EĞİTİM BİLİMLERİ TARAMA TESTİ, EĞİTİM BİLİMLERİ TARAMA TESTİ indir, EĞİTİM BİLİMLERİ TARAMA TESTİ yükle, EĞİTİM BİLİMLERİ TARAMA TESTİ 2013 yılı, 2013 yılı EĞİTİM BİLİMLERİ TARAMA TESTİ
EĞİTİM BİLİMLERİ TARAMA TESTİ
1-Özellikle çocukların zeka gelişimine bağlı 6-Aşağıdakilerden hangisi tümdengelim
olarak dikkat edilmesi gereken ilke aşağıdaki- yöntemini uygulayan öğretmenin yapmama-
lerden hangisidir? sı gereken bir davranıştır?
A) Konuları iyi organize edip aktarma
A)Hazır bulunuşluluk B)Konuyu genelden özele doğru bir sıra i-
B)Gelişimde bireyler arasında birtakım farklı- çinde açıklama
lıklar vardır C)Konuyu örneklerle açıklama
C)Öğrenci sayısı
D)Tam öğrenme sorarak sonucu öğrencilerin bulmasına
E)Güvenilirlik yardım etme
E)Dersin başında öğrencilere konuyu söy-
2-Aşağıdakilerden hangisi öğrettiği konunun leme
kalıcı ve etkili olmasını isteyen öğretmenin
yapmaması gereken bir davranıştır? 7-Sunuş yoluyla öğretim yoluyla hangi tür
A)Olayı birçok duyu organına hitap ettirerek davranışlar daha iyi kazandırılabilir?
Somutlaştırmak. A)Bilgi basamağı
B)Konunun güncel konular içinden seçilmesi B)Kavrama basamağı
ne dikkat etmek C)Uygulama basamağı
C)Yaparak yaşayarak öğrenmeye çalışmak D)Analiz basamağı
D)Öğretimde öğrenciye serbestlik tanımak E)Sentez basamağı
E)Konu öğrencinin gelişim seviyesine uygun
olmalı 8-Belli bir durumla ilgili verileri toplayıp
analiz ederek sonuca ulaşmayı sağlayan öğrenci etkinliğine dayanan strateji aşa-
3-Aşağıdakilerden hangisi öğretmenin yöntem ğıdakilerden hangisidir?
seçimini etkileyen faktörlerden biri değildir? A)Buluş yoluyla öğretim
A)Zaman, fiziksel imkanlar B) Sunuş yoluyla öğretim
B)Öğretmenin yönteme olan yatkınlığı C) Tam öğrenme
C)Okulun içinde bulunduğu çevre D) Programlı öğretim
D)Öğrenci sayısı E)Araştırma inceleme
E)Öğrenciye kazandıracağı davranışlar
9-Öğrencilerin zihinsel gelişimini sağlamak
4-Aşağıdaki strateji ve ilgili eğitimci eşleştir- öğretimde öğrencileri aktif hale getirmek
melerinden hangisi yanlıştır? Ve güdülemek amacıyla kullanılabilecek
A)Gardner- Sunuş yoluyla öğretim en etkili strateji hangisidir?
B)Bruner- Buluş yoluyla öğretim A)Sunuş yoluyla öğretim
C)J.Dewey-Araştırma inceleme B) Buluş yoluyla öğretim
D)Bloom-Tam öğrenme C)Tam öğrenme
E)Skinner-Programlı öğretim D)Programlı öğretim
E)Araştırma incelem
5-Olgu ve genellemelerin öğretimine uygun 10-Buluş yoluyla öğretimde kullanılabilecek
olan tümdengelim yönteminin etkili olduğu en etkili strateji hangisidir?
strateji aşağıdakilerden hangisidir? A)Tümdengelim
A)Sunuş yoluyla öğretim B) Gösterip yaptırma
B)Buluş yoluyla öğretim C)Tüme varım
C)Tam öğrenme D)Problem çözme
D)Programlı öğretim E)Araştırma inceleme
E)Araştırma inceleme
11- Buluş yoluyla öğretim yapan bir öğret- 16-Öğrencilerin ortak bir amaç doğrultusunda
menin yapabileceği durum nedir? küçük gruplar halinde birbirlerinin öğren-
A)Çeşitli sorular ve ipuçlarıyla öğrencinin mesine yardım ederek yapılan öğretim a-
sonuca ulaşmasını sağlama şağıdakilerden hangisidir?
B)Sonucu öğrenciye söyleme ve öğrencinin A) Tam öğrenme
Sonuca ulaşmasını sağlama B) Programlı öğrenme
C)Tümdengelim yöntemini kullanma C)İşbirlikçi öğrenme
D)Konuyu belli bir sırayla örneklerle öğren D)Sunuş yoluyla öğrenme
ciye aktarma E) Buluş yoluyla öğrenme
E)Tümevarım yöntemini kullanma 17-Aşağıdakilerden hangisi programlı öğretimin
Basamaklarından değildir?
12-Özelden genele basamaklardan bütüne A)Küçük adımlar ilkesi
ipuçlarından sonuca ulaşma olarak adlandırı- B)etkin katılım
lan yöntem aşağıdakilerden hangisidir? C)Anında düzeltme
A)Problem çözme D)Bireysel hız
B)Araştırma inceleme E)amaçlı yaklaşım
C)Tümevarım
D)Tümdengelim 18-Programlı öğrenmenin hangi ilkesine göre sı
E)Anlatım nıfta kalma yoktur?
A)Küçük adımlar ilkesi
13- Araştırma inceleme yoluyla öğretimin B)Etkin katılım
en önemli özelliği aşağıdakilerden hangisidir C)Anında düzeltme
A)Bilgi basamağındaki davranışları çok iyi D)Bireysel hız
aktarması E)Amaçlı yaklaşım
B)Öğretmen etkinliğine dayalı olması
C)Tümdengelim yöntemine uygun olmalı 19-Modern eğitimde pek fazla yer verilmemek-
D)Öğretmen merkezli bir yöntem olmalı le beraber öğretmenin hemen hemen her konu
E)Bilimsel araştırma tekniklerini kullanarak da yer vermek zorunda kaldığı yöntem aşağı-
Sonuca ulaşma dakilerden hangisidir?
A)Anlatım yöntemi
14-Öğrenmedeki bireysel farkları en aza in B)Soru cevap
direrek hekesin kendi kapasitesine göre en C) Rol oynama
üst düzeyde öğrenebileceklerini savunan yön D)Gezi gözlem
tem hangisidir? E) Gösterip yaptırma
A)Tam öğrenme
B)İşbirliğine dayalı öğretim 20- Bilgi kazandırmada etkili bir yol olmayıp
C)Sunuş yoluyla öğretim diğer yöntemlerle beraber kullanılması ge-
D)Buluş yoluyla öğretim reken ancak öğrenciyi düşündürmeye sevk
E) Soru cevap etmesi sınıfı disipline etmesi açısından etkili
15-Aşağıdakilerden hangisi tam öğrenme olan yöntem hangisidir?
modelinin başarısını etkileyenbir durum A)Anlatım yöntemi
değildir? B)Rol oynama
A)Hedef davranışlarla ilgili bilişsel giriş dav C)Soru cevap
ranışlarına sahip olma D)Drama
B)Hedef davranışlarla ilgili bilinen duyuşsal E)Mikro öğretim yöntemi
Davranışlara sahip olma
C)Öğrencinin öğretime katılma davranışları 21-Bir resim öğretmeni öğrencilerinin resim be-
D)Hedeflerin öğrenilebilirlik düzeyi cerilerini geliştirmek istiyor. Bu durumda kul-
E)Hedef davranışların öğrenci ihtiyaçlarına lanabileceği yöntem aşağıdakilerden hangisi?
Uygunluk düzeyi
A)Soru cevap siyle ifade etmek daha doğrudur?
B)grup tartışması A)Olgunlaşma
C)Gösterip yaptırma B)Büyüme
D)Benzetişim C)Hazır bulunuşluluk
E)Rol yapma D)Kritik dönem
22-İlk elden ve somut bilgiler sağlamak, öğre- E)Öğrenme
timde monotonluğu ortadan kaldırmak, çevre
ile ilişkileri geliştirmek amacıyla kullanılabile- 27-Freud ve Erikson’un Kişilik Gelişik Dö-
cek en etkili öğretim metodu hangisidir? nemlerine göre tuvalet eğitimi hangi dönem-
A)Örnek olay incelemesi lerde doğru olarak verilmiştir?
B)Gezi gözlem
C)Rol yapma A)Oral-Girişimcilik
D)Gösterip yaptırma B)Anal- Özerklik
E)Fikir taraması C)Fallik- Temel güven
D)Genital-Girişimcilik
23-Özellikle bir meslekle ilgili personelin yetiş- E)Latent-Çalışkanlık
tirilmesinde gerçek ortamlarda kullanılan bir
yöntemdir. 28-Bir öğrenci karşılaştığu bir probleme iliş-
Yukarıdaki yöntem aşağıdakilerden hangisidir? kin hipotez geliştirme- tümevarım gibi yön-
A)İş başında öğretim temleri kullanarak çözmeye çalışmaktadır.
B)Rol yapma Bu öğrencinin Bilişsel gelişime göre han-
C)Beyin fırtınası gi dönemde olması beklenir?
D)Soru cevap A)İşlem öncesi dönem
E)Benzetişim B) Duyu-hareket dönemi
C)Sembolik dönem
24-Aşağıdakiler açıklandığında hangi seçenekte D) Somut işlem donemi
verilen açıklama ile yöntemler yanlış eşleştiril- E)Soyut işlem dönemi
miştir
-Öğretmenin görevi konuyu genelden özele doğ- 29-‘Ben imamı camide, papazı kilisede gör-
ru sıralı olarak vermektir mek isterim’ diyen bir kişinin ahlak gelişi-
-Öğretim etkinlikleri öğrencinin öğrenme hızına mi açısından hangi dönemde olması bekle-
göre ayarlanmalıdır nir?
-Öğrenciler birbirleri arasında dayanışmalı ola- A)İtaat ceza dönemi
rak öğrenirler B) İyi çocuk olma dönemi
A)Sunuş- Programlı-İşbirliği C) Evrensel ahlak ilkeleri dönemi
B)Sunuş-İşbirliği-Programlı D)Toplumla sözleşme eğilimi
C)Tam öğrenme- İşbirliği-Programlı E)Bireysellik
D)Programlı-İşbirliği-Tam öğrenme
E)Hiçbiri 30-Maslow’un ihtiyaçlar hiyerarşisine göre
fizyolojik ihtiyaçların giderilmesiyle orta-
25-Aşağıdakilerden hangisi en doğrudur? ya çıkan ikinci önemli ihtiyaç aşağıdakiler-
A)Geçerlik düştüğünde güvenirlikte düşer den hangisidir?
B)Güvenirlik yükseldiğinde geçerlikte yükse- A)Ait olma
Lir B)Sevgi
C)Güvenirlikle geçerlilik farklıdır C)Kendin gerçekleştirme
D)Güvenirlik düştüğünde geçerlilikte düşer D)Güvenirlik
E)Hiçbiri E)Hiçbiri
26-Bir çocuğun yaşantısının belirli yıllarında be-
lirli davranışlar yapması aşağıdakilerden
31-Organizmanın belli bir davranışı öğrenebile C)Coğrafya bölgelerini, buralarda yapılan
cek yaşa ve zihinsel yeterliliğe ulaşmış olması geziler ve oralarda gerçekleştirilen göz-
neyi belirler? lemler aracılığıyla öğretmek
A)Gelişmeyi D)Fen bilgisi konularını, öğrencilerin on-
B)Olgunlaşmayı ları hayallerinde canlandırmaları sağla-
C)Büyümeyi yarak öğretmek
D)Hazır oluşu E) Renkleri, renk ıskalası yaptırarak öğ-
E)Beceriyi retmek
32-Doğuştan getirilen belli bir uyarıcıya karşı 37-Bilişsel gelişim açısından duyusal-motor
organizmanın belli ve basit bir davranış göster- dönemde (0-2 yaş) aşağıdaki özelliklerden
me eğilimine ne denir? Hangisi kazanılır?
A)Dürtü B)Güdü C)İçgüdü A)Nesneleri tek bir özellik açısından
D)Refleks E)Uyarıcı sınıflayabilme
B)Nesnelerin görüş alanı dışındayken de
33-Süperegosu çok baskın olan bir birey aşağı- var olmayı sürdürdükleri, yok olmadıkları
daki unsurlardan hangisine sahip değildir? nı anlayabilme
A)Katı bir ahlak anlayışı C)Bir nesnenin uzaydaki şekli değişse de
B)Otoriter ve kuralcı nesnenin değişmeden aynı kaldığını anla-
C)Denetleyici yabilme
D)Suçlayıcı D)Nesnelerle sembolik bir şekilde oyunlar
E)Bencil ve kontrolsüz oynayabilme
E) Nesneleri belli bir özelliğe göre sıralaya-
34-Freud’a göre çocuk hangi dönemi problemli bilme
geçirirse, yetişkinlikte sigaraya bağımlı olma 38-Kohlberg’in Ahlak Gelişim kuramına
gibi olumsuzlukla karşılaşır? Göre sınıfta öğretmen yokken çöpleri ye-
A)Oral dönem re atmakta bir sakınca görmeyen bir
B)Anal dönem öğrenci hangi döneme ait bir davranışta
C)Fallik dönem bulunmuş olur?
D)Gizil dönem A)İtaat ve ceza eğitimi
E)Genital dönem B)Saf çıkarcı eğitim
C)İyi çocuk (insan) eğilimi
35-Korunum ilkesinin kazanıldığı dönem D)Kanun ve düzen eğilimi
Piaget’in hangi dönemine rastlar? E)Gelecek sonrası düzey
A)Duyu motor dönemi
B)İşlem öncesi dönem 39-Piaget’e göre çocukların ‘tersine çevri-
C)Somut işlem dönemi lebilirlik’ kazanımı hangi dönemdedir?
D)Soyut işlem dönemi A)Duyu motor dönemi
E)Yetişkinlik dönemi B)İşlem öncesi dönem
C)Somut işlemler dönemi
36-Piaget’e göre 7-11 yaşlar, somut işlemler; 12 D)Soyut işlemler dönemi
yaş ve sonrası soyut işlemler dönemidir.Buna E)Mantıksal dönem
göre öğretmenin 4. sınıfta gerçekleştirdiği aşağı
daki 5 etkinlikten hangisi Piaget kuramıyla 40-Aşağıdakilerden hangisi ‘işlem öncesi’
ilgilidir? dönemin özelliklerinden biri değildir?
A)Bayağı kesirlerin öğreniminde yuvarlak pata A)Ben merkezci düşünce yapısı hakimdir
teslerden yararlanmak B)2-3yaşlarında monolog tarzı konuşma
B)Geometrik cisimleri, modellerden yararlana hakimdir
rak öğrenmek
C)Mantıklı düşünme işlemi gelişmiştir 46-Ölçütünün 25 soruya doğru cevap ver-
D)Hayal dünyaları çok gelişmiştir. Mesi gerektiği halde cevaplayamayan öğ-
E)Korunum kavramı henüz gerçekleşmemiştir renci için öğretmen bu dersi tekrar alması
Gerekir, sonucuna ulaşması ölçme ve değer-
41-‘Motor ve dil gelişiminin hızlanmasına para- lendirmede ne ile adlandırırlır?
lel olarak çocuk hareketli, çevresine karşı merak A) Ölçme sonucu B)Kriter
lı ve araştırmacıdır.’Yukarıdaki özelliğin görül C)Değer yargısı D)Karar E)Ölçüt
düğü Erikson’un psiko- sosyal gelişim dönemi
aşağıdakilerden hangisidir? 47-Öğrencilere hazırlık sınıfına başlamadan
A)Temel güven-güvensizlik önce İngilizce dersinden genel bir sınav so
B)Özerklik-utanç ve kuşku nucu %15 hazırlık sınıfına başlamadan 1.
C)Girişkenliğe karşı suçluluk sınıftan öğrenimine başlamıştır.Burada ya-
D)Başarı-aşağılık duygusu pılan değerlendirmenin amacı nedir?
E)Kimlik-kimlik karmaşası A)Tanıma ve yerleştirme
B)Yetenekleri anlama
42-Öğrenciyi derse hazır hale getirirken öğrenci C)Öğrencilerin dil bilgisini öğrenme
lere bu konuyu niçin öğreneceklerini açıklama D)Öğrencileri sınıflama
ders planının bu basamağında yer alır.Buna göre E) Öğrencileri sıralama
ders planının basamağı aşağıdakilerden
hangisidir? 48-Denizcilerin pilotların, heykeltraşların
A)Hazırlık B)Derse katılım C)Sunu ve mimarların ihtiyacı olan üç boyutlu dü-
D)Uygulama E)Değerlendirme şünme yetisini içerir. Harita ve şemaları
Okuma ve yorumlamaya , gelişmiş figürler
43-Aşağıdakilerden hangisi öğretimde planlı ça- çizmeye olanak sağlar. Çoklu zeka kuramı-
lışmanın faydalarından değildir? na göre, yukarıda anlatılan özellikler hangi
A)Öğretmenin Konuyu nasıl vereceğini düşün- zeka boyutunu tanımlamaktadır?
mesini sağlayarak verimini artırır. A)Doğal zeka B)Görsel-uzamsal zeka
B)Konuların ne zaman ve ne kadar süre içinde C) Sosyal zeka D)Mantıksal –matematiksel
İşleneceğinin zaman sırasına göre düzenlenmesi E)Sözel zeka
ni sağlar
C)Eğitim-öğretimin uygulamalı ve hareketli geç- 49-aşağıdakilerden hangisi, öğretme- öğ-
Mesini sağlar me sürecinde öğrenciye‘dönüt (geribildirim)
D)Öğretmen ve öğrencileri dağınıklıktan kurtarır verilmesine örnektir?
Onlara güven kazandırır. A)Öğrenciye, beklenen davranışı öğrenmek
E)Eğitim faaliyetlerinde düşünce açıklık kazanır için yapacağı hazırlıkları anlatma.
B)Öğrenciye, gösterdiği davranışın doğru
44-‘Ölçmeyi amaçladığımız özelliği ölçebilecek, olup olmadığını, varsa eksik ve yanlışlarını
bizim amacımıza hizmet edebilecek bir özelliği bildirme
taşımalıdır.’ Tanımında belirtilen iyi bir ölçme C)Öğrenciyi, beklenen davranışı gösterme-
aracında aranan özellik hangisidir? ye istekli hale getirmek için girişimlerde
A)Geçerlik B)Güvenirlik C)Kolaylık bulunma
D)Kullanışlık E)Doğruluk D)Öğrencilerin, kazandırılacak davranışla
İlgili ön bilgilerinde eksik olup olmadığını
45-Ölçme aracı ve yöntemi ölçmek istenilen özel kontrol etme
liği her zaman aynı ölçüde ölçebilmeli, kararlı ve E)Öğrenciye, hangi davranışı nasıl öğrene-
tutarlı olmalıdır, tanımında belirtilen aşağıdaki bileceğini haber verme
lerden hangisidir?
A)Geçerlik B)Güvenirlik C)Kolaylık
D)Kullanışlık E)Doğruluk
,
50-Aşağıdakilerden hangisi öğrencilerin öğrenme sürecine katılmalarını sağlamada etkili bir yol değildir?
A)Ders süresince öğrencilere çalışmalarında serbestlik sağlamak
B)Katılım gösteren öğrencilerin bu davranışlarını pekiştirme
C)Dersin işlenişinde bireysel çalışma ve grup çalışmalarından yararlanmak
D)Katılım göstermeyen öğrencilerin sorunlarıyla ilgilenmek
E)Öğrencilerin çalışmalarını uygun sorularla yönlendirmek
51-İşbirliğine dayalı öğrenme sürecinde öğretmen, tek tek öğrencilerin ürünü yerine grubun ürününü dikkate almaktadır.
Bu durumun, öğrenme sürecinde nasıl bir etki yaratması beklnir.
A)Öğrenmelerin kısa sürede gerçekleşmesi
B)Öğrencilerin kendi sorumluluklarını düşünmeleri
C) Öğrenciler arasında etkileşimin azalmasına
D)Grupta çalışma katılım ve ilginin azalması
E)Grup üyeleri arasında dayanışmanın artması
52-Her öğrenci bilişsel duyuşsal ve devimsel özellikleri birbirinden farklıdır.
Bu durumu dikkate alan bir öğretmen okulda öğretim sürecini nasıl düğzenlemelidir?
A)Ders işlerken, sınıfta ortalama bir öğrenciyi dikkate almalı
B) Çeşitli öğretim strateji yöntem ve tekniklerinden yararlanmalı ,
C)Her öğrenci için ayrı bir öğretim etkinliği hazırlamalı
D)Öğrencilere, yardımlaşma sorumluluğunu vermeli
E) Her öğrenci için ayrı bir program hazırlamalı
53-Öğretim yöntemlerinden birisi olan ‘Gösterip yaptırma yaklaşımı’ aşağıdakilerden hangisi için uygundur?
A)Olgu ve olayları açıklama
B)Kavram geliştirma
C)Bağımsız çalışma alışkınlığı kazanma
D)İşbirliği ve paylaşımı artırma
E) Devimsel beceri kazanma
54-Bir matematik öğretmeni ‘ bölme işlemine’ başlamadan önce öğrencilerinin bu konuyu temel oluşturacak bilgilerinin olup olmadığını belirlemek istemektedir.
Bu öğretmenin, öğrencileriyle ilgili aşağıdaki ölçmelerden öncelikle hangisini yapması gerekmektedir.
A)Öğrencilerin konuya karşı ilgi duyup duymadıklarını ortaya koymak
B)Öğrencilerin konunun öğrenilmesiyle ilgili önkoşulları öğrenip öğrenmediklerini belirleme
C) Öğrencilerin dersteki genel başarı düzeylerini ortaya koyma
D)Matematikteki hedeflerin gerçekleşme düzeylerini saptama
E)Aile ve okul arasında işbirliği olup olmadığını saptama
55-Yazılı yoklamalar değerlendirme aşamasında subjektiftir. Aşağıdakilerden hangisi bunu engellemek için alacağımız önlemlerden birisi olamaz?
A)Cevap anahtarına birebir uymak
B)Kendi branşımızdan bir başka öğretmene yazılı kağıtlarını okumak
C)1. soruyu bütün öğrencilerde değerlendirdikten sonra 2.. soruya geçmek
D)Yazılı kağıtlarındaki ad-soyadı bölümünü kapatarak değerlendirmek
E)Güçlük derecesini iyi ayarlamak
56-Doğumun ilk yılında baş ve boyun kasları ayak kaslarından önce, karın bölgesi kasları ve omuz kasları da kol ve el kaslarından önce gelişir. Bu durum gelişimin hangi ilkesi ile açıklanabilir?
A)Gelişimde kritik dönemler vardır
B)Gelişim bir bütündür
C)Gelişimde bireysel farklılıklar vardır
D)Gelişim genelden özele doğrudur.
E)Gelişim baştan ayağa içten dışa doğrudur.
57-Beş aylık bebek Akay elindeki top düştüğü zaman ağlamakta, onu aramamaktadır. Asrın ise sekiz aylık olup belleği az gelişmiş olmakla birlikte belleğini kullanmaya başlayarak kaybettiği topu aramaktadır.
Aşagıdaki kavramlardan hangisi bu durumu bilişsel gelişim açısından ifade etmektedir?
A)Korunum kazanılması
B)Mantıksal düşünmenin gelişmesi
C)Ben merkezcilikten uzaklaşma
D)Nesnenin sürekliliğinin gelişimi
E)Somut yollarla problem çözebilme
58-Öğretme-öğrenme sürecinde ‘öğrencinin bilişsel giriş davranışları, duyuşsal giriş özellikleri ve öğretim hizmetinin niteliği onun yeni öğrenme ünitesi ya da ünitelerindeki öğrenme düzeyini öğrenme hızını ve duyuşsal özelliklerini belirlemektedir.’
Yukarıda belirtilen öğrenme modeli aşağıdakilerden hangisidir?
A)Tam öğrenme modeli-Bloom
B)Okulda öğrenme modeli-Carroll
C)Etkili öğretim modeli-Slavın
D)Buluş yoluyla öğrenme-Bruner
E)Sunuş yoluyla öğrenme- Asubel
EĞİTİM BİLİMLERİ TARAMA TESTİ
0 yorum:
Yorum Gönder