kavram aşağıdaki hangi kavramla eş anlamlıdır?

A)   Eğitim durumu

B)  Öğretim yöntemleri

C)   Değerlendirme

D)  Amaçlar

E)   İçerik

 

4………..hedef davranışları öğrenciye kazandırmak için gerekli uyarıcıların düzenlenip işe koşulmasıdır. Yukarı­daki boşluk hangisi ile tamamlanma­lıdır?

A) Amaç        B)   İçerik       C) Eğitim durumu  D)  Değerlendirme  E) Hiçbiri

 

5.    İstendik davranışın ileride tekrarlan­ma ihtimalini arttıran eğitim durumu değişkeni hangisidir?

A)   Dönüt     B)   Düzeltme           C)   İpucu      D)   Pekiştireç         E) Güdüleme

 

 

 

 

6.    Panel, diyalog, forum gibi öğretim tekniklerinin kullanıldığı strateji han­gisidir?

A)  Sunuş

B)   Buluş

C)  Araştırma-soruşturma

D)  Tam öğrenme

E)   Programlı öğretim

 

7.    Buluş yoluyla öğretim stratejisinin uygulanması için öğretmenin yap­ması gereken en önemli husus aşağıdakilerden hangisidir?

A)   Konuya ilişkin kavramın ne anlama geldiğini açıklama

B)   Kavrama ilişkin olumlu örnek isteme

C) Konuya ilişkin sorunun doğru ceva­bını öğretmenin söylemesi

D)   Konuya ilişkin sorunun doğru ceva­bını  kesinlikle öğretmenin söyle­memesi

E)   Hepsi

 

8.   Güdümlü tartışma, küçük ve büyük grup tartışması çember, panel, mü­nazara, açık oturum, gibi tekniklerin kullanıldığı strateji hangidir?

A) Sunuş

B) Buluş      

C) Araştırma-soruşturma

D) İşbirliğine dayalı öğretim

E) Tam öğretim

 

9.   Hedeflerin uygulama ve daha üst dü­zeyde  olmasını  gerektiren  strateji hangisidir?

A)   Sunuş

B)   Buluş

C)   Araştırma-soruşturma

D)   İşbirliğine dayalı öğretim

E)   Tam öğrenme

 

 

 

10. Araştırma soruşturma yoluyla öğre­tim stratejisine ilişkin olarak aşağı­daki bilgilerden hangisi yanlıştır?

A)   Bu stratejide örnek olay, problem çözme, rol oynama, gösteri, gezi -gözlem yaratıcı drama, gibi teknik­ler kullanılır.

B)   Örneklerle ilgili değişik durumların denencelerini öğrenciler tartışarak kendileri kurmalıdır.

C)   Kurulan denenceleri öğrenci test etmelidir.

D)   Öğrenciler yaparak yaşarak öğren­me etkinliğini kullanmalıdır.

E) Bu stratejide sözlü ifade becerilerini geliştirici teknikler kullanılmadır.

 

11. Öğrencinin duyuşsal ve bilişsel giriş davranışları  ile ilgilenen  öğrenme modeli hangisidir?

A)  Sunuş

B)  Buluş

C)  Araştırma-soruşturma

D) Tam öğrenme

E) İşbirliğine dayalı öğretim

 

12. On, on bir, on iki yaş çocukları, anlatı­lan bir konu üzerinde dikkatlerini en fazla kaç dakika toplayabilirler?

A) 3     B)5     C)7     D)  10 E)   15

 

13. Öğrencilerin bir ünitedeki eksik ve yanlışları düzeltilmeden ondan son­raki üniteye geçilmesinin izin veril­mediği strateji hangisidir?

A)  İşbirliğine dayalı öğretim

B)  Programlı öğretim

C) Tam öğrenme

D)  Hiçbiri

E)   Mikro öğretim

 

 

 

14. Tam öğrenme modelinde her işlem­den sonra doğru yapanlara pekiştireç verilmesi, yanlışların dü­zeltilmesi, eksiklerin tamamlanması, bunlar için ipuçlarının kullanılması ……………..ile ilgilidir.

A)  Bilişsel giriş davranışları

B)  Duyuşsal giriş davranışları

C)  Tamamlama eğitimi

D)  Hazır bulunuştuk

E) Eğitim hizmetinin niteliği

 

15. İş başında eğitimin başarısı büyük ölçüde………Bu cümleyi tamamlayı­nız.

A) iyi öğretici seçimine bağlıdır.

B)  Mali imkana bağlıdır.

C)  iş alanlarına dönük çalışmaya bağ­lıdır.

D)  Öğrenciye bağlıdır.

E)   iyi bir sınıf atmosferine bağlıdır.

 

16. Aşağıdakilerden hangisi anlatım yön­temiyle ilgili değildir?

A)  Geleneksel bir yöntemdir.

B)  Öğrenci anlatım yönteminde öğret­menin bilgilerini, pasif bir şekilde dinler.

C)  En eski yöntemdir.

D)  Sık ve yanlış kullanımı nedeniyle en etkisiz yöntem olarak bilinmektedir.

E) Yüksek bilişsel düzeyde öğrenme için idealdir.

 

17. Anlatım   yönteminin   iyi   organize edilmesi için ilk koşul,…………?

A) Özel ve genel amaçlar saptanmalı­dır.

B) Anlatım planı hazırlanmalıdır.

C)  Dinleyicilerin özel ilgi ve ihtiyaçları bilinmelidir.

D)  Anlatılan konunun yazılı bir özeti dağıtılmalıdır.

E)  Sorulardan faydalanılmalıdır.

 

 

 

 

18.  Bir öğretmen sınıfında problem çözme yöntemini uygulayarak ders işlemek is­temektedir. Bu öğretmenin yaptığı ilk iş problemi sınıfa tanıtmaktır.

Daha sonraki aşama aşağıdakilerden hangisidir?

A)  Veri toplama

B)  Hipotezleri kurma

C)  Verileri analiz etme

D)  Sonuca ulaşma

E)  Sonuçları test etme

 

19. Aşağıdaki (yöntem – tekniklerden) hangisinde hem görsel, hem işitsel iletişim kullanılır?

A)  Anlatım

B)  Soru-cevap

C) Gösteri (demonstrasyon)

D)   Örnek olay

E)   Problem çözme

 

20.  Öğrencilere gerçek dünyayı görme ve gözlem yapma imkanı sağlayan yöntem hangisidir?

A)  Similasyon

B)    Proje yöntemi

C)  Örnek olay

D) Gözlem gezisi

E) Anlatım

 

 

TEST – 7

 

1.  Aşağıdakilerden hangisi soru – ce­vap yöntemi içerisinde yer alan soru sorma düzeylerinden değildir?

A)   Bilgi         B)  Analiz      C)  Sentez     D) İrdeleme  E) Değerlendirme

 

 

 

2.   Aşağıdakilerden hangisi soru sorma tekniği ile ilgidir?

A)  Sorunun bir amacı olmalıdır.

B) Soru cevabı ima etmelidir.

C)  Her soru yalnızca bir fikri kapsama­lıdır.

D)  Cevap için uygun bekleme süresi verilmelidir.

E)   Hepsi

 

3.   “Öğrenilecek bilgi, her biri kolaylıkla kavranacak küçük birimlere ayrılma­lıdır” ilkesi programlı öğretimin han­gi ilkesi ile ilgidir?

A) Küçük adımlar ilkesi

B)  Öğrenmeye etkin katılım ilkesi

C)  Öğrenme sonucunda anında bilgi sağlama ilkesi

D)  Doğru cevaplar ilkesi

E)   Bireysel hıza göre ilerleme ilkesi

 

4.  Programlı   öğretim   modellerinden olan doğrusal program ve dallara ay­rılan programlama modelleri arasın­daki en belirgin fark aşağıdakilerden hangisidir?

A) Konuya ilişkin soruların hacmi ve cevap verme biçiminde

B) Örneklerde

C) Kullanılan araç – gereçlerde

D) Sınıf düzeyinde

E) Hiçbiri

 

5.  Öğretmen  adaylarının  kazandıkları bilgi ve becerileri uygulamaya ak­tarmalarına; yani kurum ile uygulama arasında köprü kurmalarına yönelik çabaları içeren yöntem hangisidir?

A)   Ekiple öğretim

B)   Mikro öğretim

C)   Programlı öğretim

D)   işbaşında eğitim

E)   Tam öğrenme

 

6.    Mikro öğretim uygulamalarında grup sayısı en az ve en çok kaç kişi olma­lıdır?

A)  6-15          B)  2-10          C) 4-20          D)  5-25         E)   10-20

 

7.   Mikro öğretim yönteminin uygulana­bilmesi için özellikle hangi öğretim aracının kullanılması gerekmektedir?

A)  Tepegöz

B)  Video – kamera

C)  Bilgisayar

D)  Slayt projeksiyon

E)  Opak projeksiyon

8.   Öğretmenin drama ile derse başla­ması, öğretmenin hangi davranışı yaptığını gösterir?

A) Güdüleme

B) Dikkat çekme

C)  Derse geçiş

D)  Önceki öğrenmelerle bağlantı kur­ma

E)   Hiçbiri

 

9.   Bir liderle en az dört ya da beş uz­mandan oluşturulan bir grubun bir topluluk önünde, uzmanı oldukları konu alanında bilgilerini paylaşmak, aktarmak amacıyla yapılan ve tartış­ma sonrası seyircilerin soru sorma­larına imkan veren tartışma türüne ………..denir.

A)  Anlatım    B)  Brifing      C) Panel        D)  Forum      E)   Nutuk

 

10. Bir öğretmen sınıfta altışar kişilik grup­lar oluşturur. Gruplar bir dakika içinde bir sekreter ve lider seçerler. Bir daki­kanın sonunda gruplar, tartışılacak so­runları özetleyerek sunarlar ve bu za­manla sınırlıdır. Öğrencilere sorunun en iyi çözümü konusunda bir anlaşmaya varmaları için altı dakika süre verilir.

…..yukarıdaki öğretmenin sınıf için­de kullanmaya çalıştığı yöntem han­gisidir?

A) Vızıltı 22   B) Vızıltı 44   C) Vızıltı 66   D) Vızıltı 33   E) Vızıltı

 

 

 

 

 

11. Yukarıda kullanılan bu grup tartış­ması tekniğinde öğrencilerin kazan­maları düşünülen en önemli beceriler hangileridir?

A)  Dinleme ve özetleme

B)  Yazma ve konuşma

C) Bilgi ve konuşma

D)  Dinleme ve soru sorma

E)   Hiçbiri

 

12. Bir öğrenciye soru sorup da cevabını alamadığımız zaman başka bir öğ­renciye geçmek yerine cevap alama­dığımız öğrencinin psikolojik olarak tartışmadan uzaklaşmaması için ……….  kullanarak doğru cevaba ulaşması sağlanmalıdır.

A)  Soruyu yeniden şekillendirme

B)  İrdeleme (açıklama isteme)

C) İpuçları

D)  Pekiştirme

E)  Bekleme süresi

 

13. Yapay bir ortamda modeller üzerinde çalışmayı gerektiren teknik hangisi­dir?

A) Simülasyon       

B)  İşbaşında eğitim

C)  Problem çözme

D)  Örnek olay

E)   Mikro öğretim

 

14. Özellikle beceri gerektiren işlerde ça­lışma ya da çalışmakta olan persone­li işin gerektirdiği nitelikte yetiştir­mek amacıyla en yaygın biçimde kul­lanılan yönteme…………denir.

A)   Programlı öğretim

B)  Simülasyon

C)  Gösteri

D) İşbaşında öğretim

E) Örnek olay

 

 

15. Aşağıdakilerden hangisi iş başında eğitim için gerekli olan öğretim yap­raklarının aşamalarından değildir?

A)  İş yaprağı

B)  İşlem yaprağı

C)   Bilgi yaprağı

D)  Değerlendirme yaprağı

E)  Araç gereç yaprağı

 

16. Aşağıdakilerden hangisi “iki kafa tek kafadan daha iyidir.” görüşünü des­tekleyen öğretim yöntemidir?

A)  Gösteri

B)  Benzetişim

C) Ekiple öğretim

D)  Proje yöntemi

E)   Mikro öğretim

 

17.  Ekiple öğretim yöntemiyle yürütülecek kurslar çok değişik biçimlerde organize edilir.” Bir temel konu diğer konularla ilişkili olarak çalışma boyunca işlenir.”

sözü edilen bu organizasyon aşağıdakilerden hangidir?

A) Öğretmen – öğrenci – program

B)  Öğretmen – araç, gereç – program

C)  Program – öğrenci -değerlendirme

D)  Araç, gereç-yöntem-değerlendirme

E)   Program-araç-öğrenci

 

18. Aşağıdakilerden hangisi okulda di­siplini sağlamaya yardımcı faktörler­dendir?

A)  Uygun bir eğitim programı

B)  İyi bir rehberlik sistemi

C) Etkin veli okul ilişkisi

D)  Okul binasının etkin kullanılması

E)   Hepsi

 

 

 

19. Aşağıdakilerden hangisi sınıfta disip­lin sağlamaya yardımcı faktörlerden değildir?

A)  Öğretmenin sınıf önünde duruşu

B)  Öğrencilerin sınıfta yerleşimi

C) Araç – gereçlerin kullanılması

D)  Öğretmenin konuşmasının etkinliği

E)  Öğrenci çalışmalarının kontrolü

 

20.  Öğretmen ve okul yönetimi için en büyük sınırlılığın, yasal sorumlulu­ğunun olduğu yöntem hangisidir?

A)  Simülasyon

B)  Gösteri

C) Gözlem gezisi

D)  Ekiple öğretim

E)   Mikro öğretim

 

TEST – 8

 

1.   Fiziksel ya da zihinsel becerilerin, önce en olgun biçimiyle usta ya da öğretmence gösterildiği, gerekli açık­lamaların yapıldığı; daha sonra öğ­rencilerin aynı becerileri tekrarlama­ları ve uygulamalarının istendiği yön­tem hangisidir?

A)  Rol oynama

B)  Gösteri

C)  Dramatizasyon

D)  Benzetişim

E)   Ekiple öğretim

 

2.   Değişik görüşe sahip kişi ya da grup­ların herhangi bir konudaki sorunları tartışarak bir sonuca varmak için, bir başkasının yönetiminde sürdürdük­leri sözel iletişim türünün olduğu yöntem hangisidir?

A) Brifing       B) Sempozyum      C)  Diyalog    D)   Forum     E)  Söylev

 

3.   Değişik konularda ilgili kurula ya da yöneticiye bilgi vermek amacıyla kı­sa ve öz olarak geçekleştirilen teknik hangisidir?

A) Sempozyum        B) Brifing      C)  Panel       D)  Konferans          E)   Söylev

 

4.    Bir öğretmen dersini işlerken önce bilgi düzeyindeki kavranılan sınıfa anlatıyor ve her bir kavram ile ilgili yaşamdan en az iki örnek veriyor

……bu öğretmenin izlemeye çalıştığı strateji hangisidir?

A)   Sunuş

B)   Buluş

C)   Araştırma – inceleme

D)   Tam öğrenme

E)   Programlı öğretim

 

5. İleri sürülen noktaların açıklığa ka­vuşturulması  yasa  savların  kanıt­lanması için kullanılan tanımlar, ör­nekler, karşılaştırmalar, istatistik ve uzman kanılar gibi sözel desteklerin kullanıldığı yöntem hangisidir?

A)   Tartışma yöntemi

B)   Grupla çalışma

C)  Anlatım yöntemi

D)   Proje yöntemi

E)   İşbirliği yöntemi

 

6.  Bilişsel alanın bilgi, duyuşsal alanın alma ve tepkide bulunma, devinsel alanın uyarılma basamağı ile ilgili hedef ve davranışların kazandırılma­sının hedeflendiği strateji hangisi­dir?

A)   Sunuş

B)   Buluş

C)   Araştırma – inceleme

D)   Tam öğrenme

E)   Programlı öğretim

 

 

 

 

 

7. Bilişsel alanın kavrama – analiz -sentez ve değerlendirme, duyuşsal alanın tepkide bulunma ve değer verme basamaklarından en az birin­de olması kural olan öğretme strate­jisi hangisidir?

A) Buluş

B)  Sunuş

C)  Araştırma-inceleme

D)  Programlı öğretim

E)  Tam öğrenme

 

8.   Aşağıdakilerden hangisi buluş yoluy­la öğretim stratejisinde kullanılan a-kıl yürütme yollarından değildir?

A)  Tez-antitez

B)  Anoloji

C) Tümevarım

D)  Hipotetif-dedüktif

E)  Tümdengelim

 

9.  Genellikle dört kişiden oluşan grup­ların serbest ve informal olarak yak­laşık dörder dakika tartışmaları esa­sına dayalı bir tartışma tekniğidir. Bu teknik aşağıdakilerden hangisidir?

A)  vızıltı 22   B)  vızıltı 44  C)  vızıltı 33   D)  vızıltı 66   E)  vızıltı 11

 

10.  Küçük grupla öğretim yöntemi kulla­nılırken grupların oluşturulmasında farklı yaklaşımlar kullanılır. Bu yak­laşımlardan birinde öğrenciler şans yöntemi ile gruplara ayrılırlar. Aşağıdakilerden hangisi bu yaklaşımı ifade eder?

A)   İlgi grupları

B)   Homojen gruplar

C)   Heterojen gruplar

D) Seçkisiz gruplar

E) Birbirine yakın oturan öğrenci grup­ları

 

 

 

11.  Özellikle kalabalık grupların eğiti­minde kullanılan ve öğretmenden öğrencilere doğru bilgi akışını sağla­yan öğretim yöntemi hangisidir?

A)   Soru-cevap        B) Anlatım    C)   Gösteri    D)   Benzetişim        E)   Tartışma

 

12. Aşağıdaki  yöntemlerin  hangisinde psikomotor becerilerin geliştirilmesi hedeflenmiştir?

A)   Gösteri

B)   Dramatizasyon

C)   Benzetişim

D)   Tartışma

E)   İşbirliğine dayalı öğretim

 

13. Buluş yoluyla öğretim stratejisi kim tarafından geliştirilmiştir?

A) Skiner       B) Bruner      C)  Ausebel  D)  Orlich       E)   Pavlov

 

14.1960 yılında A.B.D. Stanford Üniver­sitesinde öğretmen eğitiminin niteli­ğini arttırmak için bir grup eğitimci tarafından deneysel programın bir parçası olarak geliştirilen yöntem hangisidir?

A)  Tam öğrenme

B) Programlı öğretim

C)  Mikro öğretim

D)  İşbirliğine dayalı öğretim

E)   Hiçbiri

 

15. Bir savaş ortamı yaratılarak sivil sa­vunmaya ilişkin bilgilerin öğretilmesi veya bir yangın olayının gerçekleş­miş gibi canlandırılarak yangın es­nasında alınacak tedbirlerin ve kurtu­luş çarelerinin öğretilmesi hangi yöntemle mümkündür?

A) Simülasyon        B) Gösteri      C) Proje         D) Örnek olay                      E)Workshop

 

 

16. Öğrencilerden yarım kalan bir olayı, hikayeyi, masalı veya bir filmi kendi­lerine göre canlandırmalarının isten­diği, özellikle onların duyuşsal alan davranışlarının geliştirilmesinin is­tendiği yöntem hangisidir?

A)  Rol oynama

B)   Yaratıcı drama

C) Örnek olay

D)   Problem çözme

E)  Benzetişim

 

17.      – Bilgilerin kalıcı olmasını sağlar.

- Hem görerek ve hem de işiterek öğ­renme imkanı sağlar.

- Yaparak yaşayarak öğrenme imkanı sağlar.

Yukarıda belirtilen özellikler hangi yöntemle sağlanır?

A)  Problem çözme

B)  Yaratıcı drama

C)  Gösteri (Demonstrasyon)

D)  Benzetişim (Simülasyon)

E)   Hiçbiri

 

18. Gerçek öğrenmelerin, bir problemin çözümüne aktif olarak katılan bireyin tecrübe ve deneyimlerine dayalı ol­duğunu ifade eden bilim adamı kim­dir?

A)  Skinner   B)   Bruner    C)  Ausebel  D) John dewey       E) Watson

 

19.  Bir öğretmenin dersine başından ge­çen bir anıyı anlatarak başlaması aşağıdaki işlemlerden hangisiyle ilgi­lidir?

A)  İpucu

B)   Güdüleme

C) Dikkat çekme

D)  Gözden geçirme

E)   Ön öğrenmeleri hatırlatma

 

 

 

20. Tam öğrenme yaklaşımında davranı­şın tekrar edilme sıklığını artırma işi­ne ne denir?

A)   İpucu

B)  Öğrenme ürünleri

C) Pekiştirme

D)   Dönüt – düzeltme

E)    Öğrenci katılımı

 

 

 

TEST – 9

 

1.   Bloom’un taksonomisi olarak bili­nen, özellikle hedef ve hedef davra­nışları yazarken kullanılan davranış­ların sıralanışı hangi seçenekte ve­rilmiştir?

A)   Kavrama – uygulama – bilgi – ana­liz – değerlendirme – sentez

B)   Uygulama – bilgi – kavrama – ana­liz – sentez – değerlendirme

C)  Bilgi – uygulama – kavrama – sen­tez – analiz – değerlendirme

D) Bilgi – kavrama – uygulama – ana­liz – sentez – değerlendirme

E) Bilgi – analiz – uygulama – kavrama – sentez – analiz – değerlendirme

 

2.   Duyuşsal alandaki hedefler aşağıda­ki hangi durumla ilgidir?

A)  Değer yargıları   B)  Tutum      C) Duygular D)  Kaygı       E)   Hepsi

 

3………….. hem tüme-varım, hem de

tümdengelim birlikte kullanıldığı akıl yürütme yoludur. Yukarıdaki tanım hangi akıl yürütme yoluna aittir?

A)   Analoji

B)  Tez-antitez

C) Hipotetik-dedüktif

D)  Antitez

E)Hiçbiri

 

 

 

4. İlgili kavram ilke ve genellemelerin öğretmen tarafından verilmesi hangi stratejide öncelikle gereklidir?

A) Araştırma – inceleme

B)  Tam öğrenme

C)  Buluş

D) Sunuş

E) İşbirliği

 

5.   Sınıfsız okul, bireysel olarak formüle edilmiş öğretme, modüler program­lama, bilgisayar destekli öğretim gibi yeni yaklaşımlar hangi yöntemle ilgi­lidir?

A)  Programlı öğretim

B)  Mikro öğretim

C)  Ekiple öğretim

D)  Tam öğrenme

E)   işbirliğine dayalı öğrenme

 

6.   Küçük adımlar ilkesi, öğrenmeye et­kili katılım ilkesi, doğru cevaplar il­kesi, anında bilgi sağlama ilkesi ve bireysel hıza göre ilerleme ilkesi hangi yöntemin ilkeleridir?

A) Mikro öğretim

B) Programlı öğretim

C)  Proje

D)  Örnek olay

E)  Soru-cevap

 

7.   Aşağıdakilerden  hangisi  programlı öğretim ilkesidir?

A)  Öğretimde hazırlanan materyaller öğrenciye basılı materyallerle sunu­lur.

B)  Öğretim makinesi aracılığıyla sunu­lur.

C)  Hem basılı materyal, hem de öğre­tim makinesi aracılığıyla sunulur.

D)  Programlı kitaplarla sunulur.

E) Hiçbiri

 

 

 

8.   Ekiple öğretim yöntemiyle yürütüle­cek kurslar çok değişik biçimlerde organize edilebilir. Bu organizasyon­ları etkileyen etmen aşağıdakilerden hangisidir?

A) Öğrenci yaşı

B) Program özelliği

C)  Mevcut materyaller

D)  Lider öğretmen

E)   Hepsi

 

9.   İşbaşında eğitimi benzetişim yönte­minden ayıran en önemli özellik aşa­ğıdakilerden hangisidir?

A)  İşbaşında eğitimde beceri geliştir­mek hedeflenirken, benzetişim yön­teminde bilgiyi geliştirmek hedef­lenmiştir.

B) İşbaşında eğitimde yaparak yaşa­yarak eğitim varken benzetişimde sadece işi öğretmenin yapması hedeflenmiştir.

C) İşbaşında eğitimde doğal ortamlar­da (ofis, atölye, makine başında) eğitim verilirken, benzetişimde çalışma yerinin benzerini oluşturarak modeller üzerinde eğitim verilir.

D) İşbaşında eğitimin başarısı büyük ölçüde iyi bir öğretici seçimine bağ­lıyken, benzetişimde öğrenci yetişmişliğine bağlıdır.

E)   Hiçbiri

 

10.  Bir programa göre öğreticinin dene­timinde bir beceri seçecektir. Öğren­cinin deneyerek, yanlış yapa yapa öğrenmesini sağlayan yöntem han­gisidir?

A) Ekiple öğretim

B) İşbaşında eğitim

C) Mikro öğretim

D)  Programlı öğretim

E)  Tam öğrenme

 

 

 

 

 

11. Öğretmen, şu anda ünlü olan insanların önemli olup olmadığını tartışacağız” ne dersin Mehmet?

Mehmet: Ünlü insanlar bence pek çok insan için aynı zamanda önemlidir de.

Öğretmen : Biraz daha konuyu açar mı­sın?

Mehmet : Başka insanların mutluluğu ve iyiliği için bir şeyler yapmazlarsa bu onları önemli yapmaz.

Öğretmen : Bu anlamda herkes önemli midir?

Deniz: Emin değilim.

Öğretmen: Peki Hitler ‘in ünlü olduğunu düşünüyor musun?

Deniz: Evet herkes onu hatırlar, fakat o iyi bir insan değildir.

Yukarıda verilen diyalogda öğretmen hangi öğretim stratejisini kullanmaktadır?

A)  Sunuş

B)  Buluş

C)  Programlı öğretim

D)  Araştırma-incelenme

E)  Tam öğrenme

 

12.  Diyalogda öğretmen – öğrencisi Mehmet’e konuyu biraz daha açar mısın diyerek hangi soru sorma tek­niğini kullanmaktadır?

A)  Bekleme süresi

B)  İpucu

C)  Pekiştirme

D)  Yeniden odaklandırma

E)  Açıklama isteme

 

13. Yukarıdaki diyalogda öğretmen Deniz’e Hitler’in önemli olduğunu dü­şünüyor musun? Diyerek hangi soru sorma tekniğini kullanmıştır.

A)  Bekleme süresi

B)  İpucu

C)   Pekiştirme

D)  Yeniden odaklandırma

E)  Açıklama isteme

 

 

14.  Diyalogda öğretmenin  uygulamaya çalıştığı öğretim tekniği hangisidir?

A)  Anlatım

B)  Soru-cevap

C)  Workshop

D) Örnek olay

E)Hiçbiri

 

15.  Başarıyı normal dağılım eğrisinden üçgen dağılıma götüren ya da okul­daki %20 oranındaki beklendik başa­rıyı % 75 ve %90′a çıkaran yöntem hangisidir

A)  Programlı öğretim

B)  Mikro öğretim

C)   Ekiple

D)  Gösteri

E) Tam öğrenme

 

16. Tam öğrenme modelinde yer alan bağımlı değişken nedir?

A) Öğrenme ürünü

B)  Öğrenci niteliği

C)  Öğretim hizmetinin niteliği

D)  İpucu

E)   Dönüt – düzeltme

 

17. Tam öğrenme modelinde yer alan bağımsız değişkenler nelerdir?

A) Öğrenme ürünü – öğrenci niteliği

B) Öğretim hizmetinin niteliği – öğrenci niteliği

C)   İpucu – pekiştirme

D)   Öğrenci niteliği – dönüt düzeltme

E)   Öğrenme ürünü – ipucu

 

 

 

 

18.  Edward De Bono tarafından çocuğun günlük hayattaki bilişsel becerilerini geliştirmede yaratıcı problem çözme etkinliği olarak bilinen altı şapkalı düşünme etkinliğinde kullanılan altı şapka neyi simgelemektedir?

A)  Araç – gereçleri

B)   Konuları

C) Düşünme sistemlerini

D)  Önerileri

E)   Hiçbiri

 

19. Eleştiri kapı dışında bırakılır. Sınırsız düşünme sağlanır. Düşüncelerde nitelik değil nicelik aranır. Düşüncelerde kombinasyon ve gelişme aranır.

Yukarıda belirtilen özellikler hangi yönteme aittir?

A) Soru-cevap

B) Beyin fırtınası

C)  Anlatım

D)   Programlı öğretim

E)   Vızıltı 66

 

20. Strateji, yöntem ve tekniklerin belir­lenmesi programın hangi boyutuyla ilgidir

A)   Hedef – hedef davranış

B)   İçerik

C)   Öğrenme öğretme süreçleri

D)   Değerlendirme

E)   Dönüt – düzeltme

 

 

TEST – 10

 

1.  Öğrencinin yeni gelen bilgileri belle­ğindeki eski bilgileriyle ilişkilendirerek uzun süreli belleğe kodlanması hangi öğrenme stratejisi ile ilgilidir?

A)  Örgütleme   B)  Anlamlandırma C)  Tekrar D)  Listeleme E)  Özetleme

 

 

2.   Öğrenmede önemli bir yer tutan bilgi ve kavram haritaları hangi öğrenme stratejisinde kullanılır?

A)  Anlamlandırma

B)  Tekrar

C)  Gözden geçirme

D) Örgütleme

E) Sesli anlatma

 

3. Bireyin bir metni çalışırken, yeni ge­len bilgileri eskileriyle ilişkilendirerek olduğu gibi değil, değiştirerek uzun süreli belleğe kodlaması bu öğrenci­nin hangi öğrenme stratejisini kul­landığını gösterir?

A) Anlamlandırma 

B)  Tekrar

C)  Gözden geçirme

D)  Örgütleme

E)  Altını çizme

 

4. Bireylerin duyularına gelen uyarımla­rı kısa ve uzun süreli belleğe transfer etmesini ve uzun süreli belleğe işle­mesini sağlayan tekniklere ne denir?

A)  Öğretim yöntemleri

B) Öğrenme stratejileri

C)  Öğretim teknikleri

D)  Örgütleme stratejileri

E)  Anlamlandırma stratejileri

 

5. Kavram haritaları bir konuyla ilgili kavramların isimlerinin………….. şe­matik olarak gösterilmesidir.

A) Genelden özele doğru

B)  Özelden genele doğru

C)  Alt kavramların

D)  Üst kavramların

E)  Ana kavramların

 

 

6.   Aşağıdakilerden hangisi tekrar ve gözden geçirme stratejisinin teknik­lerinden değildir?

A)  Tekrar okuma

B)  Sesli okuma

C) Bilgi haritaları

D)  Bilgileri olduğu gibi not alma

E)  Altını çizme

 

7. Bilgiler arasında ilişki kurularak ye­niden düzenlemeyi  gerektiren öğ­renme stratejisi hangisidir?

A)  Tekrar

B)  Gözden geçirme

C) Örgütleme

D)  Anlamlandırma

E)   Hiçbirisi

 

8.   Bir öğretmen soruyu sorduktan son­ra eğer öğrenci soruyu cevaplayamazsa, öğretmenin göstermemesi gereken soru sorma davranışı han­gisidir?

A) Soru biraz daha basitleştirilmeli.

B) İpuçları verilmeli.

C) Cevabın biraz daha açıklanması is­tenmelidir.

D) Ön bilgileri hatırlatıcı sorular yönel­tilmeli.

E) Soru başka öğrenciye yöneltilmeli.

 

9.   Bir grup öğrencinin diğer öğrencilere bilgi verdiği, sununun sonunda da dinleyicilerin konuşmacılara konuya ilişkin sorular yönelttiği grup tartış­ması yöntemi aşağıdakilerden han­gisidir?

A)  Münazara                       B)  Panel       C)  Seminer  D)  Forum     E) Fikir Taraması

 

 

 

 

 

10. Tam öğrenme modeline göre giriş davranışları aşağıdakilerden hangi­sini kapsamaktadır?

A) Öğrencinin ön öğrenmelerini

B)  Yeteneğini

C)  Gelişimini

D)  Güdülenmesini

E)   Hepsi

 

11. Tam öğrenme modeline göre üzerin­de en fazla durulan değerlendirme aşağıdakilerden hangisidir?

A)  Bilişsel değerlendirme

B)  Duyuşsal değerlendi ime

C)  Beceri değerlendirme

D) İzlemeye yönelik değerlendirme

E) Düzey belirlemeye yönelik değer­lendirme

 

12. Türkiye’deki üniversiteler ve sorun­ları konusunda öğretmen öğrencile­rine bir film izlettirmektedir. Filmin en ilginç yerinde televizyonu kapatıp bundan sonra neler olabilir? Niçin sorularını sorarak tartışma açmıştır. Daha sonra tartışma sonuçlarını da kullanarak filmin sonuçlarını  gös­termiştir. Bu öğretmenin uygulamaya çalıştığı yöntem (teknik) hangisidir?

A)  Proje yöntemi

B)  Münazara

C)  Beyin Fırtınası

D)  Örnek Olay

E) Problem Çözme

 

13. Aşağıdaki yöntemlerden hangisi öğ­rencinin bilgisayar kullanım beceri­sini gerektirir?

A)  Programlı öğretim

B)  Proje yöntemi

C)  Mikro öğretim

D)  Problem çözme

E)  Gösteri

 

14.  Bir öğretmenin anlatım yönteminde başarılı olabilmesi için yapması ge­reken en önemli unsur aşağıdakilerden hangisidir?

A)   Kavramın özelliklerini belirtme

B)   Sözel ve görsel destek kullanma

C)   Kavrama ilişkin örnekler sunma

D)   Öğrenciden kavrama ilişkin örnekler isteme

E)   Rehberlik isteme

 

15.  Eleştirilerin yasaklanması, düşünce­lerin teşvik edilmesi, çok sayıda dü­şünce üretiminin amaçlanması ve hayal etmenin sağlanmasına ağırlık veren teknik aşağıdakilerden hangi­sidir?

A)  Açıkoturum

B)   Panel

C) Beyin fırtınası   

D)   Münazara

E)   Soru – cevap

 

16.  Öğrencilerin derse katılımlarının ve güdülenmelerini arttıran, öğrenmeyi soyutluktan kurtaran, somut ve ya­parak yaşayarak öğrenmeyi sağlayan teknik hangisidir?

A)   Benzetişim (simülasyon)

B)   Örnek olay

C)   Tam öğrenme

D)   Problem çözme

E)   Proje yöntemi

 

17. Aşağıdakilerden hangisi anlatma yönteminin özelliklerinden değildir?

A)  Kişinin kendine olan güvenini arttı­rır.

B)  Etkili ve dikkatli dinleme yeteneğini geliştirir.

C)  Akıcı konuşmayı geliştirir.

D) Yaratıcılığı arttırır.

E) Öğrencilerin   bilişsel   becerilerinin kazandırılmasında etkilidir.

 

18.  Bir öğrencinin bölgelerimizi bilmesi hangi davranışla ilgilidir?

A)  Duyuşsal            B) Bilişsel     C)  Sosyal     D)  Psikolojik            E)   Psikomotor

 

19.  Bir öğrencinin kendi diş sağlığına dikkat etmesi hangi davranışla ilgi­dir?

A) Duyuşsal B)  Bilişsel     C)  Sosyal     D)  Psikolog  E)   Psikomotor

 

20. Yapay bir ortamda maketler üzerinde çalışmayı gerektiren teknik hangisi­dir?

A)  Simülasyon

B)  İşbaşında eğitim

C)  Problem çözme

D)  Örnek olay

E)   Mikro öğretim

 


ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ TEST ÇÖZ-10 ADET

0 yorum:

Yorum Gönder