2. Sınıf Türkçe Performans Görevi 2. Dönem, 2. Sınıf Türkçe Performans Görevi 2. Dönem indir, 2. Sınıf Türkçe Performans Görevi 2. Dönem yükle, 2. Sınıf Türkçe Performans Görevi 2. Dönem ders notları, 2. Sınıf Türkçe Performans Görevi 2. Dönem frmkpss.com
ADI – SOYADI :……………………………………….
| 1. PERFORMANS GÖREVİ | ||||
| İçerik düzeyi | Sınıf düzeyi | Beklenen performans | Süre | Değerlendirme |
| Hayal Gücü Teması | 2 sınıf | Türkçeyi doğru,güzel ve etkili kullanma,Yaratıcı düşünme ,araştırma,Metinler arası okuma | 1 hafta | Hikaye değerlendirme ölçeği |
Sevgili öğrenciler;
Sizden 1hafta içerisinde çeşitli hikaye kitaplarını okuyarak , hikayeler hakkında araştırma yapmanız ve okuduğunuz kitaplardan yola çıkarak kendi hikayeni yazmanızı ve görselleştirmeniz beklemektedir. Daha sonra, yazdığınız hikayeyi hazırlayacağınız 3- 5 dakikalık bir sunu ile arkadaşlarınıza sunmanız gerekmektedir. Bu çalışmayı yaparken öğretmeninizden ve diğer büyüklerinizden yardım alabilir okulumuzda buluna hikaye kitaplarından da yaralanabilirsiniz.
Konu: Hikaye Yazma.
Bu çalışmayı yaparken izleyeceğiniz yol:
1. 1 Hafta içerisinde çeşitli masal kitapları okuyunuz.
2. Aşağıda verilen “Hikaye / Masal Etkinliğini “ kullanarak hikayenizi yazınız
3. Hikayenizi düzgün ve okunaklı bir şekilde el yazısı ile dosya kağıtlarına yazınız.
4. Hikaye için kapağını tasarlayınız. Hikayenizi konusuna göre görselleştiriniz.
5. Daha sonra yazdığınız hikayenin içeriğini 3 dakikalık sunu ile arkadaşlarınıza tanıtınız.
6.Ödevin en son teslim tarihi : 15.03.2013
HİKAYE DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ
| 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | |
| İÇERİK | |||||
| Hikayedeki olaylar oluş sırasına göre yazılmış | |||||
| Giriş,gelişme ve sonuç bölümleri arasında anlamlı bağ kurulmuş . | |||||
| Hikaye uygun başlı belirlenmiş. | |||||
| Hikaye konu dışına çıkmadan yazılmış. | |||||
| Hikayede betimlemelere yer verilmiş. | |||||
| Hikayede sebep sonuç ilişkisi kurulmuş. | |||||
| YAZIM VE DİLBİLGİSİ | |||||
| Kelimeler, cümleler satırlar arasında uygun boşluk bırakılmış. | |||||
| Anlamlı ve kurallı cümleler kurulmuş. | |||||
| Hikayede noktalama işaretleri doğru ve yerinde kullanılmış. | |||||
| Hikayede yazım kurallarına uyulmuş. | |||||
| Kelimeler yerinde ve anlamına uygun olarak kullanılmış. | |||||
| BİÇİM - —Hikayeyi sınıfta sunması– | |||||
| Hikaye konusuna uygun olarak görselleştirilmiş. | |||||
| Hikayeye uygun olarak kapak tasarımı yapılmış. | |||||
| Sayfa temizliğine ve düzenine dikkat edilmiş. |
HİKAYE / MASAL OLUŞTURMA ETKİNLİĞİ
* Aşağıdaki her sütundan en az iki kelime kullanarak bir masal veya hikaye yazınız.
* Bitirdikten sonra bu masal veya hikayenize bir isim koyunuz.
| HİKAYE VEYA MASALDAKİ; | |||
| YER UNSURLARI | ZAMAN UNSURLARI | KİŞİLER | HAYVANLAR |
| * Orman * Köy * Deniz kenarı * Mağara * Şehir * Dağ * Çöl * Göl kıyısı * Irmak | * Çok eski zamanlarda * Sabah * Akşam * Gece * Biraz sonra * Uzun zaman geçince | * Cadı * Keloğlan * Prens * Prenses * Kral * Kraliçe * Avcı * Bir kız çocuğu * Bir erkek çocuğu * İyi kalpli bir adam * Kötü kalpli bir adam | * Aslan * Tavşan * Kedi * Köpek * Ceylan * Kurt * At * Kuş |
| |
2. Sınıf Türkçe Performans Görevi 2. Dönem Tablosu
0 yorum:
Yorum Gönder