EĞİTİM BİLİMLERİ TARAMA TESTİ

4 Mart 2013 Pazartesi

EĞİTİM BİLİMLERİ TARAMA TESTİ, EĞİTİM BİLİMLERİ TARAMA TESTİ indir, EĞİTİM BİLİMLERİ TARAMA TESTİ yükle, EĞİTİM BİLİMLERİ TARAMA TESTİ 2013 yılı, 2013 yılı EĞİTİM BİLİMLERİ TARAMA TESTİ

EĞİTİM BİLİMLERİ TARAMA TESTİ

 

1-Özellikle çocukların zeka gelişimine bağlı      6-Aşağıdakilerden hangisi tümdengelim

olarak dikkat edilmesi gereken ilke aşağıdaki-       yöntemini uygulayan öğretmenin yapmama-

lerden hangisidir?                                                    sı gereken bir davranıştır?

                                                                     A) Konuları iyi organize edip aktarma

A)Hazır bulunuşluluk                                              B)Konuyu genelden özele doğru bir sıra i-

B)Gelişimde bireyler arasında birtakım farklı-          çinde açıklama

lıklar vardır                                                             C)Konuyu örneklerle açıklama

C)Öğrenci sayısı

D)Tam öğrenme                                                          sorarak sonucu öğrencilerin bulmasına

E)Güvenilirlik                                                             yardım etme

                                                                             E)Dersin başında öğrencilere konuyu söy-

2-Aşağıdakilerden hangisi öğrettiği konunun             leme

kalıcı ve etkili olmasını isteyen öğretmenin

yapmaması gereken bir davranıştır?                      7-Sunuş yoluyla öğretim yoluyla hangi tür

A)Olayı birçok duyu organına hitap ettirerek             davranışlar daha iyi kazandırılabilir?

Somutlaştırmak.                                                           A)Bilgi basamağı

B)Konunun güncel konular içinden seçilmesi             B)Kavrama basamağı

ne dikkat etmek                                                           C)Uygulama basamağı

C)Yaparak yaşayarak öğrenmeye çalışmak                 D)Analiz basamağı

D)Öğretimde öğrenciye serbestlik tanımak                 E)Sentez basamağı

E)Konu öğrencinin gelişim seviyesine uygun

olmalı                                                                     8-Belli bir durumla ilgili verileri toplayıp

analiz ederek sonuca ulaşmayı sağlayan        öğrenci etkinliğine dayanan strateji aşa-

3-Aşağıdakilerden hangisi öğretmenin yöntem       ğıdakilerden hangisidir?

seçimini etkileyen faktörlerden biri değildir?             A)Buluş yoluyla öğretim

A)Zaman, fiziksel imkanlar                                        B) Sunuş yoluyla öğretim

B)Öğretmenin yönteme olan yatkınlığı                      C) Tam öğrenme

C)Okulun içinde bulunduğu çevre                             D) Programlı öğretim

D)Öğrenci sayısı                                                         E)Araştırma inceleme

E)Öğrenciye kazandıracağı davranışlar

                                                                         9-Öğrencilerin zihinsel gelişimini sağlamak

4-Aşağıdaki strateji ve ilgili eğitimci eşleştir-           öğretimde öğrencileri aktif hale getirmek

melerinden hangisi yanlıştır?                                     Ve güdülemek amacıyla kullanılabilecek

A)Gardner- Sunuş yoluyla öğretim                           en etkili strateji hangisidir?

B)Bruner- Buluş yoluyla öğretim                              A)Sunuş yoluyla öğretim

C)J.Dewey-Araştırma inceleme                                B) Buluş yoluyla öğretim

D)Bloom-Tam öğrenme                                            C)Tam öğrenme

E)Skinner-Programlı öğretim                                    D)Programlı öğretim

E)Araştırma incelem

5-Olgu ve genellemelerin öğretimine uygun       10-Buluş yoluyla öğretimde kullanılabilecek

olan tümdengelim yönteminin etkili olduğu             en etkili strateji hangisidir?

strateji aşağıdakilerden hangisidir?                           A)Tümdengelim

A)Sunuş yoluyla öğretim                                          B) Gösterip yaptırma

B)Buluş yoluyla öğretim                                           C)Tüme varım

C)Tam öğrenme                                                        D)Problem çözme

D)Programlı öğretim                                                 E)Araştırma inceleme

E)Araştırma inceleme

11- Buluş yoluyla öğretim yapan bir öğret-      16-Öğrencilerin ortak bir amaç doğrultusunda

menin yapabileceği durum nedir?                            küçük gruplar halinde birbirlerinin öğren-

A)Çeşitli sorular ve ipuçlarıyla öğrencinin             mesine yardım ederek yapılan öğretim a-

sonuca ulaşmasını sağlama                                     şağıdakilerden hangisidir?

B)Sonucu öğrenciye söyleme ve öğrencinin          A) Tam öğrenme

Sonuca ulaşmasını sağlama                                     B) Programlı öğrenme

C)Tümdengelim yöntemini kullanma                    C)İşbirlikçi öğrenme

D)Konuyu belli bir sırayla örneklerle öğren          D)Sunuş yoluyla öğrenme

ciye aktarma                                                            E)  Buluş yoluyla öğrenme

E)Tümevarım yöntemini kullanma                  17-Aşağıdakilerden hangisi programlı öğretimin

Basamaklarından değildir?

12-Özelden genele basamaklardan bütüne           A)Küçük adımlar ilkesi

ipuçlarından sonuca ulaşma olarak adlandırı-      B)etkin katılım

lan yöntem aşağıdakilerden hangisidir?              C)Anında düzeltme

A)Problem çözme                                                D)Bireysel hız

B)Araştırma inceleme                                          E)amaçlı yaklaşım

C)Tümevarım

D)Tümdengelim                                               18-Programlı öğrenmenin hangi ilkesine göre sı

E)Anlatım                                                            nıfta kalma yoktur?

A)Küçük adımlar ilkesi

13- Araştırma inceleme yoluyla öğretimin          B)Etkin katılım

en önemli özelliği aşağıdakilerden hangisidir     C)Anında düzeltme

A)Bilgi basamağındaki davranışları çok iyi        D)Bireysel hız

aktarması                                                              E)Amaçlı yaklaşım

B)Öğretmen etkinliğine dayalı olması

C)Tümdengelim yöntemine uygun olmalı        19-Modern eğitimde pek fazla yer verilmemek-

D)Öğretmen merkezli bir yöntem olmalı           le beraber öğretmenin hemen hemen her konu

E)Bilimsel araştırma tekniklerini kullanarak     da yer vermek zorunda kaldığı yöntem aşağı-

Sonuca ulaşma                                                   dakilerden hangisidir?

A)Anlatım yöntemi

14-Öğrenmedeki bireysel farkları en aza in        B)Soru cevap

direrek hekesin kendi kapasitesine göre en        C) Rol oynama

üst düzeyde öğrenebileceklerini savunan yön    D)Gezi gözlem

tem hangisidir?                                                   E) Gösterip yaptırma

A)Tam öğrenme

B)İşbirliğine dayalı öğretim                             20- Bilgi kazandırmada etkili bir yol olmayıp

C)Sunuş yoluyla öğretim                                      diğer yöntemlerle beraber kullanılması ge-

D)Buluş yoluyla öğretim                                      reken ancak öğrenciyi düşündürmeye sevk

E) Soru cevap                                                       etmesi sınıfı disipline etmesi açısından etkili

15-Aşağıdakilerden hangisi tam öğrenme            olan yöntem hangisidir?

modelinin başarısını etkileyenbir durum              A)Anlatım yöntemi

değildir?                                                                B)Rol oynama

A)Hedef davranışlarla ilgili bilişsel giriş dav       C)Soru cevap

ranışlarına sahip olma                                           D)Drama

B)Hedef davranışlarla ilgili bilinen duyuşsal       E)Mikro öğretim yöntemi

Davranışlara sahip olma

C)Öğrencinin öğretime katılma davranışları   21-Bir resim öğretmeni öğrencilerinin resim be-

D)Hedeflerin öğrenilebilirlik düzeyi                 cerilerini geliştirmek istiyor. Bu durumda kul-

E)Hedef davranışların öğrenci ihtiyaçlarına     lanabileceği yöntem aşağıdakilerden hangisi?

Uygunluk düzeyi

A)Soru cevap                                                         siyle ifade etmek daha doğrudur?

B)grup tartışması                                                      A)Olgunlaşma

C)Gösterip yaptırma                                                 B)Büyüme

D)Benzetişim                                                            C)Hazır bulunuşluluk

E)Rol yapma                                                             D)Kritik dönem

22-İlk elden ve somut bilgiler sağlamak, öğre-         E)Öğrenme

timde monotonluğu ortadan kaldırmak, çevre

ile ilişkileri geliştirmek amacıyla kullanılabile-     27-Freud ve Erikson’un Kişilik Gelişik Dö-

cek en etkili öğretim metodu hangisidir?              nemlerine göre tuvalet eğitimi hangi dönem-

A)Örnek olay incelemesi                                      lerde doğru olarak verilmiştir?

B)Gezi gözlem

C)Rol yapma                                                            A)Oral-Girişimcilik

D)Gösterip yaptırma                                                B)Anal- Özerklik

E)Fikir taraması                                                       C)Fallik- Temel güven

D)Genital-Girişimcilik

23-Özellikle bir meslekle ilgili personelin yetiş-     E)Latent-Çalışkanlık

tirilmesinde gerçek ortamlarda kullanılan bir

yöntemdir.                                                              28-Bir öğrenci karşılaştığu bir probleme iliş-

Yukarıdaki yöntem aşağıdakilerden hangisidir?    kin hipotez geliştirme- tümevarım gibi yön-

A)İş başında öğretim                                              temleri kullanarak çözmeye çalışmaktadır.

B)Rol yapma                                                               Bu öğrencinin Bilişsel gelişime göre han-

C)Beyin fırtınası                                                     gi dönemde olması beklenir?

D)Soru cevap                                                               A)İşlem öncesi dönem

E)Benzetişim                                                               B) Duyu-hareket dönemi

C)Sembolik dönem

24-Aşağıdakiler açıklandığında hangi seçenekte        D) Somut işlem donemi

verilen açıklama ile yöntemler yanlış eşleştiril-         E)Soyut işlem dönemi

miştir

-Öğretmenin görevi konuyu genelden özele doğ-  29-‘Ben imamı camide, papazı kilisede gör-

ru sıralı olarak vermektir                                          mek isterim’ diyen bir kişinin ahlak gelişi-

-Öğretim etkinlikleri öğrencinin öğrenme hızına     mi açısından hangi dönemde olması bekle-

göre ayarlanmalıdır                                                 nir?

-Öğrenciler birbirleri arasında dayanışmalı ola-          A)İtaat ceza dönemi

rak öğrenirler                                                                B) İyi çocuk olma dönemi

A)Sunuş- Programlı-İşbirliği                                       C) Evrensel ahlak ilkeleri dönemi

B)Sunuş-İşbirliği-Programlı                                         D)Toplumla sözleşme eğilimi

C)Tam öğrenme- İşbirliği-Programlı                           E)Bireysellik

D)Programlı-İşbirliği-Tam öğrenme

E)Hiçbiri                                                                 30-Maslow’un ihtiyaçlar hiyerarşisine göre

fizyolojik ihtiyaçların giderilmesiyle orta-

25-Aşağıdakilerden hangisi en doğrudur?              ya çıkan ikinci önemli ihtiyaç aşağıdakiler-

A)Geçerlik düştüğünde güvenirlikte düşer         den hangisidir?

B)Güvenirlik yükseldiğinde geçerlikte yükse-    A)Ait olma

Lir                                                                            B)Sevgi

C)Güvenirlikle geçerlilik farklıdır                      C)Kendin gerçekleştirme

D)Güvenirlik düştüğünde geçerlilikte düşer       D)Güvenirlik

E)Hiçbiri                                                              E)Hiçbiri

 

26-Bir çocuğun yaşantısının belirli yıllarında be-

lirli davranışlar yapması aşağıdakilerden

31-Organizmanın belli bir davranışı öğrenebile        C)Coğrafya bölgelerini, buralarda yapılan

cek yaşa ve zihinsel yeterliliğe ulaşmış olması             geziler ve oralarda gerçekleştirilen göz-

neyi belirler?                                                                  lemler aracılığıyla öğretmek

A)Gelişmeyi                                                              D)Fen bilgisi konularını, öğrencilerin on-

B)Olgunlaşmayı                                                            ları hayallerinde canlandırmaları sağla-

C)Büyümeyi                                                                  yarak öğretmek

D)Hazır oluşu                                                           E) Renkleri, renk ıskalası yaptırarak öğ-

E)Beceriyi                                                                    retmek

 

32-Doğuştan getirilen belli bir uyarıcıya karşı       37-Bilişsel gelişim açısından duyusal-motor

organizmanın belli ve basit bir davranış göster-       dönemde (0-2 yaş) aşağıdaki özelliklerden

me eğilimine ne denir?                                              Hangisi kazanılır?

A)Dürtü         B)Güdü     C)İçgüdü                          A)Nesneleri tek bir özellik açısından

D)Refleks      E)Uyarıcı                                               sınıflayabilme

B)Nesnelerin görüş alanı dışındayken de

33-Süperegosu çok baskın olan bir birey aşağı-        var olmayı sürdürdükleri, yok olmadıkları

daki unsurlardan hangisine sahip değildir?               nı anlayabilme

A)Katı bir ahlak anlayışı                                         C)Bir nesnenin uzaydaki şekli değişse de

B)Otoriter ve kuralcı                                                nesnenin değişmeden aynı kaldığını anla-

C)Denetleyici                                                           yabilme

D)Suçlayıcı                                                              D)Nesnelerle sembolik bir şekilde oyunlar

E)Bencil ve kontrolsüz                                                oynayabilme

E) Nesneleri belli bir özelliğe göre sıralaya-

34-Freud’a göre çocuk hangi dönemi problemli          bilme

geçirirse, yetişkinlikte sigaraya bağımlı olma        38-Kohlberg’in Ahlak Gelişim kuramına

gibi olumsuzlukla karşılaşır?                                     Göre sınıfta öğretmen yokken çöpleri ye-

A)Oral dönem                                                            re  atmakta bir sakınca görmeyen bir

B)Anal dönem                                                           öğrenci hangi döneme ait bir davranışta 

C)Fallik dönem                                                         bulunmuş olur?

D)Gizil dönem                                                          A)İtaat ve ceza eğitimi

E)Genital dönem                                                       B)Saf çıkarcı eğitim

                                                                                  C)İyi çocuk (insan) eğilimi

35-Korunum ilkesinin kazanıldığı dönem                D)Kanun ve düzen eğilimi

Piaget’in hangi dönemine rastlar?                            E)Gelecek sonrası düzey

A)Duyu motor dönemi

B)İşlem öncesi dönem                                             39-Piaget’e göre çocukların ‘tersine çevri-

C)Somut işlem dönemi                                             lebilirlik’ kazanımı hangi dönemdedir?

D)Soyut işlem dönemi                                                A)Duyu motor dönemi

E)Yetişkinlik dönemi                                                  B)İşlem öncesi dönem

C)Somut işlemler dönemi

36-Piaget’e göre 7-11 yaşlar, somut işlemler; 12       D)Soyut işlemler dönemi

yaş ve sonrası soyut işlemler dönemidir.Buna          E)Mantıksal dönem

göre öğretmenin 4. sınıfta gerçekleştirdiği aşağı

daki 5 etkinlikten hangisi Piaget kuramıyla           40-Aşağıdakilerden hangisi ‘işlem öncesi’

ilgilidir?                                                                   dönemin özelliklerinden biri değildir?

A)Bayağı kesirlerin öğreniminde yuvarlak pata      A)Ben merkezci düşünce yapısı hakimdir

teslerden  yararlanmak                                             B)2-3yaşlarında monolog tarzı konuşma

B)Geometrik cisimleri, modellerden yararlana           hakimdir

rak öğrenmek

 

C)Mantıklı düşünme işlemi gelişmiştir                   46-Ölçütünün 25 soruya doğru cevap ver-

D)Hayal dünyaları çok gelişmiştir.                         Mesi gerektiği halde cevaplayamayan öğ-

E)Korunum kavramı henüz gerçekleşmemiştir      renci için öğretmen bu dersi tekrar alması

Gerekir, sonucuna ulaşması ölçme ve değer-

41-‘Motor ve dil gelişiminin hızlanmasına para-   lendirmede ne ile adlandırırlır?

lel olarak çocuk hareketli, çevresine karşı merak   A) Ölçme sonucu     B)Kriter

lı ve araştırmacıdır.’Yukarıdaki özelliğin görül     C)Değer yargısı    D)Karar  E)Ölçüt

düğü Erikson’un psiko- sosyal gelişim dönemi

aşağıdakilerden hangisidir?                                     47-Öğrencilere hazırlık sınıfına başlamadan

A)Temel güven-güvensizlik                                     önce İngilizce dersinden genel bir sınav so

B)Özerklik-utanç ve kuşku                                       nucu %15 hazırlık sınıfına başlamadan 1.

C)Girişkenliğe karşı suçluluk                                   sınıftan öğrenimine başlamıştır.Burada ya-

D)Başarı-aşağılık duygusu                                       pılan değerlendirmenin amacı nedir?

E)Kimlik-kimlik karmaşası                                      A)Tanıma ve yerleştirme

B)Yetenekleri anlama

42-Öğrenciyi derse hazır hale getirirken öğrenci     C)Öğrencilerin dil bilgisini öğrenme

lere bu konuyu niçin öğreneceklerini açıklama        D)Öğrencileri sınıflama

ders planının bu basamağında yer alır.Buna göre    E) Öğrencileri sıralama

ders planının basamağı aşağıdakilerden

hangisidir?                                                              48-Denizcilerin pilotların, heykeltraşların

A)Hazırlık   B)Derse katılım  C)Sunu                    ve mimarların ihtiyacı olan üç boyutlu dü-

D)Uygulama   E)Değerlendirme                             şünme yetisini içerir. Harita ve şemaları

Okuma ve yorumlamaya , gelişmiş figürler

43-Aşağıdakilerden hangisi öğretimde planlı ça-   çizmeye olanak sağlar. Çoklu zeka kuramı-

lışmanın faydalarından değildir?                            na göre, yukarıda anlatılan özellikler hangi

A)Öğretmenin Konuyu nasıl vereceğini düşün-     zeka boyutunu tanımlamaktadır?

mesini sağlayarak verimini artırır.                           A)Doğal zeka  B)Görsel-uzamsal zeka

B)Konuların ne zaman ve ne kadar süre içinde      C) Sosyal zeka  D)Mantıksal –matematiksel

İşleneceğinin zaman sırasına göre düzenlenmesi   E)Sözel zeka

ni sağlar

C)Eğitim-öğretimin uygulamalı ve hareketli geç-  49-aşağıdakilerden hangisi, öğretme- öğ-

Mesini sağlar                                                          me sürecinde öğrenciye‘dönüt (geribildirim)

D)Öğretmen ve öğrencileri dağınıklıktan kurtarır  verilmesine örnektir?

Onlara güven kazandırır.                                         A)Öğrenciye, beklenen davranışı öğrenmek

E)Eğitim faaliyetlerinde düşünce açıklık kazanır   için yapacağı hazırlıkları anlatma.

B)Öğrenciye, gösterdiği davranışın doğru

44-‘Ölçmeyi amaçladığımız özelliği ölçebilecek,  olup olmadığını, varsa eksik ve yanlışlarını

bizim amacımıza hizmet edebilecek bir özelliği     bildirme

taşımalıdır.’ Tanımında belirtilen iyi bir ölçme      C)Öğrenciyi, beklenen davranışı gösterme-

aracında aranan özellik hangisidir?                          ye istekli hale getirmek için girişimlerde

A)Geçerlik    B)Güvenirlik  C)Kolaylık                  bulunma

D)Kullanışlık   E)Doğruluk                                    D)Öğrencilerin, kazandırılacak davranışla

İlgili ön bilgilerinde eksik olup olmadığını

45-Ölçme aracı ve yöntemi ölçmek istenilen özel  kontrol etme

liği her zaman aynı ölçüde ölçebilmeli, kararlı ve  E)Öğrenciye, hangi davranışı nasıl öğrene-

tutarlı olmalıdır, tanımında belirtilen aşağıdaki       bileceğini haber verme

lerden hangisidir?

A)Geçerlik   B)Güvenirlik  C)Kolaylık

D)Kullanışlık  E)Doğruluk

,

50-Aşağıdakilerden hangisi öğrencilerin öğrenme sürecine katılmalarını sağlamada etkili bir yol değildir?

A)Ders süresince öğrencilere çalışmalarında serbestlik sağlamak

B)Katılım gösteren öğrencilerin bu davranışlarını pekiştirme

C)Dersin işlenişinde bireysel çalışma ve grup çalışmalarından yararlanmak

D)Katılım göstermeyen öğrencilerin sorunlarıyla ilgilenmek

E)Öğrencilerin çalışmalarını uygun sorularla yönlendirmek

 

51-İşbirliğine dayalı öğrenme sürecinde öğretmen, tek tek öğrencilerin ürünü yerine grubun  ürününü dikkate almaktadır.

Bu durumun, öğrenme sürecinde nasıl bir etki yaratması beklnir.

A)Öğrenmelerin kısa sürede gerçekleşmesi

B)Öğrencilerin kendi sorumluluklarını düşünmeleri

C) Öğrenciler arasında etkileşimin azalmasına

D)Grupta çalışma katılım ve ilginin azalması

E)Grup üyeleri arasında dayanışmanın artması

 

52-Her öğrenci bilişsel duyuşsal ve devimsel özellikleri birbirinden farklıdır.

Bu durumu dikkate alan bir öğretmen okulda öğretim sürecini nasıl düğzenlemelidir?

A)Ders işlerken, sınıfta ortalama bir öğrenciyi dikkate almalı

B) Çeşitli öğretim strateji yöntem ve tekniklerinden yararlanmalı ,

C)Her öğrenci için ayrı bir öğretim etkinliği hazırlamalı

D)Öğrencilere, yardımlaşma sorumluluğunu vermeli

E) Her öğrenci için ayrı bir program hazırlamalı

 

53-Öğretim yöntemlerinden birisi olan ‘Gösterip yaptırma yaklaşımı’ aşağıdakilerden hangisi için uygundur?

A)Olgu ve olayları açıklama

B)Kavram geliştirma

C)Bağımsız çalışma alışkınlığı kazanma

D)İşbirliği ve paylaşımı artırma

E) Devimsel beceri kazanma

 

54-Bir matematik öğretmeni ‘ bölme işlemine’ başlamadan önce öğrencilerinin bu konuyu temel oluşturacak bilgilerinin olup olmadığını belirlemek istemektedir.

Bu öğretmenin, öğrencileriyle ilgili aşağıdaki ölçmelerden öncelikle hangisini yapması gerekmektedir.

A)Öğrencilerin konuya karşı ilgi duyup duymadıklarını ortaya koymak

B)Öğrencilerin konunun öğrenilmesiyle ilgili önkoşulları öğrenip öğrenmediklerini belirleme

C) Öğrencilerin dersteki genel başarı düzeylerini ortaya koyma

D)Matematikteki hedeflerin gerçekleşme düzeylerini saptama

E)Aile ve okul arasında işbirliği olup olmadığını saptama

 

55-Yazılı yoklamalar değerlendirme aşamasında subjektiftir. Aşağıdakilerden hangisi bunu engellemek için alacağımız önlemlerden birisi olamaz?

A)Cevap anahtarına birebir uymak

B)Kendi branşımızdan bir başka öğretmene yazılı kağıtlarını okumak

C)1. soruyu bütün öğrencilerde değerlendirdikten sonra 2.. soruya geçmek

D)Yazılı kağıtlarındaki ad-soyadı bölümünü kapatarak değerlendirmek

E)Güçlük derecesini iyi ayarlamak

56-Doğumun ilk yılında baş ve boyun kasları ayak kaslarından önce, karın bölgesi kasları ve omuz kasları da kol ve el kaslarından önce gelişir. Bu durum gelişimin hangi ilkesi ile açıklanabilir?

A)Gelişimde kritik dönemler vardır

B)Gelişim bir bütündür

C)Gelişimde bireysel farklılıklar vardır

D)Gelişim genelden özele doğrudur.

E)Gelişim baştan ayağa içten dışa doğrudur.

 

57-Beş aylık bebek Akay elindeki top düştüğü zaman ağlamakta, onu aramamaktadır. Asrın ise sekiz aylık olup belleği az gelişmiş olmakla birlikte belleğini kullanmaya başlayarak kaybettiği topu aramaktadır.

Aşagıdaki kavramlardan hangisi bu durumu bilişsel gelişim açısından ifade etmektedir?

A)Korunum kazanılması

B)Mantıksal düşünmenin gelişmesi

C)Ben merkezcilikten uzaklaşma

D)Nesnenin sürekliliğinin gelişimi

E)Somut yollarla problem çözebilme

 

58-Öğretme-öğrenme sürecinde ‘öğrencinin bilişsel giriş davranışları, duyuşsal giriş özellikleri ve öğretim hizmetinin niteliği onun yeni öğrenme ünitesi ya da ünitelerindeki öğrenme düzeyini öğrenme hızını ve duyuşsal özelliklerini belirlemektedir.’

Yukarıda belirtilen öğrenme  modeli aşağıdakilerden hangisidir?

A)Tam öğrenme modeli-Bloom

B)Okulda öğrenme modeli-Carroll

C)Etkili öğretim modeli-Slavın

D)Buluş yoluyla öğrenme-Bruner

E)Sunuş yoluyla öğrenme- Asubel


EĞİTİM BİLİMLERİ TARAMA TESTİ

0 yorum:

Yorum Gönder