3. Sınıf Çarpma İşlemi Etkinlikleri ve Problemleri indir, 3. Sınıf Çarpma İşlemi Etkinlikleri ve Problemleri, 3. Sınıf Çarpma İşlemi Etkinlikleri ve Problemleri ders notu, 3. Sınıf Çarpma İşlemi Etkinlikleri ve Problemleri çalışma kağıdı, 3. Sınıf Çarpma İşlemi Etkinlikleri ve Problemleri sunusu, 3. Sınıf Çarpma İşlemi Etkinlikleri ve Problemleri indir
| ÇARPMA İŞLEMLERİ
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 7 İLE ÇARPMA Aşağıdaki kutulara 7’şer 70’e kadar yazıp ezberleyelim.
PROBLEMLER 1- Çiftçinin 7 tane ineği var ve ineklerin her biri günde 26 litre süt veriyor. Çiftçi sütün 85 litresi ile yoğurt yapıyor. Kalan sütü litresi 2 liradan satıyor. Kaç lira kazanıyor? 2- Kitabım 345 sayfadır. Her gün 37 sayfa kitap okuyorum. Bir hafta sonra okumadığım kaç sayfa kalır? 3- Günde 145 ekmek satan bir bakkal bir haftada kaç ekmek satar? 4- 95 sayısının 7 katı 500 sayısından kaç fazladır? 5- Her birinde 36 yumurta olan 7 koli yumurtanın 125 tanesi satıldı, 23 tanesi kırık çıktı. Satılmayan kaç yumurta kaldı? 6- Bir mağazada ütü 65 lira ve fırının fiyatı ütünün 7 katıdır. İkisini de alan biri kaç lira ödemelidir? 7- Sınıfımızda 25 sıra vardır. 7 sırada 3’er, diğer sıralarda 2’şer kişi oturuyor. Sınıfımız kaç kişidir? 8- Pazarcı, pazara her birinde 48 kg portakal olan 7 kasa portakal getirdi. Öğleden önce 85 kg, öğleden sonra 134 kg portakal sattı. Satamadığı kaç kg portakal kaldı? | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| YÖNLER
Aşağıdaki bilgilerden yararlanarak yukarıdaki kutuların içine isimlerini yazınız. 1- Filiz’in evinin kuzeyinde market vardır. 2- Marketin doğusunda banka vardır. 3- Ayşe’nin evi bankanın güneyindedir. 4- Ayşe’nin evinin doğusunda manav vardır. 5- Manavın kuzeyinde Betül’ün evi vardır. 6- Ayşe’nin evinin güneyinde kasap vardır. 7- Kasabın batısında park vardır. 8- Marketin batısında Ayla’nın evi vardır. 9- Kasabın doğusunda Mehmet’in evi vardır. 10- Okul, parkın batısındadır. 11- Cami, kasabın güneyindedir. 12- Caminin doğusunda da Hasan’ın evi vardır. 13- Çiçekçi, Ayla’nın evinin güneyindedir. 14- Okulun güneyinde Kemal’in evi vardır. 15- Sizin evinizde caminin batısındadır.
1- Park, evinizin hangi yönündedir?……………………………. 2- Evinizin batısında ne vardır?……………………………… 3- Kasap, caminin hangi yönündedir?…………………………… 4- Filiz’in evinin güneyinde ne vardır?……………………………………. 5- Mehmet’in evinin batısında ne vardır?………………………….. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Duygusal ifade eden cümlelerin önüne D, abartılı olan cümlelerin önüne A yazınız. (……)Onur’un ağabeyinin boyu o kadar uzundu ki bulutlara dokunabiliyordu. (……)Annesini yanında göremeyince gözleri doldu. (……)O kadar çok yedim ki neredeyse patlayacağım. (……)Bin kere söyledim yanımdan ayrılma diye! (……)Postacı mektubu getirince havalara zıpladı. (……)Uzun uzun konuşup hasret giderdiler. (……)Rüyasında ağaçtan karpuz büyüklüğünde cevizler düştüğünü gördü. (……)Kapıdan çıkarken annesine sarılıp “Seni çok seviyorum.”dedi. (……)Çocuk arkadaşları çağırınca jet gibi yerinden fırladı. (……)Öğretmen neden ödevini yapamadığını sorunca çok utandı. (……)Kardeşimin yüzü pancar gibi kızarmıştı. (……)Camın önünden geçen kuşlara bakıp hayaller kurdu. Aşağıdaki hikayede geçen duygu ifade eden cümlelerin altını mavi, abartı olan cümlelerin altını kırmızı kalemle çizelim.
İKİ RESİM Merve, bir sebep olmadan sinirlenen bir kızdı. Canı sıkılırsa bir tarafa çekilir, saatlerce somurturdu. Merve’nin büyük ağabeyi ressamdı. Bir gün elinde iki kâğıtla odaya girdi. Kardeşine dedi ki: - Merve, iki resim yaptım. Sana göstereyim mi? Küçük kız sevinerek koştu. Birinci kâğıtta somurtkan bir kız resmi vardı: Çatılmış kaşlar, kâğıt gibi buruşmuş bir alın, yere kadar uzamış dudaklar, yere dikilmiş gözler. Merve bu resmin kendi resmi olduğunu anlayarak kızdı. Ağabeyine arkasını döndü. Ağabeyi: - Merve, bir de ikinci resme bak, belki bunu ötekinden çok beğenirsin, dedi. Küçük kız önce: - İstemem, senin resimlerini ne yapayım, dedi. Sonra da dayanamadı, başını çevirdi. İkincisi gene Merve’nin resmiydi. Yalnız bu resim çok güzeldi. Çünkü tatlı tatlı gülümsüyor, gözlerinden sevinç akıyordu. Hele gülümserken yanakları öyle çukurlaşıyordu ki bakmaya doyulmazdı. Merve birdenbire sevindi: - Bu resim de benim resmim, ağabey. Bu çok güzel, dedi. Ressam ağabeyi ona cevap verdi: - Evet, ikisi de senin. Birini sen gülerken, ötekini somurturken yaptım. Ne olur her gün güler yüzlü olsan! En çirkin yüz, gülümserse güzelleşir. Gene en güzel yüz, somurtursa sevimsiz ve çirkin olur. |
3. Sınıf Çarpma İşlemi Etkinlikleri ve Problemleri indir
0 yorum:
Yorum Gönder