1. Sınıf Şubat-mart 2013 Serbest Etkinlik Günlükler, 1. Sınıf Şubat-mart 2013 Serbest Etkinlik Günlükler indir. Arkadaşlar 20ile 26. haftalar serbest etkinlik günlük planlarını derledim. Umarım işinize yarar.2.dönemi de sağlıklı,sıhhatlı,mutlu ve başarılı geçirmeniz dileğiyle.
SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ GÜNLÜK PLÂNI 20. HAFTA
BÖLÜM I:
| SÜRE: 40 dakika + 40 dakika |
| DERSİN ADI | SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ |
| SINIF | 1 |
| DERS | Ninni |
| KAZANIM | Dağarcığındaki ninnileri diğer müzik türlerinden ayırt edebilme |
| BECERİ | Bildiği ninnilerin adlarını söyleme |
BÖLÜM II:
| ÖĞRENME-ÖĞRETMEYÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Birlikte çalışmalar, Bireysel çalışmalar, Çözümleme, Soru – yanıt, Yeniden bulma, Örnekleme, Öyküleme |
| KULLANILAN EĞİTİMTEKNOLOJİLERİ ARAÇ VE GEREÇLERİ | Müzik ders kitabı , bilinen ninniler, kasetçalar, çocuk şarkıları kasetleri |
| DERS ALANI | Okul, sınıf |
| ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ |
| ETKİNLİK ÖRNEĞİ |
| Ninni söylemekÖRNEK: Gökte yıldız oynuyor Gökte yıldız oynuyor |
| Bireysel Öğrenme Etkinlikleri(Ödev, deney, problem çözme vb.) | Ninni söyler |
| Grupla Öğrenme Etkinlikleri (Proje, gezi, gözlem vb.) | |
| Özet | Bildiği ninnileri söyler. |
BÖLÜM III:
| Ölçme- Değerlendirme:Grupla öğrenme etkinliklerine yönelik Ölçme-Değerlendirme | 1. Ninni söylerken sınıfa uygun koro yapma, sınıf geneline uyum sağlama. |
| Dersin Diğer Derslerle İlişkisi/Açıklamalar |
BÖLÜM IV:
| Planın Uygulamasına İlişkin Açıklamalar |
Sınıf Öğretmeni 15/02/2013
İlyas Altay
Okul Müdürü
SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ GÜNLÜK PLÂNI 20. HAFTA
BÖLÜM I:
| SÜRE: 40 dakika |
| DERSİN ADI | SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ |
| SINIF | 1 |
| DERS | Film izleme |
| KAZANIM | Düzeylerine uygun konuşmaları dinleme, olay, film vb. izleme. |
| BECERİ | Düzeylerine uygun zengin bir kelime dağarcığı kazanabilme. |
BÖLÜM II:
| ÖĞRENME-ÖĞRETMEYÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Bireysel birlikte çalışmalar, birlikte çalışmalar, uygulama, yaparak-yaşarak öğrenme |
| KULLANILAN EĞİTİMTEKNOLOJİLERİ ARAÇ VE GEREÇLERİ | Defter, resim kağıdı, boya kalemleri, pastel boya |
| DERS ALANI | Okul, sınıf |
| ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ |
| ETKİNLİK ÖRNEĞİ |
| Film izleyelimÖğrencileri dinlendirici, eğlendirici düzeyine uygun çizgi film seyretme.
|
| Bireysel Öğrenme Etkinlikleri(Ödev, deney, problem çözme vb.) | |
| Grupla Öğrenme Etkinlikleri (Proje, gezi, gözlem vb.) | Birlikte film izler ve konuşur. |
| Özet | Film izler, düzeyine uygun zengin bir kelime dağarcığı kazanır. |
BÖLÜM III:
| Ölçme- Değerlendirme:Grupla öğrenme etkinliklerine yönelik Ölçme-Değerlendirme
| Film de neler anlatılıyor? |
| Dersin Diğer Derslerle İlişkisi/Açıklamalar |
BÖLÜM IV:
| Planın Uygulamasına İlişkin Açıklamalar |
Sınıf Öğretmeni 13/02/2013
Okul Müdürü
İlyas Altay
SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ GÜNLÜK PLÂNI 20. HAFTA
BÖLÜM I:
| SÜRE: 40 dakika |
| DERSİN ADI | SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ |
| SINIF | 1 |
| DERS | Masal dinleme anlatma |
| KAZANIM | Düzeylerine uygun konuşmaları dinleme, olay, film vb. izleyebilme. |
| BECERİ | Sınıfta konuşmacıları, sözlerini kesmeden dinleyebilmek. |
BÖLÜM II:
| ÖĞRENME-ÖĞRETME |
YÖNTEM VE TEKNİKLERİMasal veya öykü okuma, anlatma, dinleme, dramatizasyonKULLANILAN EĞİTİM
TEKNOLOJİLERİ ARAÇ VE
GEREÇLERİResimli masal ve öykü kitapları: , “Uyuyan Güzel”DERS ALANIOkul, sınıf
| ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ |
| ETKİNLİK ÖRNEĞİ |
| Masal dinleyip, flm izleme |
Masal dinlemeyi kim sever?O zaman “çiçek olun”.Masalı iyi dinleyin sizlere bazı sorular sorucağım. Masal sizlerin dinleme yeteneğinizi geliştirir.Masalı anlatmaya başlar. Masal anlatıldıktan sonra birkaç öğrenci aklında kalanları anlatır. Canlandırma yapmak için yeteri sayıda öğrenciye rolleri dağıtılır. Drama yapılır, rolleri yapan öğrenciler alkışlanır.
| Bireysel Öğrenme Etkinlikleri |
(Ödev, deney, problem çözme vb.)Konuşmacıların sözünü kesmezGrupla Öğrenme Etkinlikleri (Proje, gezi, gözlem vb.) ÖzetMasal dinler, konuşanın sözünü kesmeden dinlemeyi bilir.
BÖLÜM III:
| Ölçme- Değerlendirme: |
Grupla öğrenme etkinliklerine yönelik Ölçme-Değerlendirme
1.Bu masalda kimler var?
2.Okuduğum masalın adı neydi?
3.Bu masal neyi anlatıyor du?
4.Drama yapan arkadaşlarını alkışlama.
Dersin Diğer Derslerle İlişkisi/Açıklamalar
BÖLÜM IV:
| Planın Uygulamasına |
İlişkin Açıklamalar
Sınıf Öğretmeni 11/02/2013
Okul Müdürü
İlyas Altay
SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ GÜNLÜK PLÂNI 21. HAFTA
BÖLÜM I:
| SÜRE: 40 dakika |
| DERSİN ADI | SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ |
| SINIF | 1 |
| DERS | Oyun oynama |
| KAZANIM | Dostça oynama ve yarışma yapabilme |
| BECERİ | Birlikte oynayacağı oyununu seçme ve oyun kurallarına uyma. |
BÖLÜM II:
| ÖĞRENME-ÖĞRETME |
YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım, bireysel birlikte çalışmalar, birlikte çalışmalar, soru-cevap, inceleme, uygulamaKULLANILAN EĞİTİM
TEKNOLOJİLERİ ARAÇ VE
GEREÇLERİ DERS ALANIOkul, sınıf
| ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ |
| ETKİNLİK ÖRNEĞİ |
| Oyun oynuyoruz |
Şimdi sınıf içinde bir oyun oynayalım mı?İçinizden birinizi ebe seçelim. Kim olsun?Oyun oynarken oyunun kurallarına dikkat edelim.Oyun sırasında oyun kurallarına uymanın önemi açıklanacak.Grup oyunlarında kazanan grubun tebrik edilmesinin gerektiği anlatılacak.
| Bireysel Öğrenme Etkinlikleri |
(Ödev, deney, problem çözme vb.) Grupla Öğrenme Etkinlikleri (Proje, gezi, gözlem vb.)Oyun oynarÖzetOynayacağı oyunu seçer ve kurallara uyar.
BÖLÜM III:
| Ölçme- Değerlendirme: |
Grupla öğrenme etkinliklerine yönelik Ölçme-Değerlendirme1. Oyun kurallarına uyuyor mu?
2. Grup içindeki davranışları arkadaşlarıyla uyumlumu.Dersin Diğer Derslerle İlişkisi/Açıklamalar
BÖLÜM IV:
| Planın Uygulamasına |
İlişkin Açıklamalar
Sınıf Öğretmeni 18/02/2013
İlyas Altay
Okul Müdürü
SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ GÜNLÜK PLÂNI 21. HAFTA
BÖLÜM I:
| SÜRE: 40 dakika |
| DERSİN ADI | SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ |
| SINIF | 1 |
| DERS | Sözcük bulmacası |
| KAZANIM | Düzeylerine uygun zengin bir kelime dağarcığı kazanabilme |
| BECERİ | Düzeylerine uygun zengin bir kelime dağarcığı kazanabilme |
BÖLÜM II:
| ÖĞRENME-ÖĞRETME |
YÖNTEM VE TEKNİKLERİSoru – yanıt , dinleme ve izleme , birlikte çalışmalar , gözlem , anlatım , tartışma , bireysel çalışmalarKULLANILAN EĞİTİM
TEKNOLOJİLERİ ARAÇ VE
GEREÇLERİ DERS ALANIOkul, sınıf
| ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ |
| ETKİNLİK ÖRNEĞİ |
| Bulmaca |
Sözcük dağarcığımızı geliştirmek için neler yapabiliriz?Saydıklarınızdan hangisini en çok beğendiniz?Bu dersimizde sözcük bulmacası yapalım.Bulmaca öğretmen tarafından tahtaya hazırlanır.Bulmacanın öğrenciler veya sıra grupları tarafından çözülmesi sağlanır.
| Bireysel Öğrenme Etkinlikleri |
(Ödev, deney, problem çözme vb.)Bulmaca çözmeye istekli olurGrupla Öğrenme Etkinlikleri (Proje, gezi, gözlem vb.) ÖzetBulmaca çözer.
BÖLÜM III:
| Ölçme- Değerlendirme: |
Grupla öğrenme etkinliklerine yönelik Ölçme-Değerlendirme1.Arkadaşları ile yardımlaşıyor mu?
2.Onların düşüncelerini alıyor mu?
3.Grup içinde etkinliklere katılıyor mu?
4.Öğrencilerin grup içindeki davranışlarının gözlenmesi ve değerlendirilmesi.Dersin Diğer Derslerle İlişkisi/Açıklamalar
BÖLÜM IV:
| Planın Uygulamasına |
İlişkin Açıklamalar
Sınıf Öğretmeni 20/02/2013
İlyas Altay
Okul Müdürü
SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ GÜNLÜK PLÂNI 21. HAFTA
BÖLÜM I:
| SÜRE: 40 dakika + 40 dakika |
| DERSİN ADI | SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ |
| SINIF | 1 |
| DERS | Güzel konuşma ve yazma |
| KAZANIM | Seviyelerine uygun masalları olayların sırasını bozmadan anlatabilme. |
| BECERİ | Masalı doğal bir sesle anlatma |
BÖLÜM II:
| ÖĞRENME-ÖĞRETME |
YÖNTEM VE TEKNİKLERİBireysel birlikte çalışmalar, birlikte çalışmalar, uygulama, yaparak-yaşarak öğrenmeKULLANILAN EĞİTİM
TEKNOLOJİLERİ ARAÇ VE
GEREÇLERİDefter, resim kağıdı, boya kalemleri, pastel boyaDERS ALANIOkul, sınıf
| ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ |
| ETKİNLİK ÖRNEĞİ |
| Masal |
Size bir öykü anlatacağım.Çok seveceğinizden eminim. Şimdi herkes arkasına yaslansın.Okuduğum öyküyü sizde anlatacaksınız.Öğretmen tarafından okunan öykünün; öğrenciler tarafından düzgün ve doğru cümlelerle olayların oluş sırasını bozmadan anlatılması
| Bireysel Öğrenme Etkinlikleri |
(Ödev, deney, problem çözme vb.)Masal anlatır.Grupla Öğrenme Etkinlikleri (Proje, gezi, gözlem vb.) ÖzetMasalı doğal bir sesle canlandırarak anlatır.
BÖLÜM III:
| Ölçme- Değerlendirme: |
Grupla öğrenme etkinliklerine yönelik Ölçme-Değerlendirme1.Dinlediği masalı olayların sırasına göre anlatabiliyor mu?
Dersin Diğer Derslerle İlişkisi/Açıklamalar
BÖLÜM IV:
| Planın Uygulamasına |
İlişkin Açıklamalar
Sınıf Öğretmeni 22/02/2012
İlyas Altay
Okul Müdürü
SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ GÜNLÜK PLÂNI 22. HAFTA
BÖLÜM I:
| SÜRE: 40 dakika |
| DERSİN ADI | SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ |
| SINIF | 1 |
| DERS | Oyun oynama |
| KAZANIM | Dostça oynama ve yarışma yapabilme |
| BECERİ | Birlikte oynayacağı oyununu seçme ve oyun kurallarına uyma. |
BÖLÜM II:
| ÖĞRENME-ÖĞRETME |
YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım, bireysel birlikte çalışmalar, birlikte çalışmalar, soru-cevap, inceleme, uygulamaKULLANILAN EĞİTİM
TEKNOLOJİLERİ ARAÇ VE
GEREÇLERİ DERS ALANIOkul, sınıf
| ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ |
| ETKİNLİK ÖRNEĞİ |
| Oyun oynuyoruz |
.
| Bireysel Öğrenme Etkinlikleri |
(Ödev, deney, problem çözme vb.): Bu Kim Oyunu
Çocuklar, yarım halka biçiminde ( yere ta da iskemleye ) otururlar.Öğretmen sorar :
“-Ben kara gözlü, kıvırcık saçlı bir kız görüyorum; kim bu ?”Çocuklar, öğretmenin bakmakta olduğu çocuğa bakarak, sorduğu kızın kim olduğunu bulurlar, adını söylerler.Aynı oyun, çocukların aşağıda gösterilen başka özellikleri sorularak da oynanır :Göz renkleri ve biçimleri ( mavi, kahverengi, yeşil, kara, ela, iri, küçük…vb )Yüz biçimleri ( yuvarlak, uzun…vb )
a) Saç rengi ve biçimi ( kara, sarı, kahverengi, kıvırcık, düz, dalgalı ; uzun, kısa…vb )
Bu tür oyunlar, usandırmamak koşuluyla, arkadaşlarının çeşitli özelliklerini ( ve bu arada renkleri ) çocuklar öğreninceye kadar sürdürülür.
Grupla Öğrenme Etkinlikleri (Proje, gezi, gözlem vb.)Oyun oynarÖzetOynayacağı oyunu seçer ve kurallara uyar.
BÖLÜM III:
| Ölçme- Değerlendirme: |
Grupla öğrenme etkinliklerine yönelik Ölçme-Değerlendirme1. Oyun kurallarına uyuyor mu?
2. Grup içindeki davranışları arkadaşlarıyla uyumlumu.Dersin Diğer Derslerle İlişkisi/Açıklamalar
BÖLÜM IV:
| Planın Uygulamasına |
İlişkin Açıklamalar
Sınıf Öğretmeni 25/02/2013
Okul Müdürü
İlyas Altay
SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ GÜNLÜK PLÂNI 22. HAFTA
BÖLÜM I:
| SÜRE: 40 dakika |
| DERSİN ADI | SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ |
| SINIF | 1 |
| DERS | Şarkı söyleme |
| KAZANIM | Birlikte şarkı söyleyebilme, şarkı söylemeye istekli olabilme. |
| BECERİ | Sevilen bir şarkıyı sınıfça söyleme |
BÖLÜM II:
| ÖĞRENME-ÖĞRETME |
YÖNTEM VE TEKNİKLERİİyi seslendirilmiş şarkı, türkü vb. örnekleri dinleme ve söyleme, birlikte çalışmalar, tekrar.KULLANILAN EĞİTİM
TEKNOLOJİLERİ ARAÇ VE
GEREÇLERİMüzik ders kitabı, müzik defteri, kasetçalar, kasetDERS ALANIOkul, sınıf
| ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ |
| ETKİNLİK ÖRNEĞİ |
| Şarkılar söyleriz |
Örnek: Ali Baba’nın bir çiftliği var:
Ali Baba’nın bir çiftliği var-Çiftliğinde kuzuları var-Me me diye bağırır-Çiftliğinde Ali Baba’nın
Ali Baba’nın bir çiftliği var-Çiftliğinde inekleri var-Mö mö diye bağırır-Çiftliğinde Ali Baba’nın
| Bireysel Öğrenme Etkinlikleri |
(Ödev, deney, problem çözme vb.) Grupla Öğrenme Etkinlikleri (Proje, gezi, gözlem vb.)Sınıfça şarkı söylerÖzetSevilen bir şarkı sınıfça söylenir.
BÖLÜM III:
| Ölçme- Değerlendirme: |
Grupla öğrenme etkinliklerine yönelik Ölçme-Değerlendirme1.Şarkı söyleme kurallarına dikkat ediyor mu?
2.Grup çalışmaları dinlenir, en güzel şarkı söyleyen grup seçilir, alkışlanır.Dersin Diğer Derslerle İlişkisi/Açıklamalar
BÖLÜM IV:
| Planın Uygulamasına |
İlişkin Açıklamalar
Sınıf Öğretmeni 27/02/2013
İlyas Altay
Okul Müdürü
SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ GÜNLÜK PLÂNI 22. HAFTA
BÖLÜM I:
| SÜRE: 40 dakika + 40 dakika |
| DERSİN ADI | SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ |
| SINIF | 1 |
| DERS | Duygu ve düşüncelerini ifade etme |
| KAZANIM | Yaşadığı bir olayı güçlük çekmeden sözcükleri yerinde kullanarak anlatabilme. |
| BECERİ | Duyulabilecek, anlaşılabilecek biçimde konuşabilmek, konuşmalarında konuşma kurallarına uyabilmek. |
BÖLÜM II:
| ÖĞRENME-ÖĞRETME |
YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım, soru – yanıt, örnek olay, izleme.KULLANILAN EĞİTİM
TEKNOLOJİLERİ ARAÇ VE
GEREÇLERİ DERS ALANIOkul, sınıf
| ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ |
| ETKİNLİK ÖRNEĞİ |
| Duygularımı anlatıyorum |
Kimler yaşadığı bir olayı arkadaşlarına anlatmak ister?Bu dersimizde arkadaşlarınızın anlatacaklarını iyi dinleyin.Konuşma sırasında ses tonumuzu iyi ayarlayalım.Öğrencilerin yaşadıkları olayları düzgün ve doğru cümlelerle, konuşma kurallarına uyarak anlatmaları istenecek. Yeşilay Haftası ile ilgili bilgi verilecek.
| Bireysel Öğrenme Etkinlikleri |
(Ödev, deney, problem çözme vb.)Düşüncelerini rahatlıkla ifade eder.Grupla Öğrenme Etkinlikleri (Proje, gezi, gözlem vb.) ÖzetTopluluk karşısında duygu ve düşüncelerini dile getirir.
BÖLÜM III:
| Ölçme- Değerlendirme: |
Grupla öğrenme etkinliklerine yönelik Ölçme-Değerlendirme
1.Sözcüklerin doğru söylenip, söylenmediği kontrol edilmesi.2.Konuşmacı öğrencilerin anlatımlarını dinleyici öğrencilerin sözlerini kesmeden dinlemeleri.3. Konuşma güçlüğü olan öğrencilerle çalışmalar.Dersin Diğer Derslerle İlişkisi/Açıklamalar
BÖLÜM IV:
| Planın Uygulamasına |
İlişkin Açıklamalar
01/03/2013
Sınıf Öğretmeni İlyas ALTAY
Okul Müdürü
SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ GÜNLÜK PLÂNI 23. HAFTA
BÖLÜM I:
| SÜRE: 40 dakika |
| DERSİN ADI | SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ |
| SINIF | 1 |
| DERS | Oyun oynama |
| KAZANIM | Dostça oynama ve yarışma yapabilme |
| BECERİ | Birlikte oynayacağı oyunu seçme ve oyun kurallarına uyma, kurallara uymayanı uyarma, kazananı kutlama. |
BÖLÜM II:
| ÖĞRENME-ÖĞRETME |
YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım, bireysel birlikte çalışmalar, birlikte çalışmalar, soru-cevap, inceleme, uygulamaKULLANILAN EĞİTİM
TEKNOLOJİLERİ ARAÇ VE
GEREÇLERİ“Balon patlama” oyunuDERS ALANIOkul, sınıf
| ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ |
| ETKİNLİK ÖRNEĞİ |
| Oyun oynuyorum |
. YUVARLANAN TOPTAN KAÇ
Oyuncular bir halka yaparlar. Ayrılan bir tanesi merkezde durur. Halkadaki çocuklar bir voleybol topunu ortadaki çocuğa doğru yuvarlayarak onu vurmaya çalışırlar. Vuran oyuncu ile vurulan oyuncu yer değiştirerek oyuna devam edilir.
| Bireysel Öğrenme Etkinlikleri |
(Ödev, deney, problem çözme vb.) Grupla Öğrenme Etkinlikleri (Proje, gezi, gözlem vb.)Birlikte oynamayı öğrenir.ÖzetArkadaş grubuyla birlikte kurallarına göre oyun oynar.
BÖLÜM III:
| Ölçme- Değerlendirme: |
Grupla öğrenme etkinliklerine yönelik Ölçme-Değerlendirme
1. Oyun kurallarına uyuyor mu?
2. Grup içindeki davranışları arkadaşlarıyla uyumlumu.Dersin Diğer Derslerle İlişkisi/Açıklamalar
BÖLÜM IV:
| Planın Uygulamasına |
İlişkin Açıklamalar
04/03/2013
Sınıf Öğretmeni İlyas ALTAY
Okul Müdürü
SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ GÜNLÜK PLÂNI 23. HAFTA
BÖLÜM I:
| SÜRE: 40 dakika |
| DERSİN ADI | SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ |
| SINIF | 1 |
| DERS | Atatürk Şiiri |
| KAZANIM | Şiir okumaya istekli olur |
| BECERİ | KURALINA UYGUN ŞİİR OKUMA |
BÖLÜM II:
| ÖĞRENME-ÖĞRETME |
YÖNTEM VE TEKNİKLERİYaparak yaşayarak, dinlemeKULLANILAN EĞİTİM
TEKNOLOJİLERİ ARAÇ VE
GEREÇLERİ DERS ALANIOkul, sınıf
| ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ |
| ETKİNLİK ÖRNEĞİ |
| Şiir Okuyorum |
Örnek şiir: Atatürk
Bir gün sordum babama,
Atatürk neden büyük?
Çocuğum dedi bana,
Onu seviyor her Türk.
Onu biz değil yalnız
Üstün tanır her millet.
En büyük eseridir,
Kurduğu Cumhuriyet.
| Bireysel Öğrenme Etkinlikleri |
(Ödev, deney, problem çözme vb.)Atatürk ile ilgili şiirleri öğrenmeye ve okumaya istek duyarGrupla Öğrenme Etkinlikleri (Proje, gezi, gözlem vb.) ÖzetŞiir okur
BÖLÜM III:
| Ölçme- Değerlendirme: |
Grupla öğrenme etkinliklerine yönelik Ölçme-Değerlendirme1. 1.Sözcüklerin doğru söylenip, söylenmediği kontrol edilmesiDersin Diğer Derslerle İlişkisi/Açıklamalar
BÖLÜM IV:
| Planın Uygulamasına |
İlişkin Açıklamalar
Sınıf Öğretmeni 06/03/2013
Okul Müdürü
İlyas ALTAY
SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ GÜNLÜK PLÂNI 23. HAFTA
BÖLÜM I:
| SÜRE: 40 dakika 40 dakika |
| DERSİN ADI | SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ |
| SINIF | 1 |
| DERS | Duygu ve Düşüncelerini ifade etme |
| KAZANIM | Toplum karşısında doğal bir sesle konuşabilme |
| BECERİ | Konuşma,hazırlıklı konuşma,hazırlıksız konuşma |
BÖLÜM II:
| ÖĞRENME-ÖĞRETME |
YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,yaparak yaşayarak,uygulama, dramaKULLANILAN EĞİTİM
TEKNOLOJİLERİ ARAÇ VE
GEREÇLERİOyuncak telefonDERS ALANIOkul, sınıf
| ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ |
| ETKİNLİK ÖRNEĞİ |
| Konuşuyorum |
Kısa süreli el çırpma oyunu
Hazırlıksız ve sıradan konuşmaları her zaman, hepimiz yapabiliriz ve yaparız.
Hazırlıksız konuşmalar ne olabilir?
Sokakta karşılaşan insanlar ile ilgili bir drama yaptırılır. Oyuncak telefonla, telefonla görüşme oyunu oynatılır vb.
| Bireysel Öğrenme Etkinlikleri |
(Ödev, deney, problem çözme vb.) Grupla Öğrenme Etkinlikleri (Proje, gezi, gözlem vb.) ÖzetToplum karşısında hazırlıksız ve hazırlıklı konuşmalar yapar
BÖLÜM III:
| Ölçme- Değerlendirme: |
Grupla öğrenme etkinliklerine yönelik Ölçme-Değerlendirme1. .Öğrencilerin konuşma ve davranışlarının gözlenmesi-değerlendirilmesiDersin Diğer Derslerle İlişkisi/Açıklamalar
BÖLÜM IV:
| Planın Uygulamasına |
İlişkin Açıklamalar
Sınıf Öğretmeni 08/03/2013
Okul Müdürü
İlyas Altay
SERBEST ETKİNLİKLERİ DERSİ GÜNLÜK PLÂNI 24. HAFTA
BÖLÜM I:
| SÜRE: 40 dakika 40 dakika |
| DERSİN ADI | SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ |
| SINIF | 1 |
| DERS | ANLATIM |
| KAZANIM | Düzeylerine uygun konuşmaları dinleme, olay, film vb. izler. |
| BECERİ | Okuduğu,dinlediği,izlediği olayı,hikayeyi,filmi anlatır |
BÖLÜM II:
| ÖĞRENME-ÖĞRETME |
YÖNTEM VE TEKNİKLERİDinleme ve İzleme,Yorumlama, Anlatma, Soru-Yanıt, Tüme Varım, TümdengelimKULLANILAN EĞİTİM
TEKNOLOJİLERİ ARAÇ VE
GEREÇLERİİzlenen bir film, okunan bir kitap, öykü, sözlükDERS ALANIOkul, sınıf
| ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ |
| ETKİNLİK ÖRNEĞİ |
. Öğretmenin, okuduğu bir kitabın konusu kısaca sınıfa anlatması.“Siz okuduğunuz bir öyküyü ya da izlediğiniz bir filmi arkadaşlarınıza anlatır mısınız?”“Şimdi arkadaşlarımızı dikkatle dinleyelim.”
|
| Bireysel Öğrenme Etkinlikleri |
(Ödev, deney, problem çözme vb.) Grupla Öğrenme Etkinlikleri (Proje, gezi, gözlem vb.) Özetİzlediğini,dinlediğini,okuduğunu anlatır
BÖLÜM III:
| Ölçme- Değerlendirme: |
Grupla öğrenme etkinliklerine yönelik Ölçme-Değerlendirme1.Sözlü anlatımda; kelimeleri söyleme, kullanma, cümle kurma ile ilgilidavranışlarının gözlenmesi – değerlendirilmesi
2.Dinleme ve izleme ile ilgili davranışları gözleme, değerlendirmeDersin Diğer Derslerle İlişkisi/Açıklamalar
BÖLÜM IV:
| Planın Uygulamasına |
İlişkin Açıklamalar
Sınıf Öğretmeni 11-13/03/2013
Okul Müdürü
İlyas Altay
SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ GÜNLÜK PLÂNI 24. HAFTA
BÖLÜM I:
| SÜRE: 40 dakika 40 dakika |
| DERSİN ADI | SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ |
| SINIF | 1 |
| DERS | Sesli ve Sessiz Okuma |
KAZANIMSesli ve sessiz okur.BECERİKuralına uygun sesli ve sessiz okuma yapar
BÖLÜM II:
| ÖĞRENME-ÖĞRETME |
YÖNTEM VE TEKNİKLERİSessiz Okuma, Yorumlama, Anlatma, Soru-Yanıt, Tartışma, Tümevarım, TümdengelimKULLANILAN EĞİTİM
TEKNOLOJİLERİ ARAÇ VE
GEREÇLERİOkuma parçası , parçaya ait resimlerDERS ALANIOkul, sınıf
| ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ |
| ETKİNLİK ÖRNEĞİ |
| “Okuduğumuz parçanın adı neydi?”“Bu metinde yer alan olay kahramanları kimler?” “Sizce okuduğumuz metnin ana düşüncesi ne olabilir?”Metnin sessiz olarak okunması,Metnin olay kahramanları ve özelliklerinin açıklanması,Metnin ana düşüncesinin bulunması * Orman Haftası ile ilgili bilgiler verilebilir. |
| Bireysel Öğrenme Etkinlikleri |
(Ödev, deney, problem çözme vb.) Grupla Öğrenme Etkinlikleri (Proje, gezi, gözlem vb.) Özetokuduğunu anlatır
BÖLÜM III:
| Ölçme- Değerlendirme: |
Grupla öğrenme etkinliklerine yönelik Ölçme-Değerlendirme.Metnin anlatılması
2.Olay ,yer ,zaman ve kişiler ile ilgili soru-cevap çalışmaları
3.Dinleme – izlemeye ilişkin davranışların değerlendirilmesiDersin Diğer Derslerle İlişkisi/Açıklamalar
BÖLÜM IV:
| Planın Uygulamasına |
İlişkin Açıklamalar
Sınıf Öğretmeni 15/03/2013
Okul Müdürü
İlyas ALTAY
SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ GÜNLÜK PLÂNI 25. HAFTA
BÖLÜM I:
| SÜRE: 40 dakika 40 dakika |
| DERSİN ADI | SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ |
| SINIF | 1 |
| DERS | Kağıt İşleri |
| KAZANIM | Kâğıt işleri yaparak yaratıcılık ve yapıcılık yönlerini geliştirir. |
| BECERİ | Yaratıcı ve yapıcı yönlerini geliştirir |
BÖLÜM II:
| ÖĞRENME-ÖĞRETME |
YÖNTEM VE TEKNİKLERİBirlikte çalışmalar, gözlem, inceleme, bireysel çalışmalar, yaparak-yaşayarak öğrenme.KULLANILAN EĞİTİM
TEKNOLOJİLERİ ARAÇ VE
GEREÇLERİKăğıt, gazete, karton, makas, yapıştırıcı.DERS ALANIOkul, sınıf
| ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ |
| ETKİNLİK ÖRNEĞİ |
| Boş zamanlarınızda, hem el işi becerilerinizi artırmak hem de vaktinizi eğlenerek geçirmek için neler yaparsınız?Hepiniz güzel şeyler söylediniz. Bunları zevkle yaptığınızdan eminim. Bugün el becerilerimizi artıracak kağıt işleri yapacağız.Herkes söyleyeceklerimi iyi dinlesin. Atık kăğıt, gazete kăğıtları, karton , makas ve yapıştırıcı kullanarak herkes serbest teknik kullanarak dilediği şeyi yapabileceği anlatılır. ‘’Öğrencilere kartonu zemin olarak kullanabilecekleri ve çeşitli renkteki kağıt veya gazete sayfalarını istedikleri gibi kesip, karton zemine yapıştırabilecekleri” söylenebilir. |
| Bireysel Öğrenme Etkinlikleri |
(Ödev, deney, problem çözme vb.) Grupla Öğrenme Etkinlikleri (Proje, gezi, gözlem vb.) ÖzetKağıt İşleri yapar
BÖLÜM III:
| Ölçme- Değerlendirme: |
Grupla öğrenme etkinliklerine yönelik Ölçme-Değerlendirme1.Yapılan çalışmaların incelenmesi
2.Yapılan çalışmaların sınıfça belirlenenlerinin sergilenmesi
3. Grup çalışmalarının kontrol edilmesi ve sınıf panosuna asılmasıDersin Diğer Derslerle İlişkisi/Açıklamalar
BÖLÜM IV:
| Planın Uygulamasına |
İlişkin Açıklamalar
Sınıf Öğretmeni 18-20/03/2013
Okul Müdürü
İlyas Altay
SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ GÜNLÜK PLÂNI 25. HAFTA
BÖLÜM I:
| SÜRE: 40 dakika 40 dakika |
| DERSİN ADI | SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ |
| SINIF | 1 |
| DERS | Renkli Kağıtlarla Sihirli Fenerler Yapalım |
| KAZANIM | El işi çalışmalarıyla yapıcılık ve yaratıcılık yönlerini geliştirir.. |
| BECERİ | Yaratıcı ve yapıcı yönlerini geliştirir |
BÖLÜM II:
| ÖĞRENME-ÖĞRETME |
YÖNTEM VE TEKNİKLERİBirlikte çalışmalar, gözlem, inceleme, bireysel çalışmalar, yaparak-yaşayarak öğrenme.KULLANILAN EĞİTİM
TEKNOLOJİLERİ ARAÇ VE
GEREÇLERİEl işi kâğıdı, sinirli fener yapma malzemeleriDERS ALANIOkul, sınıf
| ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ |
| ETKİNLİK ÖRNEĞİ |
| Şimdi bir fener yapacağım. Fener yapmak için hangi malzemeleri kullanacağız? El işi çalışmaları yaparken uyulması gereken kurallar ve çalışmalar hatırlatılacak. El işi becerilerinin arttırılması için makas kullanma, kâğıt kesme, ürün ortaya çıkarma, yapılanların sergilenmesi hatırlatılacak. |
| Bireysel Öğrenme Etkinlikleri |
(Ödev, deney, problem çözme vb.) Grupla Öğrenme Etkinlikleri (Proje, gezi, gözlem vb.) ÖzetKağıt İşleri yapar
BÖLÜM III:
| Ölçme- Değerlendirme: |
Grupla öğrenme etkinliklerine yönelik Ölçme-Değerlendirme1.Yapılan çalışmaların incelenmesi
2.Yapılan çalışmaların sınıfça belirlenenlerinin sergilenmesi
3. Grup çalışmalarının kontrol edilmesi ve sınıf panosuna asılmasıDersin Diğer Derslerle İlişkisi/Açıklamalar
BÖLÜM IV:
| Planın Uygulamasına |
İlişkin Açıklamalar
Sınıf Öğretmeni 22/03/2013
Okul Müdürü
İlyas Altay
SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ GÜNLÜK PLÂNI 26. HAFTA
BÖLÜM I:
| SÜRE: 40 dakika 40 dakika |
| DERSİN ADI | SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ |
| SINIF | 1 |
| DERS | Resimleri Yorumlama |
| KAZANIM | Seviyelerine uygun resimler arasında ilişki kurarak gördüklerini alay sırasına göre anlatır. |
| BECERİ | Olayları sırasına göre anlatır |
BÖLÜM II:
| ÖĞRENME-ÖĞRETME |
YÖNTEM VE TEKNİKLERİSoru-cevap, gözlem, inceleme, anlatım, tartışma, öyküleme.KULLANILAN EĞİTİM
TEKNOLOJİLERİ ARAÇ VE
GEREÇLERİDers kitabı, örnek resimlerDERS ALANIOkul, sınıf
| ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ |
| ETKİNLİK ÖRNEĞİ |
| Şimdi herkes elimdeki resme dikkatlice baksın.Yukarıdaki resme bakarak, anladıklarınızı kısaca arkadaşlarınıza anlatır mısınız?Bir resme bakıp bize ne anlattığını bulabilmemiz için resmi dikkatle incelemeliyiz.Öğretmen tarafından, öğrencilere gösterilen resimlerin; öğrenciler tarafından düzgün ve doğru cümlelerle anlatılması istenecek. |
| Bireysel Öğrenme Etkinlikleri |
(Ödev, deney, problem çözme vb.) Grupla Öğrenme Etkinlikleri (Proje, gezi, gözlem vb.) ÖzetResimleri yorumlar sıraya koyar
BÖLÜM III:
| Ölçme- Değerlendirme: |
Grupla öğrenme etkinliklerine yönelik Ölçme-Değerlendirme1.Anlatımların doğru yapılıp yapılmadığının kontrol edilmesi.
2.Konuşmacı öğrencilerin anlatımlarını , dinleyici öğrencilerin sözlerini kesmeden dinlemeleri.
3.Anlatma güçlüğü olan öğrencilerle çalışmalarDersin Diğer Derslerle İlişkisi/Açıklamalar
BÖLÜM IV:
| Planın Uygulamasına |
İlişkin Açıklamalar
Sınıf Öğretmeni 25-27/03/2013
Okul Müdürü
İlyas Altay
SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ GÜNLÜK PLÂNI 26. HAFTA
BÖLÜM I:
| SÜRE: 40 dakika |
| DERSİN ADI | SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ |
| SINIF | 1 |
| DERS | Tekerlemeler |
| KAZANIM | Oynanılan sayışma ve tekerlemeleri özelliklerine uygun söylemeye istekli |
| BECERİ | Oynanılan sayışma ve tekerlemeleri söze, ezgiye uygun söylenip söylenmediğine dikkat etme, oynanılan sayışma ve tekerlemeleri söze, ezgiye uygun söylemeye istekli olma. |
BÖLÜM II:
| ÖĞRENME-ÖĞRETME |
YÖNTEM VE TEKNİKLERİBirlikte çalışmalar, Bireysel çalışmalar, Çözümleme, Soru – yanıt, Yeniden bulma, ÖrneklemeKULLANILAN EĞİTİM
TEKNOLOJİLERİ ARAÇ VE
GEREÇLERİDers kitabı, yardımcı kitaplar, sayışma ve tekerleme örnekleriDERS ALANIOkul, sınıf
| ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ |
| ETKİNLİK ÖRNEĞİ |
| Tekerlemeler |
ÖRNEK: YAĞMUR TOP
Yağ yağ yağmur, Bir,iki,üç
Teknede hamur, Söylemesi güç
Bahçede çamur, Sana verdim bir elma
Ver Allah’ım ver, Adını koydum Fatma
Sicim gibi yağmur. Hop hop hop Bir büyük altın top
| Bireysel Öğrenme Etkinlikleri |
(Ödev, deney, problem çözme vb.) Grupla Öğrenme Etkinlikleri (Proje, gezi, gözlem vb.)Grupça tekerlemeler söyler.ÖzetTekerleme söylemeye istekli olur.
BÖLÜM III:
| Ölçme- Değerlendirme: |
Grupla öğrenme etkinliklerine yönelik Ölçme-Değerlendirme1. .Öğrencilerin grup içindeki davranışlarının gözlenmesi-değerlendirilmesiDersin Diğer Derslerle İlişkisi/Açıklamalar
BÖLÜM IV:
| Planın Uygulamasına |
İlişkin Açıklamalar
Sınıf Öğretmeni 29/03/2013
İlyas ALTAY
Okul Müdürü
1. Sınıf Şubat-mart 2013 Serbest Etkinlik Günlükler
0 yorum:
Yorum Gönder