2013 yılı 3. Sınıf 2. Dönem Zümre Toplantı Tutanağı, 2013 yılı 3. Sınıf 2. Dönem Zümre Toplantı Tutanağı indir, 2013 yılı 3. Sınıf 2. Dönem Zümre Toplantı Tutanağı bak, 2013 3.sınıf 2.dönem zümre toplantı tutanağı dökümanı 2012-2013
MEVLANA ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜNE
SİVAS
15 Şubat 2013 Cuma günü saat 11.00’ de, Fen labaratuvarında aşağıdaki gündem maddelerini görüşmek üzere 3. Sınıflar zümre öğretmenler kurulu toplantısını yapmak istiyorum.
Gereğini bilgilerinize arz ederim.
Zübeyde AKPINAR
3/C Sınıf Öğretmeni (Zümre Başkanı)
GÜNDEM MADDELERİ
1. Açılış ve yoklama
2. I. dönemin değerlendirilmesi.
3. 11. dönem başarının arttırılması için alınacak yeni tedbirlerin, uygulanacak yeni yöntem ve tekniklerin görüşülmesi.
4. 1. Dönem zümre toplantısının incelenmesi.
5. Yıllık Planların ve Rehberlik faaliyetlerinin görüşülerek değerlendirilmesi.
6. Sınıf kitaplıkları ve kitap okuma alışkanlığını kazandırmaya yönelik çalışmalar.
7. Ölçme ve değerlendirme çalışmaları.
8. Okul-öğretmen-veli işbirliği. Veli toplantı tarihlerinin belirlenmesi.
9. Öğrencilerin okula devam -devamsızlıkları, kılık-kıyafet ve temizlik konuları
10. Proje ve performans görevleri
11. Serbest etkinlikler dersinin değerlendirilmesi.
12. Ders araç gereçlerinin kullanımı.
13. Belirli gün ve haftaların kutlanılması ile ilgili konuların görüşülmesi.
14. Dilek ve temenniler.
UYGUNDUR
15/02/2013
Bekir Sıtkı ŞEKERCİ
Okul Müdürü
2012/2013 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI MEVLANA İLKÖĞRETİM OKULU
SINIFLAR 2.DÖNEM ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTI TUTANAĞI
Toplantı Tarihi : 15/02/2013
Toplantı Yeri : Fen Labaratuvarı
Toplantı Saati : 11.00
Toplantı No : 2
Toplantıya katılanlar : .
Şengül BAL 3/A sınıf Öğretmeni
Ali AYDIN 3/B Sınıf Öğretmeni
|
|
Zübeyde AKPINAR 3/C Sınıf ÖğretmeniMüzeyyen DAŞDAN 3/D Sınıf Öğretmeni ^
|
|
1Okulumuz Fen Labaratuvarında 15/02/2013 tarihinde saat 11.00’de zümre başkanı Zübeyde AKPINAR başkanlığında 3. Sınıf öğretmenleri toplandı. Zümre toplantısına geçilmeden önce zümre gündemi birlikte oluşturuldu.
GÜNDEM MADDELERİ
1.Açılış ve yoklama
2.1. dönemin değerlendirilmesi.
3.11. dönem başarının arttırılması için alınacak yeni tedbirlerin, uygulanacak yeni yöntem ve tekniklerin görüşülmesi.
4.1. Dönem zümre toplantısı hakkında görüşmeler.
5.Yıllık Planların ve Rehberlik faaliyetlerinin görüşülerek değerlendirilmesi.
6.Sınıf kitaplıkları ve kitap okuma alışkanlığını kazandırmaya yönelik çalışmalar.
7.Ölçme ve değerlendirme çalışmaları.
8.Okul-öğretmen-veli işbirliği. Veli toplantı tarihlerinin belirlenmesi.
9.Öğrencilerin okula devam -devamsızlıkları, kılık-kıyafet ve temizlik konulan
10.Proje ve performans görevleri
11.Serbest etkinlikler dersinin değerlendirilmesi.
12.Ders araç gereçlerinin kullanımı.
13.Belirli gün ve haftaların kütlanılması ile ilgili konuların görüşülmesi.
14.Dilek ve temenniler
GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ
- Mevlana İlköğretim Okulu 3. Sınıf Zümre Öğretmenler Kurulu, İlköğretim Kurumlan Yönetmeliği’nin 95. Maddesi gereğince, yukarıda yeri, zamanı ve saati belirtilmiş olan toplantıyı yapmak üzere zümre başkanı ve 3/C sınıf öğretmeni Zübeyde AKPINAR’ın başkanlığında toplandı. Zümre Gündemi okundu.
- 3/C sınıf öğretmeni Zübeyde AKPINAR birinci dönem çalışmalarının programa uygun olarak yürütüldüğünü, dönem başında belirlenen amaç ve davranışlara büyük ölçüde ulaşıldığını belirtmiştir. 3/D sınıf öğretmeni Müzeyyen DAŞDAN 1 .Dönem ders kitaplarından Matematik ve Hayat Bilgisi konuların planlama gereği bitirilemediği Türkçe ders kitabının bitirildiğini belirtti. Bütün derslerde planlanan yere zamanında ulaşıldığı, konuların amacına uygun yöntem ve tekniklerle işlendiği ve gerekli başarının sağlandığını belirtmiştir.
- 3/A sınıf öğretmeni Şengül BAL’da Sene başında yapılan planlamaya uygun olarak tüm derslerde işlenecek konuların yetiştirildiğini belirtmiştir. Bu sene 2 gün kar tatili olduğunu fakat konuların 1. Dönemde tamamlandığını belirtti. Sınıf ortamında mevcut olan bilgisayar ve projeksiyon makinesinin etkili şekilde kullanıldığını, İkinci dönem de aynı şekilde devam edileceğini bildirmiştir.
- 3/B sınıf öğretmeni Ali AYDIN; II. dönem başarının arttırılması için alınacak yeni tedbirler, uygulanacak yeni yöntem ve teknikler ile programda yer alan kavramlar gözden geçirilerek beyin fırtınası, kavram haritaları, görüşme, anlatım, açık uçlu sorular, drama tekniklerinin derslerde mümkün olduğunca kullanılması gerektiğini ifade etti. Başarının arttırılmasında kitap okumanın ve okuduğunu anlamanın önemine işaret etti. Sınıfta mevcut olan, okuma hızları düşük ve anlamada istenilen seviyede olmayan öğrenciler bulunduğunu, bunların seviyelerini geliştirmek için bu öğrencilere daha fazla kitap okuma, okunan metinlerle ilgili anlama etkinliklerinin yaptırılması gereğini vurguladı.
5.3/C sınıf öğretmeni Zübeyde AKPINAR ders işlenişlerinde dramatizasyon, slayt ve sunulardan yararlanma, soru-yanıt, yaparak yaşayarak öğrenme, grup çalışması, sınıflar arası işbirliği yapılması gibi yöntem ve tekniklerin daha sık olarak kullanılması gerektiğini söyledi.
6.3/A sınıf öğretmeni Şengül BAL’da belirtilen görüş ve düşüncelere katıldığını, özellikle arkadaşlarından geride bulunan öğrencilerin kazanılması için onlara daha fazla ilgi ve destek vermenin başarılarını yükselteceğini belirtti.
7.1. Dönem zümre toplantısında alınan kararlar gözden geçirilerek gerekli çalışmaların yapıldığını zümre başkanı Zübeyde AKPINAR belirtti. Ayrıca Bölge zümre toplantısında konuşulan konuları, bölge okullarındaki zümre başkanları ile paylaşacağını dile getirdi. Bölge zümresinde alınan kararları ise daha sonra zümre arkadaşlarına aktaracağını belirtti.
8.Rehberlik faaliyetlerine planlandığı gibi devam edilmesi gerektiği belirtildi. Çarşamba günleri ilk saatte sosyal kulüp çalışmaları ile dönüşümlü olarak işlenmesi ve Okulumuza gelen rehber öğretmeni iv koordineli bir şekilde çalışılmaya devam edilmesi, Uygulanacak etkinliklerin planlarının okul müdürüne imzalatılması, elde edilen sonuçların değerlendirilerek belirlenen sorunların çözümü yönünde adımlar atılması kararlaştırıldı.
Yıllık planların uygulanması ile ilgili olarak da, her üç sınıfta da eğitim ve öğretim faaliyetlerinin yıllık planda belirtilen sürelerde yürütüldüğü belirtildi.
9.3 /A sınıf öğretmeni Şengül BAL sınıf kitaplıklarını yeterince zengin olduğunu ancak en önemli sorunun, bazı öğrencilere okumayı sevdirme olduğunu söyledi. 2. yarı için her öğrencinin sınıf kitaplığına 2’şer kitap hediye ettiğini, yeni kitapların daha fazla ilgi uyandırabileceğini söyledi.
10.3 / D sınıf öğretmeni Müzeyyen DAŞDAN I. Dönem bu konuda zaman zaman sıkıntı yaşamasına rağmen her öğrencinin ortalama 10 kitap okuduğunu ve bunu da e-okula zamanında işlediğini belirtti.
11.3-C sınıf öğretmeni Zübeyde AKPINAR; Kitaplıklarda bulunan kitapların belli zamanlarda şubeler arasında kitap değişimi yapılarak daha fazla sayıda kitapla öğrencilere seçme hakkı vermenin yararlı olabileceğini söyledi.
12.Ölçme ve değerlendirme çalışmalarında gözlemlerin yapılması, davranışların elektronik ortamda bilgisayarda uygun programlar doğrultusunda ilgili yerlere işlenmesinin daha faydalı olacağı belirtildi Ali AYDIN e-okula işlenen 3 ders içi notunun 1 tanesinin ders içi performansa, 1 tanesinin gözlem formları ortalamasına ve 1 tanesinin de ürün dosyası notlarına verilmesi gerektiğini belirtti.
13.Şengül BAL :“Velilerle bireysel görüşmelerin yapılmasının faydaları hakkında görüş birliğine varıldı. II. Dönem veli toplantılarının mart ayının ortalarında yapılarak öğrencilerin durumlarının görüşülmesi ve seviyesi düşük öğrenci velileri ile eksiklikler üzerinde görüşülerek yapılacak çalışmaların birlikte planlamasını vurguladı.”
14.3 /C sınıf öğretmeni Zübeyde AKPINAR öğrencilerin okula düzenli devam etmesinin öneminin ilk veliler toplantısında hatırlatarak bundan sonraki okul günlerinde de okula devamın önemi üzerinde özellikle durulmasına, hastalık dışında çok önemli bir mazereti olmadıktan sonra öğrencinin mutlaka okula devamının sağlanması gerektiğinin velilere anlatılması gerektiğini belirtti. 3/D sınıf öğretmeni Müzeyyen DAŞDAN 3. Sınıflarda hastalık izin ve raporlar dışında öğrencilerimizde devamsızlıklar yaşanmadığını belirtti. _
15.3 / B sınıf öğretmeni Ali AYDIN ise okulumuzda öğrencinin düzenli devamı konusunda pek sıkıntı yaşanmadığını, sağlık problemi olan öğrencilerin de sağlık raporu getirdiklerinin belirtti.
16.Belirli aralıklarla temizlik kontrollerinin yapılması, el yıkama ve tuvalet kullanma alışkanlıklarının sık sık anlatılması, diş fırçalamanın önemi belirtilmesi kararlaştırıldı.
17.2. Dönem için performans görevi olarak, 1 .zümre öğretmenler kurulunda belirlenen konulardan seçilerek öğrencilere mart ayının ilk yarısında dağıtılması ve 30 Nisan 2013’ e kadar toplanıp belirlenen değerlendirme ölçekleri ile değerlendirilmesi kararlaştırıldı.
18. Proje görevlerinin de Mart ayının ikinci yarısında dağıtılarak 27 Mayıs 2013 tarihinde değerlendirilmek üzere teslim edilmesi benimsendi. Projelerin hazırlanması sürecinde öğrencilere gerekli rehberliğin yapılması kararlaştırıldı.
| DERSİN ADI | PROJE ADI | PERFORMANS ADI | TESLİM TARİHİ |
| HAYAT BİLGİSİ | BİTKİ YETİŞTİRME | HAYVAN KARTLERI | |
| TÜRKÇE | ŞİİRLERLE TÜRKİYE | BAYRAM TEBRİĞİ KARTI HAZIRLAMA | |
| MATEMATİK | PARALARIMIZ | GEOMETRİK KİLİM YAPMA | |
| GÖRSEL SANATLAR | Doğal afetler konulu resim çalışması yapınız | Kirli ve temiz çevre başlıklı iki ayrı resim çalışması oluşturarak, resmi hangi duygularla oluşturduğunun anlattırılması. | |
| BEDEN EĞİTİMİ | Eskiden oynanan oyunların araştırılması, bu oyunun canlandırılması için çözüm önerilerinde bulunulması. | Dünya ve Olimpiyat şampiyonu olmuş bir sporcunun yaşamının araştırılıp, tanıtılması. | |
| MÜZİK | Bayrak, vatan konulu şiir hazırlanıp, okunması | Yöresel türkülerimizin araştırılması, türkülerin unutulmaması için çözüm önerilerinde bulunulması. |
Serbest etkinlikler dersinin sene başında planlandığı gibi devam ettirildiği söylendi. 3/C sınıf öğretmeni Zübeyde AKPINAR 2. Dönem için yapılacak faaliyetlerin tekrar gözden geçirilmesi gerektiğini belirtti. Buna göre sınıflar, serbest etkinlikler dersinde sınıf seviyesi göz önünde tutularak farklı etkinliklerin yapılabileceği, Türkçe’ yi güzel ve doğru kullanma, yazılı ve sözlü anlatım çalışmaları, masal, öykü anlatma ve bulmaca çözme konularında öğrencilerin yeteneklerinin geliştirilmesi kararlaştırıldı. Ayrıca İngilizce tanışma, sayılar konusunda diyalog çalışmalarının da 1. Dönemin sonundan itibaren alındığını aynı zamanda el becerilerini geliştirici gemi, bulmaca, uçak, uçurtma yapma gibi kâğıt, ip işleri ile ilgili konuların eklenmesini söyledi ve planlamanın aylara göre dağılımının yapılmasına karar verildi.
3/A sınıf öğretmeni Şengül BAL; belirli gün ve haftaların programın belirttiği tarihlerde kutlanmasına azami dikkat edilmiş olup bu günlerin önemi ve özelliklerinin öğrenciler tarafından daha iyi kavrandığı gözlenmiştir. Zamanı geldikçe “Belirli Gün ve Haftaların 2.dönemde de anlamına uygun biçimde ve önceden gerekli hazırlıklar yapılarak kutlanmasına devam edilmesi kararlaştırıldı.
14. Zümre başkanı, 3-C sınıf öğretmeni Zübeyde AKPINAR 2012-2013 eğitim-öğretim yılının ikinci dönemin başarılı ve verimli biçimde geçmesini dilediğini söyledi. Diğer öğretmenler de aynı dilek ve temennide olduklarını söyleyerek toplantı sona erdirildi.
ALINAN KARARLAR:
1.Geçen dönem yürütülen çalışmaların bu dönemde de etkin bir şekilde yürütülmesine,
2.H. Dönemde tüm derslerden performans görevlerinin Mart ayının ilk yarısında verilmesine, 30 Nisan tarihine kadar toplanıp değerlendirilmesine,
3.Veli toplantılarının yapılmasına.
4.Sınıf kitaplıklarının zenginleştirilmesine,
5.Kitap okuma etkinliklerinin yapılmasına,
6.Görselliği yüksek heyecan verici hikaye kitaplarının alınmasına,
7.Öğrencilerin okuyacağı kitabı kendisinin seçmesine fırsat vermek için çalışmaların yapılmasına,
8.Bilgisayar ve projeksiyon makinesinden etkili bir şekilde yararlanılmasına,
9.Beyin fırtınası, kavram haritaları, mülakat, görüşme, anlatım, açık uçlu sorular, vızıltı grubu, drama, merdiven sıralama tekniklerinin derslerde mümkün olduğunca kullanılmasına,
10.Sosyal kulüp ve rehberlik faaliyetlerine gereken önemin verilerek devam edilmesine
11.Serbest etkinlikler dersinin yapılan plan çerçevesinde etkin biçimde işlenmesine, İngilizce tanışma, sayılar konusunda diyalog çalışmalarının da el becerilerini geliştirici gemi, bulmaca, uçak, uçurtma yapma gibi kâğıt, ip işleri ile ilgili konuların eklenmesini aylara göre dağılımının yapılmasına kararı verildi.
12.Öğrenci gözlem formu ve çizelgelerinin zamanında doldurularak değerlendirilmesine,
13.Öğrenci bilgilerinin bilgisayar ortamında takip edilmesine,
14.Performans görevleri ile projelerin hazırlanması sürecinde öğrencilere rehberlik edilerek mümkün olduğunca sınıf ortamında hazırlanmasına karar verildi.
15. İyi dilek ve temennilerle toplantı sona erdi.
Şengül BAL Ali AYDIN Zübeyde AKPINAR Müzeyyen DAŞDAN
3/A Sın. Öğ. 3/B Sın. Öğ. 3/C Sın. Öğ. 3/D Sın. Öğ.
UYGUNDUR
15/02/2013
Bekir Sıtkı ŞEKERCİ
Okul Müdürü
2013 yılı 3. Sınıf 2. Dönem Zümre Toplantı Tutanağı
0 yorum:
Yorum Gönder