2. Sınıf 2. Dönem Okul Zümresi 95. Maddeye Göre -Yeni

20 Şubat 2013 Çarşamba

2. Sınıf 2. Dönem Okul Zümresi 95. Maddeye Göre, 2. Sınıf 2. Dönem Okul Zümresi 95. Maddeye Göre indir, 2. Sınıf 2. Dönem Okul Zümresi 95. Maddeye Göre yükle, 2. Sınıf 2. Dönem Okul Zümresi 95. Maddeye Göre güncel, 2. Sınıf 2. Dönem Okul Zümresi 95. Maddeye Göre zümre

 

 

 

 

 

 

HAMDİ ÇALIŞ İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜNE

                                                                                                                                                                                                                                                                                                     GÜRSU

 

 

 

2012-2013 Eğitim Öğretim yılı 2.sınıflar 2.dönem Zümre toplantısı 18.02.2013 Pazartesi günü saat 12:00’da öğretmenler odasında aşağıdaki gündemle toplanacaktır.

Gereğini ve bilgilerinizi arz ederiz. 15.02.2013

 

 

Ahmet ATASAYAR                Celal BALIKÇI                     Şerafettin KARANFİL

2/A Sınıf Öğretmeni              2/B Sınıf Öğretmeni                   2/C Sınıf Öğretmeni

 

 

 

     GÜNDEM MADDELERİ

 

01) Açılış, yoklama, yönetmeliğin zümre ile ilgili 95. maddesinin okunması,

02) Mevzuattaki yenilik ve değişikliklerin, yeni gelen emir, genelge ve tebliğlerin incelenmesi,

* Öğretim yılı iş takvimi ve öğretmen yıllık çalışma programının değerlendirilmesi, aksamalar varsa gerekli değişikliklerin yapılması,

03) 1. dönem; ünitelendirilmiş yıllık plana yazılan ders içi, disiplin ve ara disiplin kazanımları ile etkinliklerin gerçekleşme durumunun değerlendirilmesi, aksaklık varsa alınacak önlemlerin belirlenip plana eklenmesi,

04) 1. dönem; plana alınan ders ve Atatürkçülük konularından bitirilemeyenler varsa sebeplerinin belirlenmesi ve 2. dönem nasıl telafi edileceğinin kararlaştırılıp plana yazılması,

05) 1. dönem;  ünite, tema ve konu sıralamasında yapılan yer değişikliklerinin yararlı olup-olmadığının ve belirlenen sıralamaya devam edilip-edilmeyeceğinin  kararlaştırılması,

06) 1. dönem; kazanımların gerçekleştirilmesi için yapılan etkinliklerin, etkinliklerin yapılmasında kullanılan yöntem ve tekniklerin seçiminde isabet olup olmadığının belirlenmesi, aksaklık varsa yapılması gereken değişikliklerin belirlenmesi,

07) 1. dönem; etkinliklerde kullanılması kararlaştırılan kaynak, araç-gereçlerin temin ve kullanım durumunun değerlendirilmesi, aksaklık varsa yapılacak değişikliklerin belirlenmesi,

08) 1. dönem; yapılması planlanan inceleme, gezi, gözlem, deney ve araştırmaların yapılma durumunun değerlendirilmesi, aksaklık varsa sebeplerinin ve yapılacak değişikliklerin belirlenmesi,

09) 1. dönem; ders için hedeflenen sınıf başarı % lerinin şubeler bazında tek tek tespit edilmesi,  düzeyin yükseltilmesi için 2. dönem alınacak önlemlerin ve yeni hedef başarı %’ sinin kararlaştırılması,

 

10) 1. dönem; yapılması planlanan sınavların sayılarının, zamanlarının, türlerinin tespitindeki isabet durumunun belirlenmesi, ihtiyaç varsa 2. dönem için yapılacak değişikliklerin belirlenip plana eklenmesi, (İKY. 35, 36)

11) 1. dönem; öğrencilere verilen performans görevlerinin gerçekleşme düzeyinin, proje konularının uygunluğunun ve değerlendirme ölçütlerindeki isabet durumunun değerlendirilmesi, (TD. 2300)

12) 1. dönem idareden ve velilerden istenen desteklerin gerçekleşme durumu ile velilerin ders izleme işlemlerinin değerlendirilmesi, aksaklık varsa alınacak tedbirlerin belirlenmesi,

13)  Dilek, temenniler ve kapanış.

 

 

Uygundur

15.02.2015

                                                                   Fahrettin GÜNDÜZ

Okul Müdürü

 

 

 

 

                                                               2012-2013 Eğitim Öğretim Yılı

Hamdi Çalış İlkOkulu

2. Dönem Zümre Öğretmenler Kurulu Toplantı Tutanağı

 

Toplantı Tarihi         :18/02/2013

Toplantı Yeri            :Öğretmenler Odası

Toplantı Saati           :12:00

Toplantı Sayısı          : 02

Toplantıya Katılanlar           :Sebahhatin AKYOL (Müd.Y), Ahmet ATASAYAR (2-A), Celal BALIKÇI (2-B),                       Şerafettin KARANFİL (2-C)

 

 

GÜNDEM MADDELERİ

01) Açılış, yoklama, yönetmeliğin zümre ile ilgili 95. maddesinin okunması,

02) Mevzuattaki yenilik ve değişikliklerin, yeni gelen emir, genelge ve tebliğlerin incelenmesi,

* Öğretim yılı iş takvimi ve öğretmen yıllık çalışma programının değerlendirilmesi, aksamalar varsa gerekli değişikliklerin yapılması,

03) 1. dönem; ünitelendirilmiş yıllık plana yazılan ders içi, disiplin ve ara disiplin kazanımları ile etkinliklerin gerçekleşme durumunun değerlendirilmesi, aksaklık varsa alınacak önlemlerin belirlenip plana eklenmesi,

04) 1. dönem; plana alınan ders ve Atatürkçülük konularından bitirilemeyenler varsa sebeplerinin belirlenmesi ve 2. dönem nasıl telafi edileceğinin kararlaştırılıp plana yazılması,

05) 1. dönem;  ünite, tema ve konu sıralamasında yapılan yer değişikliklerinin yararlı olup-olmadığının ve belirlenen sıralamaya devam edilip-edilmeyeceğinin  kararlaştırılması,

06) 1. dönem; kazanımların gerçekleştirilmesi için yapılan etkinliklerin, etkinliklerin yapılmasında kullanılan yöntem ve tekniklerin seçiminde isabet olup olmadığının belirlenmesi, aksaklık varsa yapılması gereken değişikliklerin belirlenmesi,

07) 1. dönem; etkinliklerde kullanılması kararlaştırılan kaynak, araç-gereçlerin temin ve kullanım durumunun değerlendirilmesi, aksaklık varsa yapılacak değişikliklerin belirlenmesi,

08) 1. dönem; yapılması planlanan inceleme, gezi, gözlem, deney ve araştırmaların yapılma durumunun değerlendirilmesi, aksaklık varsa sebeplerinin ve yapılacak değişikliklerin belirlenmesi,

09) 1. dönem; ders için hedeflenen sınıf başarı % lerinin şubeler bazında tek tek tespit edilmesi,  düzeyin yükseltilmesi için 2. dönem alınacak önlemlerin ve yeni hedef başarı %’ sinin kararlaştırılması,

 

10) 1. dönem; yapılması planlanan sınavların sayılarının, zamanlarının, türlerinin tespitindeki isabet durumunun belirlenmesi, ihtiyaç varsa 2. dönem için yapılacak değişikliklerin belirlenip plana eklenmesi, (İKY. 35, 36)

11) 1. dönem; öğrencilere verilen performans görevlerinin gerçekleşme düzeyinin, proje konularının uygunluğunun ve değerlendirme ölçütlerindeki isabet durumunun değerlendirilmesi, (TD. 2300)

12) 1. dönem idareden ve velilerden istenen desteklerin gerçekleşme durumu ile velilerin ders izleme işlemlerinin değerlendirilmesi, aksaklık varsa alınacak tedbirlerin belirlenmesi,

13)  Dilek, temenniler ve kapanış.

           

 

 

                                                    Gündemin Görüşülmesi  :

 

1)Açılış, yoklama, yönetmeliğin zümre ile ilgili 95. maddesinin okunması ve başkanın seçilmesi,

2011 -2012 eğitim öğretim yılı 2.sınıflar zümre öğretmenler kurulu yukarıdaki kişilerin katılımıyla başladı. İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin ilgili maddesi okundu.

Madde 95 — Zümre öğretmenler kurulu, 1, 2, 3, 4 ve 5 inci sınıflarda aynı sınıfı okutan sınıf öğretmenleri ve varsa branş öğretmenlerinden, 6, 7 ve 8 inci sınıflarda branş öğretmenlerinden oluşur.

Zümre öğretmenler kurulu, okul müdürlüğünce yapılacak plânlamaya uygun olarak öğretim yılı başında, ortasında, sonunda ve ihtiyaç duyuldukça toplanır. Toplantılar, okul müdürünün görevlendireceği bir müdür yardımcısının veya branş öğretmenleri arasından seçimle belirlenen öğretmenin başkanlığında yapılır.

Bu toplantılarda, programların ve derslerin birbirine paralel olarak yürütülmesi, ders araçlarından, lâboratuvar, spor salonu, kütüphane ve işliklerden plânlı bir şekilde yararlanılması, öğrenci ödevleri ve derslerin değerlendirilmesi, derslerde izlenecek yöntem ve teknikler ile benzeri konularda kararlar alınır.

Zümre öğretmenler kurulunda:

a) Eğitim-öğretim programları incelenir ve ortak bir anlayış oluşturulur.

b) Uygulamalarda karşılaşılan güçlükler üzerinde durulur ve bunların çözüm yolları aranır.

c) Öğrencilerin çalışma ve eğitim durumları ile çevrenin özellikleri incelenir ve alınacak önlemler kararlaştırılır.

d) Yıllık, ünite ve günlük plânlar ile gezi, gözlem, deney ve inceleme planları arasında birlik sağlanır.

e) Meslekî eserler ve eğitim alanındaki yeni gelişmeler incelenir.

f) Uygulamak ve değerlendirmek üzere ortak ölçme ve değerlendirme araçları hazırlanır.

Zümre başkanı olarak 2-A sınıf öğretmeni Hatice ALICI seçildi. Başkan, faydalı olması dileğiyle toplantıyı açtı. Okul müdürü de iyi dilek ve temennilerini dile getirdi.

2)Mevzuattaki yenilik ve değişikliklerin, yeni gelen emir, genelge ve tebliğlerin incelenmesi,

Öğretim yılı iş takvimi ve öğretmen yıllık çalışma programının değerlendirilmesi, aksamalar varsa gerekli değişikliklerin yapılması,

 

Celal BALIKÇI, mevzuattaki yenilik ve değişikliklerin incelendiğini, derslerin genel amaçlarının gözden geçirilerek elde edilen verilerin yıllık plânlara yansıtıldığını söyledi.

 

Ahmet ATASAYAR, “Son yıllarda yönetmelikte çok sayıda değişiklik yapıldığını söyleyerek bunu bakanlığın www.meb.gov.tr internet adresinden sürekli takip etmek gerektiğini belirtti.Bizim için en önemli ve geçerli kaynak İlköğretim Kurumları Yönetmeliği’dir. Tüm çalışmalarımızı yönetmelik doğrusunda yapıyoruz, elbette yakından takip etmeliyiz şeklinde düşüncesini belirtti.

Okul müdürü, mevzuattaki değişiklikler düzenli olarak imzalanmak üzere idare tarafından öğretmenlerin rahatlıkla ulaşabileceği bir dosyada öğretmenlerin bilgisine sunulmaktadır dedi.

Şerafettin KARANFİL, ayrıca www.bursateftiş .com  sitesinin de  incelendiğini belirtti. I. Dönem iş takvimi ve yılık çalışma programında aksaklık olmadığını söyledi.

 

03) 1. dönem; ünitelendirilmiş yıllık plana yazılan ders içi, disiplin ve ara disiplin kazanımları ile etkinliklerin gerçekleşme durumunun değerlendirilmesi, aksaklık varsa alınacak önlemlerin belirlenip plana eklenmesi,

Ünite kazanımı ile ders içi, disiplin ve ara disiplin kazanımları ilişkilendirilerek kazanımların 1. dönemde olduğu gibi takip edilmesine karar verildi.

Okul Müdürü de yıllık planların müfettişlerin öngördüğü biçimde hazırlandığını ve bunun daha verimli sonuçlarının olduğunu dile getirdi.

            Celal BALIKÇI, etkinliklerin uygulanmaya çalışıldığı fakat bazı etkinliklerde öğrencilerin zorlandığı ve bazı etkinliklerin de çok vakit almasına karşın tüm etkinliklerin sınıf içerisinde yapıldığını belirtti.

 

4) 1. dönem; plana alınan ders ve Atatürkçülük konularından bitirilemeyenler varsa sebeplerinin belirlenmesi ve 2. dönem nasıl telafi edileceğinin kararlaştırılıp plana yazılması,

 

Ahmet ATASAYAR, 1. Dönem zümresinde belirtildiği gibi ünitelendirilmiş yıllık planlarda ve öğretmen kılavuz kitaplarında belirtilen Atatürkçülük konularının işlenmesinde bir sorun yaşanmadığı 2. dönem de işlenmesi gereken tüm konuların aynı hassasiyetle işleneceğini belirtti.

5)1. dönem;  ünite, tema ve konu sıralamasında yapılan yer değişikliklerinin yararlı olup-olmadığının ve belirlenen sıralamaya devam edilip-edilemeyeceğinin kararlaştırılması,

 

Ahmet ATASAYAR, 1. dönem; ünite, tema ve konu sıralamasında herhangi bir değişiklik yapılmadığı, bundan sonra da yapılmayacağını söyledi, konuların kitaplarda yer aldığı sıra ile işlenmesi kararlaştırıldı.

06) 1. dönem; kazanımların gerçekleştirilmesi için yapılan etkinliklerin, etkinliklerin yapılmasında kullanılan yöntem ve tekniklerin seçiminde isabet olup olmadığının belirlenmesi, aksaklık varsa yapılması gereken değişikliklerin belirlenmesi,

 

Celal BALIKÇI, derslerin işlenişinde anlatım, soru-cevap, deney, gözlem, inceleme, bireysel ve birlikte çalışma, tümevarım, tümdengelim, gösterip yaptırma, rol yapma, araştırma gibi yöntem ve tekniklerden yararlanmanın yanında çağdaş öğretim metotlarından olan beyin fırtınası,  balık kılçığı, altı şapkalı düşünme gibi yöntemlerinde derslerin işlenişi sırasında uygulandığını ve bu yöntemler uygulanırken öğrencilerin hoşuna gittiği, teknikleri uygulamada her hangi bir aksaklık olmadığını söyledi. 1. dönem başındaki zümre kararında olduğu gibi ünitelendirilmiş yıllık planlar hazırlanırken gerekli görüldüğü yerde konu sıralamasının değiştirilebileceği kararına varıldı.

 

7) 1. dönem; etkinliklerde kullanılması kararlaştırılan kaynak, araç-gereçlerin temin ve kullanım durumunun değerlendirilmesi, aksaklık varsa yapılacak değişikliklerin belirlenmesi,

 

Ahmet ATASAYAR,  bilgisayar, projeksiyon cihazından etkin olarak faydalandığını ve derslerde son derece olumlu sonuçlar aldığını belirtti. Buna ek olarak okul müdürü, idare olarak her konuda desteğe hazır olduklarını söyledi..

 

Okul müdürü de ders kitapları dışında velilerin başka kaynaklar almak zorunda bırakılmamasını istedi.

08) 1. dönem; yapılması planlanan inceleme, gezi, gözlem, deney ve araştırmaların yapılma durumunun değerlendirilmesi, aksaklık varsa sebeplerinin ve yapılacak değişikliklerin belirlenmesi,

 

Ahmet ATASAYAR,   Aksilik olmaması halinde Botanik Park’a ve Hayvanat Bahçesine bu dönem bir gezi yapılmasının yararlı olacağını düşündüğünü söyledi. Belediye desteğiyle gezinin yapılması kararlaştırıldı.Öğrencilere birçok konuda araştırma ödevi verildiğini söyleyen Şerafettin KARANFİL,  internetin yerine  kütüphaneden araştırma yapmaları  konusunda rehberlik yapılmasının yerinde olacağını ifade etti.

 

09) 1. dönem; ders için hedeflenen sınıf başarı % lerinin şubeler bazında tek, tek tespit edilmesi,  düzeyin yükseltilmesi için 2. dönem alınacak önlemlerin ve yeni hedef başarı %’ sinin kararlaştırılması, 

 

1. dönem sınıf başarı yüzdesi her iki şube içinde genel olarak % 95 olarak kaydedilmiştir. İkinci dönem de başarının aynen korunması kararı alınmıştır.

Eğitimde kalitenin ve başarının artırılmasına yönelik olarak desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler için hafta sonları birebir ders çalışma yoluna gidilmesinin önceki dönem çok faydalı olduğunu söyleyen Şerafettin KARANFİL, bu dönem de uygulamaya devam etmek istediğini dile getirdi.

 

10) 1. dönem; yapılması planlanan sınavların sayılarının, zamanlarının, türlerinin tespitindeki isabet durumunun belirlenmesi, ihtiyaç varsa 2. dönem için yapılacak değişikliklerin belirlenip plana eklenmesi, (İKY. 35, 36),

 

Şerafettin KARANFİL, 2. Sınıflarda sınav olmadığını ifade etti. Performans görevlerinin titizlikle takip edilmesi ve değerlendirilmesi gerektiğini vurguladı. Her dersten geçen dönem olduğu gibi en az bir performans görevi verilmesi karara bağlandı.

 

11) 1. dönem; öğrencilere verilen performans görevlerinin gerçekleşme düzeyinin, proje konularının uygunluğunun ve değerlendirme ölçütlerindeki isabet durumunun değerlendirilmesi, (TD. 2300)

 

1. Dönem performans ödevlerinin yapılmasında bir sorun yaşanmadığı bilgisi veren Celal BALIKÇI, proje konularının gerekli hallerde değiştirilmesinin mümkün olduğunu ve değerlendirme ölçütlerinin ise aynen uygulanması gerektiğini ekledi. Performans görevi konuları:

 

HAYAT BİLGİSİ

ü  Aile bireylerinden biriyle röportaj yapalım.

ü  Dünya, Güneş ve Ay modeli yapalım.

ü  Tasarrufun önemi ve kumbara yapımı.

ü   Mevsimler ve aylardaki değişimler.

ü  Çocukluğum ve ailem.

ü  Okulumuzu geliştirelim ve güzelleştirelim. (bireysel veya grup ödevi)

 

TÜRKÇE

ü  Annemin yaptığı özel yemeklerden bir tanesinin tarifini yapalım, yemeği annemizle yapalım

ü  Sınıf Gazetesi Hazırlama (grup ödevi)

ü  Hikâye/Masal kitabı yazma.

ü  İzcilik konusunda araştırma

ü  Sağlıklı yaşama konusunda bir araştırma yaparak araştırmaları sınıfta sunma.

MATEMATİK

 

ü  Geometrik şekillerden ev modeli oluşturalım

ü  Metre yapalım

ü  2012 yılı takvimi yapalım

ü  Saat maketi yapalım.

 

BEDEN EĞİTİMİ

ü  Yer değiştirme ve dengeleme hareketlerinin olduğu farklı oyunlar bulma.

MÜZİK

 

ü  Çevresinde kullanılan çalgıları tanır.

ü  İstiklal Marşını okuma.

ü  Şarkılı oyun müziklerine özgün hareketlerle eşlik eder.

GÖRSEL SANATLAR

 

ü  Hayalimizdeki ev

ü  Ana renkleri tanıyorum

 

-Derslere göre belirtilen değerlendirme notları aşağıdaki çizelgede ayrıntılı şekilde gösterilmiştir.

2.DÖNEM

Uygulama

Şekli

Ders İçi

Performans Sayısı

Performans

Sayısı

Ürün

Dosyası

Proje
Hayat Bilgisi

2

1

Her öğrenciye seçtiği herhangi bir dersten 1 adet proje  görevi  verilecektir.
Türkçe

2

1

Matematik                2

1

Görsel Sanatlar                2

1

Müzik                2

1

Beden Eğitimi

2

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12) 1. dönem idareden ve velilerden istenen desteklerin gerçekleşme durumu i

le velilerin ders izleme işlemlerinin değerlendirilmesi, aksaklık varsa alınacak tedbirlerin belirlenmesi,

 

Velilerle işbirliği konusunda herhangi bir sorun yaşanmadığını ifade eden Şerafettin KARANFİL, veli desteğinin devamı için iletişime önem verdiğini ve sık sık yüz yüze ve telefonla irtibat kurduğunu söyledi. Ahmet ATASAYAR ise okul yönetimine eğitim ortamının iyileştirilmesi için gösterdiği gayret sebebiyle teşekkür etti. Okul müdür yardımcısı her türlü istekleri için daima hazır olduklarını ifade etti.

 

13)  Dilek, temenniler ve kapanış.

 

1. Dönemde olduğu gibi bu dönemde de okul idaresi ve veliler ile sürekli iş birliği içerisinde olunarak 2012-2013  Eğitim Öğretim Yılı 2.döneminin huzurlu bir şekilde geçmesi dileğiyle toplantı sona erdi.

 

 

 

 

Ahmet ATASAYAR                         Celal BALIKÇI                          Şerafettin KARANFİL

2/A Sınıf Öğretmeni                        2/B Sınıf Öğretmeni                       2/C Sınıf Öğretmeni

 

 

 

 

 

                                                                                        OLUR

18.02.2013

                                                                               Fahrettin GÜNDÜZ

Okul Müdürü

 


2. Sınıf 2. Dönem Okul Zümresi 95. Maddeye Göre -Yeni

0 yorum:

Yorum Gönder