2013 yılı REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA DENEME SINAVI, REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA DENEME SINAVI indir
1- Rehberlikte araştırma-değerlendirme hizmetlerinin asıl amacı nedir?
A) Rehberlik ihtiyacı olan öğrencileri belirlemek,
B) Rehberlik hizmetlerinin ne ölçüde etkili olduğunu saptamak
C) Okul personeli arasında ortak bir anlayış geliştirmek
D) Öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine uygun alanlara yerleşmelerine yardım etmek
E) Hiçbiri
2-Rehberlikte, bireyi tanıma hizmetlerinin asıl amacı nedir?
A) Zayıf yönlerini görmek
B) İlgilerini öğrenmek
C) Gideceği okulu belirlemek
D) Yeteneklerini geliştirmek
C) Kendini tanımasına yardıma olmak
3-Lise son sınıf düzeyinde, hangi amaçlı rehberlik daha çok önem kazanır?
A) Önleyici B) Tamamlayıcı
C) Geliştirici D) Yönlendirici E) Ayarlayıcı
4-Öğrencinin kendini ve başkalarını anlaması ve kabul etmesi, günlük yaşam becerilerini kazanması, aile ve toplum olgusunu kavrayarak, bu ortamlarda sağlıklı ilişkiler geliştirebilmesi konularında yardımdır” tanımı, hangi rehberlik türünü ifade etmektedir?
A) Mesleki rehberlik
B) Eğitsel rehberlik D)Kişisel rehberlik D)Bireysel rehberlik E) Hepsi
5-Okul seçme, alan ve ders konularında sağlıklı tercihler yapma konularında yapılan rehberlik hizmetleri, hangi rehberlik türünü ifade etmektedir?
A) Mesleki rehberlik
B) Eğitsel rehberlik
C) Kişisel rehberlik D)Bireysel rehberlik E) Hepsi
6-Aşağıdakilerden hangisi, öğrencilerin eğitim ortamından en yüksek düzede yararlanabilmeleri için gerekli olanakları sağlamak, var olan engelleri kaldırmak ve öğretim-yönetim çalışmalarının amacına ulaşmasına yardımcı olmaktır?
A) Öğretim
B) Yönetim
C) Öğrenci Kişilik Hizmetleri
D) Rehberlik
E) Hepsi
7-Öğrencinin her yönüyle gizil güçlerini sonuna dek geliştirebilmesi, daha verimli ve mutlu bir düzeye ulaşabilmesi” aşağıdakilerden hangi durumu tanımlamaktadır?
A) Kendini geliştirme
B) Kendine yeterlik
C) Kendine güvenme
D) Kendini gerçekleştirme
E) Kendine saygı
8-Rehberliğin sonal amacı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Kendini tanıma
B) Kendini gerçekleştirme
C) Çevreyi tanıma
D) Problem çözme
E) Uyum sağlama
9-Bir okuldaki rehberlik personelinin ortak rehberlik anlayışı geliştirebilmeleri için aşağıdakiler den hangisinden yararlanılabilir?
A) Psikolojik danışma hizmetleri
B) Oryantasyon hizmetleri
C) Bilgi toplama yayma hizmetleri
D) Müşavirlik hizmetleri
E) Psikolojik danışma
10-Aşağıdakilerden hangisi, eğitimde rehberlik hizmetlerini gerektiren en önemli neden olabilir?
A) Okullarda başarısızlık sorununun artması
B) Öğrencilerin kişisel sorunlarını çözememeleri
C) Eğitimin bireyi bir bütün olarak geliştirme amaçlaması
D) Öğrenciler arasında bireysel farklar olması
E) Hiçbiri
11-Rehberlik tanımındaki yardım sözcüğü, aşağıdakilerden hangi anlamdadır?
A) Öğrenciye öğüt vermek, tavsiyelerde bulunmak
B) Öğrencinin doğru bir davranışı benimsemesini ve uygulamasını sağlamak
C) Öğrencinin çeşitli seçenekleri görmesine yardımcı olmak
D) Öğrencinin sorununu çözmek
E) Öğrencinin sorununu fark etmek
12-Aşağıdakilerden hangisi, rehberliğin ilkelerinden değildir?
A) Rehberlik, problemi olan öğrencilere verilen bir hizmettir.
B) Rehberlik hizmetlerinden yararlanmak isteğe bağlıdır.
C) Rehberlik hizmetlerinde gizlilik esastır.
D) Her birey seçme özgürlüğüne sahiptir.
E) Rehberlik sürekli olmalıdır.
13-Aşağıdakilerden hangisi, Oryantasyon hizmeti kapsamında yer almaz
A) Okulun kurallarının hatırlatılması
B) Okul programının tanıtılması
C) Öğrenci dosyalarının tanıtılması
D) Öğrencilerin tanıştırılması
E) Okulun gezilmesi
14-Aşağıdakilerden hangisi okul müdürünün rehberlik görevleri arasında yer almaz?
A) Okul rehber öğretmenlerini denetlemek
B) Okul Rehberlik hizmetleri yürütme kurulunu kurmak
C) Sınıfta öğrencilerin ruh sağlığını geliştirici ortam yaratmak
D) Okul rehberlik bürosu için gerekli maddi imkanları sağlamak
E) Hiçbiri
15-Aşağıdakilerden hangisi, rehberliğin bireyde gerçekleştirmeye çalıştığı amaçlardan değildir?
A) Bireyin kendini tanıması
B) Çevrede kendine açık olan fırsatları öğrenmesi
C) Kendini gerçekleştirmesi
D) Çevresine uyum sağlaması
E) Bireyin her sorununu çözmesi
16-Aşağıdakilerden hangisi rehberliğin dayandığı kelerden biri değildir?
A) Her birey seçme özgürlüğüne sahiptir.
B) Rehberlik hizmetlerinden yaralanmak isteğe bağlıdır.
C) Rehberlik hayat boyu yararlanılabilecek bir hizmettir.
D)Rehberlikte bireye saygı esastır.
E)Rehberlik hizmetlerini verenlerin bireye karşı sorumlulukları yoktur.
17-Aşağıdakilerden hangisi psikolojik danışma ve rehberliğin amaçlarından değildir?
A) Kendi yetenek ve ilgilerini, eğitim olanaklarını, içinde yaşadığı toplumun beklentilerini ve meslekleri tanımalarında yardımcı olmak.
B) Bireyin yaşama karşı olumlu bir tutum geliştirmesine yardımcı olmak.
C) Başkalarıyla iyi ilişkiler kurmalarına katkıda bulunmak.
D) Bireyin maddi sorunlarını çözmesinde yardımcı olmak.
E) Boş zamanlarını en uygun biçimde kullanabilmek için gerekli anlayış ve görüşü edinmelerine yardımcı olmak.
18-Aşağıdakilerden hangisi psikolojik danışma ve rehberlikle ilgili yanlış bir anlayıştır?
A) Psikolojik danışma ve rehberlik doğrudan yapılan bir yardımdır.
B) Psikolojik danışma ve rehberlikte bireyin sadece duygusal yanıyla ilgilenilir.
C) Psikolojik danışma ve rehberlikte kullanılan bütün yöntemler araçtır.
D) Psikolojik danışma ve rehberlik hizmeti alan birey bakımından akademik öğrenme konusu değildir.
E) Psikolojik danışma ve rehberlikte öznel yaşantılar üzerinde yoğunlaşır
19-Aşağıdakilerden hangisi rehberliğin ilkelerinden biri değildir?
A) Rehberlik eğitimin ayrılmaz ve tamamlayıcı bir parçasıdır.
B) Rehberlikte her bireyin değerli olduğuna inanılır.
C) Rehberlik bireyin bütün kapasitelerini kendi ilgi ve yetenekleri doğrultusunda en uygun düzeyde geliştirmeyi hedefler
D) Rehberlik öğüt vererek sorunları çözer.
E) Rehberlikte hizmetlerin bir bütündür.
20-Rehberlik ve psikolojik danışmanın amacını en geniş anlamda tanımlayan ifade hangisidir?
A) Bireyin kendisini tanımasında yardım.
B) Çevrede kendisine açık olan olanakları görmesinde yardım.
C) Gizilgüçlerini geliştirmesinde yardım.
D) Kendini gerçekleştirmesinde yardım.
E) Benliğini tanımasına yardım.
21-Temel eğitim ve ortaöğretimde psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin farklılaşmasını gerektiren değişken aşağıdakilerden hangisidir?
A) Öğrencilerle kurulan ilişkinin biçimi ve yönü birbirinden farklıdır.
B) Öğrencilerin psikolojik gelişim özellikleri ö-nemli ölçüde farklıdır.
C) Psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarında kullanılan yöntemler, araçlar birbirinden farklıdır.
D) Temel eğitimin ilk dönemindeki öğretmen öğrenci ilişkisi ortaöğretimden farklıdır.
E) Yukarıdakilerden hepsi doğrudur.
22-Başarı düşüklüğü, beceri yetersizliği, verimli çalışma alışkanlığı edinememiş olma, sürekli okuma ve öğrenme güçlükleri gibi sorunların çözümü için bireye yapılan rehberliğe ne denir?
A) Uyum sağlayıcı rehberlik
B) Mesleki rehberlik
C) Kişisel rehberlik
D) Eğitsel rehberlik
E) Yöneltici rehberlik
23-Aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A) Bireyi tanımanın amacı, bireyin kendisini tanımasına yardım etmektir.
B) Psikolojik danışma psikolojik danışma ve rehberlik hizmetinin merkezinde yer alır.
C) Alıştırma hizmeti öğretim kurumlarına özgü bir hizmettir.
D) Bilgi toplama ve yayma, eğitsel, mesleki ve kişisel-sosyal konulara yönelik bilgilerle ilgilidir.
E) İzleme hizmeti geri bildirim sağlar.
24-Okullarda öğrencilerin ev ve aile yaşamları, sağlık durumları, eğitsel ve mesleki planları, okul içi ve okul dışı etkinlikleri, çalışma alışkanlıkları gibi çok çeşitli özellikleri hakkında kendilerinden, velilerinden ya da diğer ilgililerden bilgi toplamada yaygınlıkla uygulanabilen teknik aşağıdakilerden hangisidir?
A) Anket B) Otobiyografi C) Sosyometri
D) Kimdir bu E) Kişilik testi
25-Gözlem sonuçlarının kayıt edilmesi amacı ile geliştirilmiş özel bir formun adı nedir?
A) Anekdot
B) Otobiyografi
C) Günlük zaman çizelgesi
D) Hatıra kaydı
E) Anket formu
26-Bir grubu oluşturan bireylerin sosyal durumu, birbirleri ile olan ilişki biçimleri, grup içindeki alt gruplar, klikler ve kısaca grubun gerçek görünümü ve grup bütünlüğü hakkında objektif bilgi edinmek için en güvenilir teknik aşağıdakilerden hangisidir?
A) Anekdot
B) Hatıra kaydı
C) Sosyometri
D) Psikodrama
E) Sosyodrama
27-Bireyin kendisi hakkındaki bilgileri yine kendisinin yazılı olarak serbestçe rapor etmesidir. Oldukça sübjektif bir bilgi toplama yoludur. Bu özelliğinden dolayı yorumlanması da zordur.
Özellikleri kısaca tanımlanan rehberlik ve psikolojik danışma tekniği aşağıdakilerden hangisidir?
A) Sosyometri
B) Psikodrama
C) Sosyodrama
D) Otobiyografi
E) Problem tarama envanteri
28-Bir grup bireyin bir sosyal problemle ilgili bazı rolleri paylaşarak izleyiciler karşısında gerçek hayatta olduğu gibi oynamalarıdır. Her birey kendini değil, seçilen sosyal problemin içinde bir başkasının rolünü oynar.
Özellikleri kısaca tanımlanan rehberlik ve psikolojik danışma tekniği aşağıdakilerden hangisidir?
A) Otobiyografi
B) Psikodrama
C) Sosyodrama
D) Sosyometri
E) Problem tarama envanteri
29-Bir öğrencinin tüm yönleri ile ayrıntılı bir şekilde incelenmesi tekniğidir, incelemenin konusu her defasında tek bir öğrenci olduğu için, genişliğine değil, derinliğine bilgi toplamayı esas alan bir tekniktir.
Özellikleri kısaca tanımlanan rehberlik ve psikolojik danışma tekniği aşağıdakilerden hangisidir?
A) Olay kaydı
B) Vaka incelemesi
C) Vaka konferansı
D) Toplu dosya
E) Problem tarama envanteri
30-Öğrenci başarı-başarısızlık, öğrenci problemleri vb. konularda veri toplamak ve verileri değerlendirerek öneri ve çözümler önermek aşağıdaki psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinden hangisi içerisinde yer alır?
A) Konsültasyon
B) Alıştırma
C) İzleme
D) Araştırma ve değerlendirme
E) Çevre-veli ilişkileri
31-Aşağıdakilerden hangisi, bireyin anlattıklarına dayanan teknik ve araçlardan değildir?
A) Hatıra kaydı
B) Görüşme
C) Derecelendirme ölçeği
D) Otobiyografi
E) Problem tarama listesi
32-”Bireyin kendisini ve çevresini tanıması, çevresinde sunulan olanaktan görebilmesi ve sağlıklı kararlar vererek kendisini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan profesyonel ve sistematik yardım” ifadesi aşağıdaki kavramlardan hangisini tanımlamaktadır?
A) Eğitim
B) Psikoloji
C) Rehberlik
D) öğretim
E) Psikolojik Danışma
33-Aşağıdakilerden hangisi, rehberliğin bireyde gerçekleştirmeye çalıştığı amaçlarından birisi değildir?
A) Bireyin kendisini tanıması
B) Bireyin kapasitesini geliştirmesi
C) Bireyin açık fırsattan görmesi
D) Bireyin çevresine uyum yapması
E) Bireyin hastalıklarından kurtulması.
34-Eğitimde rehberlik çalışmalarının birinci işlevi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Bireyin kendini tanımasına yardımcı olmak
B) Bireyin kendisi hakkında bilgi edinmek
C) Bireyin ailesi hakkında bilgi e-dinmek.
D) Bireyin basan düzeyi hakkında bilgi edinmek.
E) Bireyin arkadaşları hakkında bilgi edinmek.
35-Aşağıdakilerden hangisi, rehberlikle eğitim arasındaki ilişkiyi en iyi şekilde ortaya koymaktadır?
A) Rehberlikle eğitim iç içedir.
B) Eğitimle rehberlik aynıdır.
C) Rehberlik eğitimin bir parçasıdır.
D) Eğitimle rehberlik farklıdır.
E) Yukarıdakilerin hepsi doğrudur.
36- Aşağıdakilerden hangisi, rehberliğin kapsadığı hizmetlerden değildir?
A) Psikolojik danışma hizmeti
B) Oryantasyon hizmeti
C) Bireyi tanıma hizmeti
D) Ekonomik hizmet
E) Bilgi toplama servisi
37-Aşağıdakilerden hangisi, rehberlik servislerinden değildir?
A) Bireyi tanıma
B) Psikolojik Danışma
C) Müşavirlik
D) Öğrenci Kişilik Hizmetleri
E) Konsültasyon Hizmetleri
38-Aşağıdakilerden hangisi, rehberlik çalışmalarının temelinde bulunan ilkelerden değildir?
A) İnsan saygı değer bir varlıktır.
B) Rehberlik hizmetlerinden yararlanmak zorunludur.
C) Her birey seçme özgürlüğüne sahiptir.
D) Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinde gizlilik esastır.
E) Rehberlik tüm öğrencilere açık bir hizmettir.
39-Aşağıdakilerden hangisi, rehberlik ile ilgili yanlış anlayışlardandır?
A) Rehberlik bilgi aktarma işi değildir.
B) Bireyi tanımak için kullanılan teknikler amaç değil araçtır.
C) Rehberlik bireye doğrudan yapılan tek yönlü bir hizmettir.
D) Rehberlik bireyin yapamadıklarını onun yerine yapmak değildir.
E) Rehberlik bireye doğrudan yapılan çift yönlü bir hizmettir.
40-Rehberlik hizmetlerinde neden çeşitli tekniklerden faydalanılır?
A) Öğrenciyi tanımak için
B) Öğrencinin kendisini tanımasına yardımcı olmak için
C) Gelecekte olabilecek sorunları tespit edebilmek için
D) Yukarıdakilerin hepsi
E) Hiçbiri
41-Aşağıdakilerden hangisi okul yöneticisinin rehberlik hizmeti görevidir?
A) Rehberlik hizmetlerinin yürütülmesini organize etmek
B) Özürlü öğrencileri sınıfta tespit etmek
C) Öğrenci ile ilgili dokümanları ilgili kurumlardan istemek
D) İlgili kayıtları tutmak
E) Hepsi
42-Okullarda rehberlik hizmetlerini yürüten sorumlu personelden birisi de sınıf öğretmenlerimizdir. Aşağıdakilerden hangisi sınıf öğretmeninin görevleri arasında yer alır?
A) Müşavirlik hizmeti
B) Psikolojik danışma hizmeti
C) Okula alıştırma hizmeti
D) Öğrenci tanıma tekniklerinin uygulanması
E) Hepsi
43-Aşağıdakilerden hangisi öğretmenlerin psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri ile ilgili görevlerinden değildir?
A) Sağlıklı insan ilişkilerine dayalı bir sınıf ortamı oluşturmak.
B) Psikolojik danışma ve rehberlik birimi için gerekli olan yer, araç-gereç ve parasal olanaklar sağlamak.
C) öğrencileri karşılıklı saygı ve güven esasına dayalı bir ilişki çerçevesinde dinlemek ve yönlendirmek.
D) Öğrencilerin her türlü iş ve meslekle ilgili olumlu tutum geliştirmelerine yardımcı olmak.
E) öğrencilerden bazı özel yeteneklerin ortaya çıkması için yardımcı olmak
44-Fonksiyonlarına göre rehberlik birkaç kısma ayrılmaktadır. Aşağıda kilerden hangisi yanlıştır?
A) Ayarlayıcı Rehberlik
B) Yöneltici Rehberlik
C) Bilgi toplama
D) Önleyici Rehberlik
E) Uyum sağlatan rehberlik
45-Mesleki rehberlik yaparken aşağıdakilerden hangisini göz önüne almamız gerekmez?
A) Bireyin kişilik özellikleri
B) Olgunluk düzeyi
C) Fiziksel özellikleri
D) Bireyin kardeş sayısı
E) Sosyal gelişimi
46-Aşağıdakilerden hangisi, eğitimde rehberlik hizmetlerini gerektiren en önemli nedendir?
A) Öğrencilerin bireysel farklılıklarının olması
B) Eğitimin bireyi bir bütün olarak geliştirmeyi amaçlaması
C) Okuldaki başarısızlık ortamının artması
D) Öğrencilerin kişisel sorunlarım çözmede zorlanmaları
E) Hepsi
47-Aşağıdakilerden hangisi rehberlik çalışmalarının alanına girmez?
A) Kendini anlama ve tanıma yeteneği kazanabilme
B) Okuma-yazma becerisi kazanabilme
C) Kişisel problemleri çözebilme
D) Gerçekçi kararlar alabilme
E) Çevresiyle sağlıklı uyum yapabilme
48-Aşağıdakilerden hangisi sınıf rehber öğretmeninin görevlerinden değildir.
A) Yıllık çalışma planı çerçevesinde sınıfı için bir çalışma planı hazırlamak
B) Rehber öğretmenle işbirliği yapma
C) öğrencilerin eğitici kol çalışmalarına katılımını sağlamak
D) Sosyal ilişkileri zayıf çocukların gelişimi için eğitici çalışmalar yapmak
E) Okulda idari işlere yardımcı olma
49-Rehber öğretmen aşağıdaki görevlerden hangisini yapmaz?
A) Haftada bir gün nöbet tutma
B) Okulda rehberlikle ilgili anket uygulama
C) Problemli öğrencilerle görüşme yapma
D) Sınıf rehber öğretmenlerine yol gösterme
E) Okul müdürünün rehberlikle ilgili verdiği problemleri yapma
50-Aşağıdakilerden hangisi Rehberlik ve Psikolojik Danışmada uygulanan testlerden değildir?
A) Standart başarı testleri
B) Sınıf içi başarı testleri
C) Yetenek testleri
D) Derslerle ilgili testler
E) Kişilik testleri
51-Aşağıdakilerden hangisi psikolojik yardım ilişkilerinde ilgili değildir?
A) Psikolojik yardım ilişkilerinde iki taraf vardır.
B) Psikolojik yardım ilişkilerinin temelinde insana verilen değer vardır
C) Yardım ilişkisi kişinin çözüm aradığı bir problemden kaynaklanır
D) Kişi yardımı kabul etmiyorsa zorla yardım yapar.
E) Taraflar birbirlerinin varlığına ve şahsiyetine zorla saygı gösterir.
52-Öğrencilerin kişiliklerini her yönüyle geliştirebilmeleri için gereksinim duydukları en önemli hizmet hangisidir?
A) Yönetim hizmetleri
B) Öğretim hizmetleri
C) Rehberlik hizmetleri
D) Sağlık hizmetleri
E) Sosyal yardım hizmetleri
53-Aşağıdakilerden hangisi rehberlik tanımlarının ortak yanlarından biri değildir?
A) Rehberlik bireye yardım etme işidir
B) Rehberlik bir yol gösterme hizmetidir
C) Rehberlik bilimsel ve profesyonel bir yardımdır
D) Rehberlik bir süreçtir
E) Rehberlik yardımı insanın bulunduğu her yerde vardır
54-Aşağıdaki yaklaşım biçimlerinden hangisi rehberliğin yanlış anlaşılmış olmasından kaynaklanmaktadır?
A) Kendini güçlük içinde hisseden her bireye yardım etmek
B) Rehberlik yardımı alan bireyin, probleminin çözümüne aktif olarak katılmasını sağlamak
C) Bireye problemini nasıl çözmesi gerektiğine ilişkin önerilerde bulunmak
D) Rehberlik yardımı alan bireyin kendi adına kararlar alabilmesine yardım etmek
E) Rehberlik uygulamalarında bireylere nasihat vermekten kaçınmak
55-Okul rehberlik görevlilerinin işbirliği içinde uyumlu bir çalışma sergileyebilmeleri, aşağıdakilerden hangisiyle yakından ilişkilidir?
A) Rehberlik tekniklerindeki bilgi düzeylerine
B) Ortak ve doğru bir rehberlik anlayışına sahip olmalarına
C) Rehberlik yardımı vermeye istekli olmalarına
D) Öğrenci problemleri hakkındaki deneyimlerine
E) Okul rehberlik programı hakkındaki bilgi düzeyleri
56-Aşağıdakilerden hangisi rehberlikle ilgili doğru bir anlayış ifadesidir?
A) Rehberlik problemli öğrencilere yönelik bir hizmettir
B) Her öğrenci rehberlik hizmeti almakla zorunludur
C) Rehberlik bütün öğrencilere yönelik bir hizmettir
D) Rehberlikte kimi öğrencilere doğru yolu göstermek gerekir
E) Rehberlik öğrencide yeni değerler oluşturmayı hedeflemelidir
57-Aşağıdakilerden hangisi doğru ve gerçekçi bir rehberlik anlayışı geliştirmiş olmayı ifade etmektedir.
A) Rehberlikle ilgili olumlu tutumlar kazanmış olmak
B) Rehberliğin ilke ve kavramlarını bilmek
C) Etkili iletişim becerileri geliştirmiş olmak
D) Öğrencilerin problemleriyle ilgilenmeye istekli olmak
E) Rehberliğin tekniklerinde yeterli olmak
58-Öğrencilerin kendilerine uygun programlara yerleşmelerine yardımcı olmak aşağıdakilerden hangisinin konusudur?
A) Uyum sağlayıcı rehberlik
B) Yöneltici rehberlik
C) Önleyici rehberlik
D) Ayarlayıcı rehberlik
E) Tamamlayıcı rehberlik
59-Aşağıdakilerden hangisi gerekli ilkelere uymak koşulu ile öğretmenler tarafından yerine getirilebilecek olan bir rehberlik hizmetidir?
A) Grupla psikolojik danışma yapmak
B) Bireysel psikolojik danışma yapmak
C) Mesleki psikolojik danışma yapmak
D) Bil verme hizmeti sunmak
E) Öğrencilere psikolojik test uygulamak ve değerlendirmek
60-Aşağıdakilerden hangisi eğitim programcılarına verilen bir rehberlik türüdür?
A) Uyum sağlayıcı rehberlik
B) Yöneltici rehberlik
C) Ayarlayıcı rehberlik
D) Eğitsel rehberlik
E) Mesleki rehberlik
61-Bireyin kendine özgü problemlerini çözebilmesine yardımcı olmaya yönelik bir rehberlik hizmeti aşağıdaki psikolojik danışma etkinliklerinden hangisi ile yakından ilişkilidir?
A) Mesleki
B) Önleyici
C) Yöneltici
D) Kişisel
E) Tamamlayıcı
62-Kişiler arası ilişkilerde kendini yetersiz hisseden bir öğrenci, psikolojik yardım almak için hangisine baş vurmalıdır?
A) Özel eğitim uzmanına
B) Sosyal hizmet uzmanına
C) Psikiyatriste
D) Öğretmene
E) Psikolojik danışmana
63-Mesleki rehberliğin son aşaması nedir?
A) Mesleklerin listesini yaparak, öğrencilerin kendilerine uygun bir meslek seçebilmelerini kolaylaştırmak
B) Meslek için gerekli nitelikleri belirlemek
C) Bireyin niteliklerini belirlemek
D) Mesleklerin tanımlamasını yapmak
E) Bireyin nitelikleri ile mesleğin gerektirdiği nitelikleri ilişkilendirmek
64-Aşağıdakilerden hangisi okula yeni gelen öğrencilere okulu her yönü ile tanıtmaya yönelik çalışmaların adıdır?
A) Oryantasyon
B) Müşavirlik
C) Yerleştirme
D) İzleme
E) Bilgi verme
65-Aşağıdakilerden hangisi rehberlikteki izleme hizmetlerinin amaçlarından biri değildir?
A) Öğrencilere okulu tanıtmak
B) Çeşitli programlara yönlendirilen öğrencilerin nasıl bir gelişim gösterdiklerini değerlendirmek
C) Yıl boyunca verilen rehberlik hizmetlerinin etkililiğini saptamak
D) Verilen hizmetlerin eksik yönlerini belirlemek
E) ileride yapılacak olan rehberlik çalışmalarında yapılacak değişiklikleri belirlemek
66-Okuldaki herhangi bir eğitsel kola yerleştirilen bir öğrenci ne tür bir yerleştirme hizmetinden yararlanmıştır?
A) Mesleki
B) Eğitsel
C) Sosyal
D) Bireysel
E) Kültürel
67-Bir okulda rehberlik hizmetlerinden birinci derecede sorumlu olan görevli kimdir?
A) Koordinatör rehber öğretmen
B) Okul müdürü
C) Okul müdür başyardımcısı
D) Eğitsel kol öğretmenleri temsilcisi
E) Sınıf öğretmenleri temsilcisi
68-Okul rehberlik hizmetleri bürosu ile okul yönetimi arasındaki eşgüdümü sağlamakla görevli olan kimdir?
A) Müdür başyardımcısı
B) Sınıf öğretmenleri temsilcisi
C) Koordinatör rehber öğretmen
D) Rehberlik hizmetlerinden sorumlu müdür yardımcısı
E) Okul aile birliği başkanı
69-Aşağıdakilerden hangisi gözlem tekniği ile toplanan bilgilerin geçerliğini ve güvenirliğini tehlikeye sokar?
A) Gözlemcinin neyi gözleyeceğini önceden belirlemesi
B) Gözlemcinin aynı anda birden fazla kişiyi gözlemesi
C) Gözlemcinin bireyi belli etmeden gözlemesi
D) Gözlemcinin gözlediği bireyle ilgili duygularını denetleyebilmesi
E) Gözlemcinin gözlediği bireye karşı yansız davranması
70-Okulda öğrencilerin yaygın olan problemlerini belirlemek amacı ile kullanılan bilgi toplama tekniğinin adı nedir?
A) Kimdir bu
B) Sosyometri
C) Problem tarama listesi
D) Anket
E) Otobiyografi
71-Bir öğrencinin arkadaştan tarafından nasıl görüldüğünü anlamasına yardımcı olan teknik aşağıdakilerden hangisidir?
A) Otobiyografi
B) Dereceleme ölçeği
C) Anekdot
D) Kimdir Bu
E) Gözlem
72-Aşağıdakilerden hangisi rehberliğin ilkelerinden biri değildir?
A) Rehberliğin temelinde insan hak ve sorumlulukları ile ilgili demokratik ve insancı bir anlayış vardır.
B) Rehberlik anlayışı öğrenciyi merkeze alan bir eğitim sistemi öngörür
C) Öğrencilere rehberlik yardımı verirken onları türlü yönleri ile tanımak gerekir.
D) Rehberlik hizmetleri psikolojik sorunları olan öğrenciler için düzenlenmelidir.
E) Rehberlik uygulamalı her okulun amaç ve ihtiyaçlarına uygun olan alanlarda yoğunlaştırılmalıdır
73-Aşağıdakilerden hangisi rehberlik yardımı alan öğrencilerden gerçekleştirmeleri beklenen bir amaç değildir?
A) Kendini tanımak
B) Seçim Yapmak
C) Otoriteye uyum sağlamak
D) Kendini yönetmek
E) Kendini gerçekleştirmek
74-Aşağıdakilerden hangisi öğrencileri geleceğe hazırlanabilecekleri etkinliklere yönlendirmeyi amaçlayan bir rehberlik türüdür?
A) Kişisel rehberlik
B) Eğitsel rehberlik
C) Ayarlayıcı rehberlik
D) Yönetici rehberlik
E) Uyum sağlayıcı rehberlik
75-Mesleki rehberlik etkinliklerinin başarıya ulaşabilmesi için, öncelikle ne tür bilgilere ihtiyaç vardır?
A) Öğrencinin ilgi ve yetenek düzeyi
B) Öğrencinin değerleri
C) Öğrencinin akademik başarı düzeyi
D) Öğrencinin duygusal özellikleri
E) Öğrencinin psikolojik özellikleri
76-Aşağıdakilerden hangisi koordinatör rehber öğretmenin görevleri arasında ver almaz?
A) Rehberlik hizmetleri bürosu ile okul yönetimi arasındaki eşgüdümü sağlamak
B) Disiplin kurulu toplantılarında kararlara katılmak
C) Rehberlik programının gerçekleşme derecesi hakkında Öğretmenler kuruluna bilgi vermek
D) Uygulanacak olan test ve diğer araç gereçlerle ilgili çalışmaları planlamak
E) Ruhsal sağaltıma ihtiyacı olan öğrencileri, ilgili kurumlara göndermek
77-Öğrencilerin sınıfta birbirleri ile olan ilişkileri hakkında bilgi toplamaya elverişli olan bilgi toplama tekniğinin adı nedir?
A) Kimdir bu
B) Otobiyografi
C) Sosyometri
D) Anket
E) Dereceleme ölçeği
78-Bir okulda öğrencilerin barınma, beslenme, sağlık, kültür ve spor gibi ihtiyaçlarının karşılanması hangi birimin görevidir?
A) Okul Yönetiminin
B) Okul Rehberlik Servisinin
C) Okul Aile Birliğinin
D) Okul Öğrenci Kişilik Hizmetlerinin
E) Okul Öğrenci Klüplerinin
79-Aşağıdaki yargılardan hangisi Rehberlik ve Psikolojik danışma kavramıyla bağdaştırılamaz?
A) Rehberlik ve Psikolojik danışma profesyonel bir yardım sürecidir.
B) Rehberlik ve Psikolojik danışma sistemli bir yardım sürecidir.
C) Rehberlik ve Psikolojik danışma bireyin alternatifler üretmesine yardım sürecidir.
D) Rehberlik ve Psikolojik danışma uzmanlarca yapılan bir yardım sürecidir.
E) Rehberlik ve Psikoloji danışma doğru olan bir görüşü bireye kabul ettirme sürecidir.
80-Rehberlik kavramıyla aşağıdakilerin hangisi çelişmez?
A) Belli bir konuda Tavsiyede bulunmak.
B) Bazı konularda akıl vermek.
C) Kararlar verebilmesi için zorlamalarda bulunmak.
D) Gerçekçi kararlar vermesine yardımcı olmak.
E) Birtakım kararlar vermesi konusunda ısrar etmek.
81-
• Okul disiplin kuralları konusunda öğrencilerin bilgilendirilmesi.
• Öğrenciye uygulanan bir psikolojik ölçme aracından elde edilen sonuçların yine öğrenciye anlatılması.
Yukarıda yer alan bu iki hizmeti Rehberlik Servislerinden hangisi gerçekleştirir?
A) Yerleştirme Servisi
B) Bilgi Verme Servisi
C) Bireyi Tanıma Servisi
D) Psikolojik Danışma Servisi
E) izleme Servisi
82-Rehberlik sürecinde bireye yardım edebilmek için onun hakkında birtakım bilgilerin toplanması gerekmektedir.
Bu işlem Rehberlik Servislerinden hangisinin görevidir?
A) Psikolojik Danışma Servisi
B) Bilgi Verme Servisi
C) Bireyi Tanıma Servisi
D) Yerleştirme Servisi
E) izleme Servisi
83-Meslek seçimi konusunda Rehberlik Servisine başvuran bir öğrenci kararsızlık yaşamaktadır.
Bu öğrenci ile ilk ilgilenmesi gereken Rehberlik Servisi hangisidir?
A) Bireyi Tanıma Servisi
B) Bilgi Verme Servisi
C) Psikolojik Danışma Servisi
D) Yerleştirme Servisi
E) izleme Servisi
84-Sınıfında kendisinin fiziksel görünümünü beğenmeyen bir öğrenciye Sınıf öğretmenince uygulanacak en işlevsel çözüm aşağıdakilerden hangisidir?
A) Beden eğitimi derslerine önem vermesini söylemek.
B) Bu durumun geçici olduğuna öğrenciyi ikna etmek.
C) Okul Rehberlik servisinden yardım istemek.
D) Arkadaşlarına ona yardımcı olmalarını söylemek.
E) Bu konuda ailesinden yardımcı olmalarını istemek.
85-Rehberlik ve Psikolojik danışma servisine başvuran bir bireye yapılan hizmetlerin ne derecede başarılı olduğu ve birey bu hizmetlerden ne kadar faydalanabildiği aşağıdakilerden hangisiyle ilgili-
A) Psikolojik danışma süreciyle
B) izleme süreciyle
C) Yerleştirme süreciyle
D) Bilgi verme süreciyle
E) Bireyi tanıma süreciyle
86-Öğretim hizmetleriyle Rehberlik hizmetlerini birbirinden ayıran en önemli fark aşağıdakilerden hangisidir?
A) Öğretim hizmetleri zorunludur, Rehberlik hizmetleri ise gönüllülüğe dayanır.
B) Öğretim hizmetleri bireyin iç dünyasına yöneliktir, Rehberlik hizmetleri ise bireyin dış dünyasıyla ilgilidir.
C) Öğretim hizmetleri bireye yöneliktir, Rehberlik hizmetleri ise gruba yöneliktir.
D) öğretim hizmetleri gönüllüdür, Rehberlik hizmetleri ise zorunluluğa dayanır.
E) Öğretim hizmetleri bireyin davranışlarıyla ilgilidir, Rehberlik hizmetleri ise Duygusal dünyasıyla ilgilidir.
87- Okulda öğrencilere cinsel gelişim ve çeşitlik mesleklerin tanıtımının yapılması planlanmaktadır. Bu çalışmaları okul rehberlik Servisinin hangi birimi üstlenir?
A) Psikolojik Danışma Servisi
B) Bilgi Verme Servisi
C) Bireyi Tanıma Servisi
D) İzleme Servisi
E) Yerleştirme Servisi
88-Bir öğretmenin sınıfında her sınav öncesi mide ağrılarından yakınan bir öğrenci bulunmaktadır. Bu öğretmeninin öğrenciye önerebileceği en sağlıklı çözüm aşağıdakilerden hangisidir?
A) Bir Rehberlik ve Psikolojik danışma uzmanıyla görüşmesini önermek.
B) Öğrenciyi tek başına ve rahat edebileceği bir ortamda sınava almak.
C) Okul ecza dolabından ilaç getirterek öğrenciye kullanmasını söylemek.
D) Her sınavda öğrencinin puanına bu dezavantajından dolayı belirli bir ekleme yapmak.
E) Sınıftaki yakın arkadaşlarıyla bu durumu konuşarak onların yardımını istemek.
89-Demokratik toplumların gelişmesiyle buna paralel olarak eğitim alanında bireylere tanınan seçme özgürlüğü de artmıştır. Yukarıdaki gelişme aşağıdakilerin hangisinin ortaya çıkışını zorunlu kılmıştır?
A) Modern Eğitim Araçlarının
B) Rehberlik Hizmetlerinin
C) Okulda Verilen Sağlık Hizmetlerinin
D) Modern Test Tekniklerinin Uygulanmasının
E) Kaliteli Eğitim Kadrolarının
90-Bir okulda yönetim öğrencilerini ilgi ve yeteneklerine bakmaksızın belli mesleklere yönlendirme çabasındadırlar.
Bu durum Rehberliğin hangi ilkesiyle çelişmektedir?
A) Birey seçimlerinde özgürdür ilkesi.
B) Rehberlikte gizlilik esastır ilkesi.
C) ilgili herkesin işbirliği esastır ilkesi.
D) Rehberlik herkese açıktır ilkesi.
E) Rehberlik eğitiminin ayrılmaz bir parçasıdır ilkesi.
91-Rehberliğin dayandığı ilkelerden olan Seçme Özgürlüğü İlkesinin kullanılması en verimli şekilde nasıl kullanılabilir?
A) Bireyin kendisini tanımasıyla.
B) Bireyin çevresini tanımasıyla.
C) Bireyin seçenekleri tanımasıyla.
D) Bireyin Duygusal ve Davranışsal olarak tanınmasıyla.
E) Bireyin yönlendirme hizmetinden yararlanmasıyla.
92-Aşağıdakilerden hangisi Rehberlik İlkelerine aykırı bir durumun yaratır?
A) Okuldaki tüm bireyler rehberlik hizmetlerinden faydalanabilir.
B) Elde edilen bilgilerin tümü gizlilik esasına göre saklanır.
C) Tüm öğrencilerin değil de problemli öğrenciler rehberlik servisine gönderilir.
D) Okuldaki tüm birimlerin işbirliği ile yürütülür.
E) Rehberlik tüm yaşam boyu yararlanılabilecek bir hizmettir.
93-Rehberlik hizmetlerinde Bireyi tanımanın önemi büyüktür. Bu durumda bireyi tanımadaki asıl amaç aşağıdakilerden hangisidir?
A) Bireyi tanıyarak onun kendisini tanımasına yardımcı olmak.
B) Bireyi tanıyarak seçimler yapmasına yardım etmek.
C) Bireyi tanıyarak çevresindekilere karşılaştırma olanağı elde etmek.
D) Bireyin çevresindeki olanaklardan haberdar olmasına yardımcı olmasını sağlamak.
E) Bireyin uygun eğitim alanlarına yönelmesini sağlamak.
94- Sınıfında doğal olarak öğrenciler arasında bir gruplaşma olup olmadığını anlamak isteyen bir öğretmen aşağıdaki tekniklerden hangisini kullanmalıdır?
A) Kimdir bu tekniği
B) ilgi envanteri
C) Sosyometri tekniği
D) Kişilik envanteri
E) Zeka testleri
95-Bir okulun Rehberlik Servisi yakın çevrede bulunan bir fabrikaya gezi düzenleyerek burada yapılan işler, çalışanların özellikleri ve çalışma şartları gibi konularda bilgi edinmeleri amaçlanmaktadır. Yapılan bu gezi bilgi verme hizmetlerinden hangisiyle yakından ilgilidir?
A) Mesleki bilgi verme
B) Eğitsel bilgi verme
C) Kişisel bilgi verme
D) Soysal bilgi verme
E) Sanatsal bilgi verme
96-Aşağıdakilerden hangisi bir meslek hakkında bilgi toplama yolları arasında yer almaz?
A) işyeri gezileri düzenleme
B) iş deneyimi edinme
C) Eski mezunları izleme
O) Meslek inceleme çalışmaları
E) Çalışanların ürettiklerinin incelenmesi
97-Psikolojik danışmada Danışman danışanının davranışının gerisindeki mantıksız düşünce ve inançları görmesine yardımcı olur.
Aşağıdaki yaklaşımların hangisinde bu amaç ön plandadır?
A) Davranışçı yaklaşım
B) Bilişsel yaklaşım
C) Psikoanalitik yaklaşım
D) Varoluşçu yaklaşım
E) Psikoanalitik yaklaşım
98-
I. Cinsel enerji
II. Bilişsel süreçler
IIİ. Uyarıcı Tepki bağı
IV. Kendini gerçekleştirme
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA DENEME SINAVI
0 yorum:
Yorum Gönder