1. Sınıf Şubat-mart 2013 Serbest Etkinlik Günlükler

9 Şubat 2013 Cumartesi

1. Sınıf Şubat-mart 2013 Serbest Etkinlik Günlükler, 1. Sınıf Şubat-mart 2013 Serbest Etkinlik Günlükler indir. Arkadaşlar 20ile 26. haftalar serbest etkinlik günlük planlarını derledim. Umarım işinize yarar.2.dönemi de sağlıklı,sıhhatlı,mutlu ve başarılı geçirmeniz dileğiyle.

SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ GÜNLÜK PLÂNI 20. HAFTA

BÖLÜM I:

SÜRE: 40 dakika + 40 dakika
DERSİN ADI SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ
SINIF 1
DERS Ninni
KAZANIM Dağarcığındaki ninnileri diğer müzik türlerinden ayırt edebilme
BECERİ Bildiği ninnilerin adlarını söyleme

BÖLÜM II:

ÖĞRENME-ÖĞRETMEYÖNTEM VE TEKNİKLERİ Birlikte çalışmalar, Bireysel çalışmalar, Çözümleme, Soru – yanıt, Yeniden bulma, Örnekleme, Öyküleme
KULLANILAN EĞİTİMTEKNOLOJİLERİ ARAÇ VE

GEREÇLERİ

Müzik ders kitabı , bilinen ninniler, kasetçalar, çocuk şarkıları kasetleri
DERS ALANI Okul, sınıf
                                                                      ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ
ETKİNLİK ÖRNEĞİ
                                                        Ninni söylemekÖRNEK: Gökte yıldız oynuyor

Gökte yıldız oynuyor
Gözüm yavruma doymuyor
Ellerde yavruma doymuyor
Ellerde yavru çok amma
Benim yavrum uyumuyor
Ninni, ninni bebeğim ninni

Bireysel Öğrenme Etkinlikleri(Ödev, deney, problem çözme vb.) Ninni söyler
Grupla Öğrenme Etkinlikleri (Proje, gezi, gözlem vb.)
Özet Bildiği ninnileri söyler.

BÖLÜM III:

Ölçme- Değerlendirme:Grupla öğrenme etkinliklerine yönelik Ölçme-Değerlendirme 1. Ninni söylerken sınıfa uygun koro yapma, sınıf geneline uyum sağlama.
Dersin Diğer Derslerle İlişkisi/Açıklamalar

BÖLÜM IV:

Planın Uygulamasına İlişkin Açıklamalar

Sınıf Öğretmeni                                                                                                                 15/02/2013

İlyas Altay

Okul Müdürü

 

SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ GÜNLÜK PLÂNI 20. HAFTA

 

BÖLÜM I:

SÜRE: 40 dakika
DERSİN ADI SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ
SINIF 1
DERS Film izleme
KAZANIM Düzeylerine uygun konuşmaları dinleme, olay, film vb. izleme.
BECERİ Düzeylerine uygun zengin bir kelime dağarcığı kazanabilme.

BÖLÜM II:

ÖĞRENME-ÖĞRETMEYÖNTEM VE TEKNİKLERİ Bireysel birlikte çalışmalar, birlikte çalışmalar, uygulama, yaparak-yaşarak öğrenme
KULLANILAN EĞİTİMTEKNOLOJİLERİ ARAÇ VE

GEREÇLERİ

Defter, resim kağıdı, boya kalemleri, pastel boya
DERS ALANI Okul, sınıf
                                                                      ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ
ETKİNLİK ÖRNEĞİ
                                                        Film izleyelimÖğrencileri dinlendirici, eğlendirici düzeyine uygun çizgi film seyretme.

 

Bireysel Öğrenme Etkinlikleri(Ödev, deney, problem çözme vb.)
Grupla Öğrenme Etkinlikleri (Proje, gezi, gözlem vb.) Birlikte film izler ve konuşur.
Özet Film izler, düzeyine uygun zengin bir kelime dağarcığı kazanır.

BÖLÜM III:

Ölçme- Değerlendirme:Grupla öğrenme etkinliklerine yönelik Ölçme-Değerlendirme

 

 

Film de neler anlatılıyor?
Dersin Diğer Derslerle İlişkisi/Açıklamalar

BÖLÜM IV:

Planın Uygulamasına İlişkin Açıklamalar

 

Sınıf Öğretmeni                                                                                                                13/02/2013

Okul Müdürü

İlyas Altay

 

 

  SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ GÜNLÜK PLÂNI 20. HAFTA

BÖLÜM I:

SÜRE: 40 dakika
DERSİN ADI SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ
SINIF 1
DERS Masal dinleme anlatma
KAZANIM Düzeylerine uygun konuşmaları dinleme, olay, film vb. izleyebilme.
BECERİ Sınıfta konuşmacıları, sözlerini kesmeden dinleyebilmek.

BÖLÜM II:

ÖĞRENME-ÖĞRETME

YÖNTEM VE TEKNİKLERİMasal veya öykü okuma, anlatma, dinleme, dramatizasyonKULLANILAN EĞİTİM

TEKNOLOJİLERİ ARAÇ VE

GEREÇLERİResimli masal ve öykü kitapları: , “Uyuyan Güzel”DERS ALANIOkul, sınıf

ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ

ETKİNLİK ÖRNEĞİ
                                                        Masal dinleyip, flm izleme

Masal dinlemeyi kim sever?O zaman “çiçek olun”.Masalı iyi dinleyin sizlere bazı sorular sorucağım. Masal sizlerin dinleme yeteneğinizi geliştirir.Masalı anlatmaya başlar.  Masal anlatıldıktan sonra birkaç öğrenci aklında kalanları anlatır. Canlandırma yapmak için yeteri sayıda öğrenciye rolleri dağıtılır. Drama yapılır, rolleri yapan öğrenciler alkışlanır.

Bireysel Öğrenme Etkinlikleri

(Ödev, deney, problem çözme vb.)Konuşmacıların sözünü kesmezGrupla Öğrenme Etkinlikleri (Proje, gezi, gözlem vb.) ÖzetMasal dinler, konuşanın sözünü kesmeden dinlemeyi bilir.

BÖLÜM III:

Ölçme- Değerlendirme:

Grupla öğrenme etkinliklerine yönelik Ölçme-Değerlendirme

 

1.Bu masalda kimler var?

2.Okuduğum masalın adı neydi?

3.Bu masal neyi anlatıyor du?

4.Drama yapan arkadaşlarını alkışlama.

 Dersin Diğer Derslerle İlişkisi/Açıklamalar

BÖLÜM IV:

Planın Uygulamasına

 İlişkin Açıklamalar

 

Sınıf Öğretmeni                                                                                                                   11/02/2013

Okul Müdürü

İlyas Altay

 

 

                          SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ GÜNLÜK PLÂNI 21. HAFTA

BÖLÜM I:

SÜRE: 40 dakika
DERSİN ADI SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ
SINIF 1
DERS Oyun oynama
KAZANIM Dostça oynama ve yarışma yapabilme
BECERİ Birlikte oynayacağı oyununu seçme ve oyun kurallarına uyma.

BÖLÜM II:

ÖĞRENME-ÖĞRETME

YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım, bireysel birlikte çalışmalar, birlikte çalışmalar, soru-cevap, inceleme, uygulamaKULLANILAN EĞİTİM

TEKNOLOJİLERİ ARAÇ VE

GEREÇLERİ DERS ALANIOkul, sınıf

                                                                      ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ
ETKİNLİK ÖRNEĞİ
                                                        Oyun oynuyoruz

Şimdi  sınıf içinde bir oyun oynayalım mı?İçinizden birinizi ebe seçelim. Kim olsun?Oyun oynarken oyunun kurallarına dikkat edelim.Oyun sırasında oyun kurallarına uymanın önemi açıklanacak.Grup oyunlarında kazanan grubun tebrik edilmesinin gerektiği anlatılacak.

Bireysel Öğrenme Etkinlikleri

(Ödev, deney, problem çözme vb.) Grupla Öğrenme Etkinlikleri (Proje, gezi, gözlem vb.)Oyun oynarÖzetOynayacağı oyunu seçer ve kurallara uyar.

BÖLÜM III:

Ölçme- Değerlendirme:

Grupla öğrenme etkinliklerine yönelik Ölçme-Değerlendirme1. Oyun kurallarına uyuyor mu?

2. Grup  içindeki davranışları arkadaşlarıyla uyumlumu.Dersin Diğer Derslerle İlişkisi/Açıklamalar

BÖLÜM IV:

Planın Uygulamasına

 İlişkin Açıklamalar

Sınıf Öğretmeni                                                                                                                18/02/2013

İlyas Altay

Okul Müdürü

SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ GÜNLÜK PLÂNI 21. HAFTA

BÖLÜM I:

SÜRE: 40 dakika
DERSİN ADI SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ
SINIF 1
DERS Sözcük bulmacası
KAZANIM Düzeylerine uygun zengin bir kelime dağarcığı kazanabilme
BECERİ Düzeylerine uygun zengin bir kelime dağarcığı kazanabilme

BÖLÜM II:

ÖĞRENME-ÖĞRETME

YÖNTEM VE TEKNİKLERİSoru – yanıt , dinleme ve izleme ,  birlikte çalışmalar , gözlem , anlatım , tartışma ,  bireysel çalışmalarKULLANILAN EĞİTİM

TEKNOLOJİLERİ ARAÇ VE

GEREÇLERİ DERS ALANIOkul, sınıf

                                                                      ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ
ETKİNLİK ÖRNEĞİ
                                                        Bulmaca

Sözcük dağarcığımızı geliştirmek için neler yapabiliriz?Saydıklarınızdan hangisini en çok beğendiniz?Bu dersimizde  sözcük bulmacası yapalım.Bulmaca öğretmen tarafından tahtaya hazırlanır.Bulmacanın öğrenciler veya sıra grupları tarafından çözülmesi  sağlanır.

Bireysel Öğrenme Etkinlikleri

(Ödev, deney, problem çözme vb.)Bulmaca çözmeye istekli olurGrupla Öğrenme Etkinlikleri (Proje, gezi, gözlem vb.) ÖzetBulmaca çözer.

BÖLÜM III:

Ölçme- Değerlendirme:

Grupla öğrenme etkinliklerine yönelik Ölçme-Değerlendirme1.Arkadaşları ile yardımlaşıyor mu?

2.Onların düşüncelerini alıyor mu?

3.Grup içinde etkinliklere katılıyor mu?

4.Öğrencilerin grup içindeki davranışlarının gözlenmesi ve değerlendirilmesi.Dersin Diğer Derslerle İlişkisi/Açıklamalar

BÖLÜM IV:

Planın Uygulamasına

 İlişkin Açıklamalar

Sınıf Öğretmeni                                                                                                               20/02/2013

 

İlyas Altay

Okul Müdürü

 

 

          SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ GÜNLÜK PLÂNI 21. HAFTA

BÖLÜM I:

SÜRE: 40 dakika + 40 dakika
DERSİN ADI SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ
SINIF 1
DERS Güzel konuşma ve yazma
KAZANIM Seviyelerine uygun masalları olayların sırasını bozmadan anlatabilme.
BECERİ Masalı doğal bir sesle anlatma

BÖLÜM II:

ÖĞRENME-ÖĞRETME

YÖNTEM VE TEKNİKLERİBireysel birlikte çalışmalar, birlikte çalışmalar, uygulama, yaparak-yaşarak öğrenmeKULLANILAN EĞİTİM

TEKNOLOJİLERİ ARAÇ VE

GEREÇLERİDefter, resim kağıdı, boya kalemleri, pastel boyaDERS ALANIOkul, sınıf

                                                                      ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ
ETKİNLİK ÖRNEĞİ
                                                        Masal

Size bir öykü anlatacağım.Çok seveceğinizden eminim. Şimdi herkes arkasına yaslansın.Okuduğum öyküyü sizde anlatacaksınız.Öğretmen tarafından okunan öykünün; öğrenciler tarafından düzgün ve doğru  cümlelerle olayların oluş  sırasını bozmadan anlatılması

Bireysel Öğrenme Etkinlikleri

(Ödev, deney, problem çözme vb.)Masal anlatır.Grupla Öğrenme Etkinlikleri (Proje, gezi, gözlem vb.) ÖzetMasalı doğal bir sesle  canlandırarak anlatır.

BÖLÜM III:

Ölçme- Değerlendirme:

Grupla öğrenme etkinliklerine yönelik Ölçme-Değerlendirme1.Dinlediği masalı olayların sırasına göre anlatabiliyor mu?

Dersin Diğer Derslerle İlişkisi/Açıklamalar

BÖLÜM IV:

Planın Uygulamasına

 İlişkin Açıklamalar

Sınıf Öğretmeni                                                                                                               22/02/2012

İlyas Altay

Okul Müdürü

 

SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ GÜNLÜK PLÂNI 22. HAFTA

BÖLÜM I:

SÜRE: 40 dakika
DERSİN ADI SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ
SINIF 1
DERS Oyun oynama
KAZANIM Dostça oynama ve yarışma yapabilme
BECERİ Birlikte oynayacağı oyununu seçme ve oyun kurallarına uyma.

BÖLÜM II:

ÖĞRENME-ÖĞRETME

YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım, bireysel birlikte çalışmalar, birlikte çalışmalar, soru-cevap, inceleme, uygulamaKULLANILAN EĞİTİM

TEKNOLOJİLERİ ARAÇ VE

GEREÇLERİ DERS ALANIOkul, sınıf

                                                                      ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ
ETKİNLİK ÖRNEĞİ
                                                        Oyun oynuyoruz

.

Bireysel Öğrenme Etkinlikleri

(Ödev, deney, problem çözme vb.): Bu Kim Oyunu

Çocuklar, yarım halka biçiminde ( yere ta da iskemleye ) otururlar.Öğretmen sorar :

“-Ben kara gözlü, kıvırcık saçlı bir kız görüyorum; kim bu ?”Çocuklar, öğretmenin bakmakta olduğu çocuğa bakarak, sorduğu kızın kim olduğunu bulurlar, adını söylerler.Aynı oyun, çocukların aşağıda gösterilen başka özellikleri sorularak da oynanır :Göz renkleri ve biçimleri ( mavi, kahverengi, yeşil, kara, ela, iri, küçük…vb )Yüz biçimleri ( yuvarlak, uzun…vb )

a)        Saç rengi ve biçimi ( kara, sarı, kahverengi, kıvırcık, düz, dalgalı ; uzun, kısa…vb )

Bu tür oyunlar, usandırmamak koşuluyla, arkadaşlarının çeşitli özelliklerini ( ve bu arada renkleri ) çocuklar öğreninceye kadar sürdürülür.

Grupla Öğrenme Etkinlikleri (Proje, gezi, gözlem vb.)Oyun oynarÖzetOynayacağı oyunu seçer ve kurallara uyar.

BÖLÜM III:

Ölçme- Değerlendirme:

Grupla öğrenme etkinliklerine yönelik Ölçme-Değerlendirme1. Oyun kurallarına uyuyor mu?

2. Grup  içindeki davranışları arkadaşlarıyla uyumlumu.Dersin Diğer Derslerle İlişkisi/Açıklamalar

BÖLÜM IV:

Planın Uygulamasına

 İlişkin Açıklamalar

Sınıf Öğretmeni                                                                                                                25/02/2013

Okul Müdürü

İlyas Altay

 

SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ GÜNLÜK PLÂNI 22. HAFTA

BÖLÜM I:

SÜRE: 40 dakika
DERSİN ADI SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ
SINIF 1
DERS Şarkı söyleme
KAZANIM Birlikte şarkı söyleyebilme, şarkı söylemeye istekli olabilme.
BECERİ Sevilen bir şarkıyı sınıfça söyleme

BÖLÜM II:

ÖĞRENME-ÖĞRETME

YÖNTEM VE TEKNİKLERİİyi seslendirilmiş şarkı, türkü vb. örnekleri dinleme ve  söyleme, birlikte çalışmalar, tekrar.KULLANILAN EĞİTİM

TEKNOLOJİLERİ ARAÇ VE

GEREÇLERİMüzik ders kitabı,  müzik defteri, kasetçalar, kasetDERS ALANIOkul, sınıf

                                                                      ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ
ETKİNLİK ÖRNEĞİ
                                                        Şarkılar söyleriz

Örnek: Ali Baba’nın bir çiftliği var:

Ali Baba’nın bir çiftliği var-Çiftliğinde kuzuları var-Me me diye bağırır-Çiftliğinde Ali Baba’nın
Ali Baba’nın bir çiftliği var-Çiftliğinde inekleri var-Mö mö diye bağırır-Çiftliğinde Ali Baba’nın

Bireysel Öğrenme Etkinlikleri

(Ödev, deney, problem çözme vb.) Grupla Öğrenme Etkinlikleri (Proje, gezi, gözlem vb.)Sınıfça şarkı söylerÖzetSevilen bir şarkı sınıfça söylenir.

BÖLÜM III:

Ölçme- Değerlendirme:

Grupla öğrenme etkinliklerine yönelik Ölçme-Değerlendirme1.Şarkı söyleme kurallarına dikkat ediyor mu?

2.Grup çalışmaları dinlenir, en güzel şarkı söyleyen grup seçilir, alkışlanır.Dersin Diğer Derslerle İlişkisi/Açıklamalar

BÖLÜM IV:

Planın Uygulamasına

 İlişkin Açıklamalar

Sınıf Öğretmeni                                                                                                    27/02/2013

İlyas Altay

Okul Müdürü

 

SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ GÜNLÜK PLÂNI 22. HAFTA

BÖLÜM I:

SÜRE: 40 dakika + 40 dakika
DERSİN ADI SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ
SINIF 1
DERS Duygu ve düşüncelerini ifade etme
KAZANIM Yaşadığı bir olayı güçlük çekmeden sözcükleri yerinde kullanarak anlatabilme.
BECERİ Duyulabilecek, anlaşılabilecek biçimde konuşabilmek, konuşmalarında konuşma kurallarına uyabilmek.

BÖLÜM II:

ÖĞRENME-ÖĞRETME

YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım, soru – yanıt, örnek olay, izleme.KULLANILAN EĞİTİM

TEKNOLOJİLERİ ARAÇ VE

GEREÇLERİ DERS ALANIOkul, sınıf

ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ

ETKİNLİK ÖRNEĞİ
                                                        Duygularımı anlatıyorum

Kimler yaşadığı bir olayı arkadaşlarına anlatmak ister?Bu dersimizde arkadaşlarınızın anlatacaklarını iyi dinleyin.Konuşma sırasında ses tonumuzu iyi ayarlayalım.Öğrencilerin yaşadıkları olayları düzgün ve doğru cümlelerle, konuşma kurallarına uyarak anlatmaları istenecek. Yeşilay Haftası ile ilgili bilgi verilecek.

Bireysel Öğrenme Etkinlikleri

(Ödev, deney, problem çözme vb.)Düşüncelerini rahatlıkla ifade eder.Grupla Öğrenme Etkinlikleri (Proje, gezi, gözlem vb.) ÖzetTopluluk karşısında duygu ve düşüncelerini dile getirir.

BÖLÜM III:

Ölçme- Değerlendirme:

Grupla öğrenme etkinliklerine yönelik Ölçme-Değerlendirme

 

1.Sözcüklerin doğru söylenip, söylenmediği kontrol edilmesi.2.Konuşmacı öğrencilerin anlatımlarını dinleyici öğrencilerin sözlerini kesmeden dinlemeleri.3. Konuşma güçlüğü olan öğrencilerle çalışmalar.Dersin Diğer Derslerle İlişkisi/Açıklamalar

BÖLÜM IV:

Planın Uygulamasına

 İlişkin Açıklamalar

01/03/2013

Sınıf Öğretmeni                                                                                                                        İlyas ALTAY

Okul Müdürü

 

 

 

SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ GÜNLÜK PLÂNI 23. HAFTA

BÖLÜM I:

SÜRE: 40 dakika
DERSİN ADI SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ
SINIF 1
DERS Oyun oynama
KAZANIM Dostça oynama ve yarışma yapabilme
BECERİ Birlikte oynayacağı oyunu seçme ve oyun kurallarına uyma, kurallara uymayanı uyarma, kazananı kutlama.

BÖLÜM II:

ÖĞRENME-ÖĞRETME

YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım, bireysel birlikte çalışmalar, birlikte çalışmalar, soru-cevap, inceleme, uygulamaKULLANILAN EĞİTİM

TEKNOLOJİLERİ ARAÇ VE

GEREÇLERİ“Balon patlama” oyunuDERS ALANIOkul, sınıf

ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ

ETKİNLİK ÖRNEĞİ
                                                        Oyun oynuyorum

. YUVARLANAN TOPTAN KAÇ

Oyuncular bir halka yaparlar. Ayrılan bir tanesi merkezde durur. Halkadaki çocuklar bir voleybol topunu ortadaki çocuğa doğru yuvarlayarak onu vurmaya çalışırlar. Vuran oyuncu ile vurulan oyuncu yer değiştirerek oyuna devam edilir.

 

Bireysel Öğrenme Etkinlikleri

(Ödev, deney, problem çözme vb.) Grupla Öğrenme Etkinlikleri (Proje, gezi, gözlem vb.)Birlikte oynamayı öğrenir.ÖzetArkadaş grubuyla birlikte kurallarına göre oyun oynar.

BÖLÜM III:

Ölçme- Değerlendirme:

Grupla öğrenme etkinliklerine yönelik Ölçme-Değerlendirme

 

1. Oyun kurallarına uyuyor mu?

2. Grup  içindeki davranışları arkadaşlarıyla uyumlumu.Dersin Diğer Derslerle İlişkisi/Açıklamalar

BÖLÜM IV:

Planın Uygulamasına

 İlişkin Açıklamalar

04/03/2013

Sınıf Öğretmeni                                                                                                                  İlyas ALTAY

Okul Müdürü

 

SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ GÜNLÜK PLÂNI 23. HAFTA

BÖLÜM I:

SÜRE: 40 dakika
DERSİN ADI SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ
SINIF 1
DERS Atatürk Şiiri
KAZANIM Şiir okumaya istekli olur
BECERİ KURALINA UYGUN ŞİİR OKUMA

BÖLÜM II:

ÖĞRENME-ÖĞRETME

YÖNTEM VE TEKNİKLERİYaparak yaşayarak, dinlemeKULLANILAN EĞİTİM

TEKNOLOJİLERİ ARAÇ VE

GEREÇLERİ DERS ALANIOkul, sınıf

                                                                      ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ
ETKİNLİK ÖRNEĞİ
                                                        Şiir Okuyorum

Örnek şiir: Atatürk
Bir gün sordum babama,
Atatürk neden büyük?
Çocuğum dedi bana,
Onu seviyor her Türk.

Onu biz değil yalnız
Üstün tanır her millet.
En büyük eseridir,
Kurduğu Cumhuriyet.

Bireysel Öğrenme Etkinlikleri

(Ödev, deney, problem çözme vb.)Atatürk ile ilgili şiirleri öğrenmeye ve okumaya istek duyarGrupla Öğrenme Etkinlikleri (Proje, gezi, gözlem vb.) ÖzetŞiir okur

BÖLÜM III:

Ölçme- Değerlendirme:

Grupla öğrenme etkinliklerine yönelik Ölçme-Değerlendirme1. 1.Sözcüklerin doğru söylenip, söylenmediği kontrol edilmesiDersin Diğer Derslerle İlişkisi/Açıklamalar

BÖLÜM IV:

Planın Uygulamasına

 İlişkin Açıklamalar

Sınıf Öğretmeni                                                                                                           06/03/2013

Okul Müdürü

İlyas ALTAY

 

 

SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ GÜNLÜK PLÂNI 23. HAFTA

BÖLÜM I:

SÜRE: 40 dakika 40 dakika
DERSİN ADI SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ
SINIF 1
DERS Duygu ve Düşüncelerini ifade etme
KAZANIM Toplum karşısında doğal bir sesle konuşabilme
BECERİ Konuşma,hazırlıklı konuşma,hazırlıksız konuşma

BÖLÜM II:

ÖĞRENME-ÖĞRETME

YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,yaparak yaşayarak,uygulama, dramaKULLANILAN EĞİTİM

TEKNOLOJİLERİ ARAÇ VE

GEREÇLERİOyuncak telefonDERS ALANIOkul, sınıf

                                                                      ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ
ETKİNLİK ÖRNEĞİ
                                                        Konuşuyorum

Kısa süreli el çırpma oyunu

Hazırlıksız ve sıradan konuşmaları her zaman, hepimiz  yapabiliriz ve yaparız.

Hazırlıksız konuşmalar ne olabilir?

Sokakta karşılaşan insanlar ile ilgili bir drama yaptırılır. Oyuncak telefonla, telefonla görüşme oyunu oynatılır vb.

Bireysel Öğrenme Etkinlikleri

(Ödev, deney, problem çözme vb.) Grupla Öğrenme Etkinlikleri (Proje, gezi, gözlem vb.) ÖzetToplum karşısında hazırlıksız ve hazırlıklı konuşmalar yapar

BÖLÜM III:

Ölçme- Değerlendirme:

Grupla öğrenme etkinliklerine yönelik Ölçme-Değerlendirme1. .Öğrencilerin  konuşma ve davranışlarının gözlenmesi-değerlendirilmesiDersin Diğer Derslerle İlişkisi/Açıklamalar

BÖLÜM IV:

Planın Uygulamasına

 İlişkin Açıklamalar

Sınıf Öğretmeni                                                                                                                08/03/2013

Okul Müdürü

İlyas Altay

SERBEST ETKİNLİKLERİ DERSİ GÜNLÜK PLÂNI 24. HAFTA

BÖLÜM I:

SÜRE: 40 dakika 40 dakika
DERSİN ADI SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ
SINIF 1
DERS ANLATIM
KAZANIM Düzeylerine uygun konuşmaları dinleme, olay, film vb. izler.
BECERİ Okuduğu,dinlediği,izlediği olayı,hikayeyi,filmi anlatır

BÖLÜM II:

ÖĞRENME-ÖĞRETME

YÖNTEM VE TEKNİKLERİDinleme ve İzleme,Yorumlama, Anlatma, Soru-Yanıt, Tüme Varım, TümdengelimKULLANILAN EĞİTİM

TEKNOLOJİLERİ ARAÇ VE

GEREÇLERİİzlenen bir film, okunan bir kitap, öykü, sözlükDERS ALANIOkul, sınıf

                                                                      ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ
ETKİNLİK ÖRNEĞİ
. Öğretmenin, okuduğu bir kitabın konusu kısaca sınıfa anlatması.“Siz okuduğunuz bir öyküyü ya da izlediğiniz bir filmi arkadaşlarınıza anlatır mısınız?”“Şimdi arkadaşlarımızı dikkatle dinleyelim.”
  • İzlenen bir filmin, bir oyunun, okunan bir öykünün düzgün ve doğru cümlelerle öğrenciler tarafından anlatılması,
  • Olayların,  bu olayların sırasının, neden ve sonuçlarının, olayın belli başlı kişilerinin fiziksel ve karakter niteliklerinin,  olayın geçtiği yerin, zamanın niteliklerinin açıklanması,
  • Öğrencilerin kurallara uygun olarak dinleyip dinlemediğinin kontrol edilmesi

 

Bireysel Öğrenme Etkinlikleri

(Ödev, deney, problem çözme vb.) Grupla Öğrenme Etkinlikleri (Proje, gezi, gözlem vb.) Özetİzlediğini,dinlediğini,okuduğunu anlatır

BÖLÜM III:

Ölçme- Değerlendirme:

Grupla öğrenme etkinliklerine yönelik Ölçme-Değerlendirme1.Sözlü anlatımda; kelimeleri söyleme, kullanma, cümle kurma ile ilgilidavranışlarının gözlenmesi – değerlendirilmesi

2.Dinleme ve izleme ile ilgili davranışları gözleme, değerlendirmeDersin Diğer Derslerle İlişkisi/Açıklamalar

BÖLÜM IV:

Planın Uygulamasına

 İlişkin Açıklamalar

Sınıf Öğretmeni                                                                                                               11-13/03/2013

Okul Müdürü

İlyas Altay

SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ GÜNLÜK PLÂNI 24. HAFTA

BÖLÜM I:

SÜRE: 40 dakika 40 dakika
DERSİN ADI SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ
SINIF 1
DERS Sesli ve Sessiz Okuma

KAZANIMSesli ve sessiz okur.BECERİKuralına uygun sesli ve sessiz okuma yapar

BÖLÜM II:

ÖĞRENME-ÖĞRETME

YÖNTEM VE TEKNİKLERİSessiz Okuma, Yorumlama, Anlatma, Soru-Yanıt, Tartışma, Tümevarım, TümdengelimKULLANILAN EĞİTİM

TEKNOLOJİLERİ ARAÇ VE

GEREÇLERİOkuma parçası , parçaya ait resimlerDERS ALANIOkul, sınıf

                                                                      ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ
ETKİNLİK ÖRNEĞİ
 

“Okuduğumuz parçanın adı neydi?”“Bu metinde yer alan olay kahramanları kimler?”

“Sizce okuduğumuz metnin ana düşüncesi ne olabilir?”Metnin sessiz olarak okunması,Metnin olay kahramanları ve özelliklerinin açıklanması,Metnin ana düşüncesinin bulunması

* Orman Haftası ile ilgili bilgiler verilebilir.

Bireysel Öğrenme Etkinlikleri

(Ödev, deney, problem çözme vb.) Grupla Öğrenme Etkinlikleri (Proje, gezi, gözlem vb.) Özetokuduğunu anlatır

BÖLÜM III:

Ölçme- Değerlendirme:

Grupla öğrenme etkinliklerine yönelik Ölçme-Değerlendirme.Metnin anlatılması

2.Olay ,yer ,zaman ve kişiler ile ilgili soru-cevap çalışmaları

3.Dinleme – izlemeye ilişkin davranışların değerlendirilmesiDersin Diğer Derslerle İlişkisi/Açıklamalar

BÖLÜM IV:

Planın Uygulamasına

 İlişkin Açıklamalar

Sınıf Öğretmeni                                                                                                               15/03/2013

Okul Müdürü

İlyas ALTAY

SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ GÜNLÜK PLÂNI 25. HAFTA

BÖLÜM I:

SÜRE: 40 dakika 40 dakika
DERSİN ADI SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ
SINIF 1
DERS Kağıt İşleri
KAZANIM Kâğıt işleri yaparak yaratıcılık ve yapıcılık yönlerini geliştirir.
BECERİ Yaratıcı ve yapıcı yönlerini geliştirir

BÖLÜM II:

ÖĞRENME-ÖĞRETME

YÖNTEM VE TEKNİKLERİBirlikte çalışmalar, gözlem, inceleme, bireysel çalışmalar, yaparak-yaşayarak öğrenme.KULLANILAN EĞİTİM

TEKNOLOJİLERİ ARAÇ VE

GEREÇLERİKăğıt, gazete, karton, makas, yapıştırıcı.DERS ALANIOkul, sınıf

                                                                      ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ
ETKİNLİK ÖRNEĞİ
Boş zamanlarınızda, hem el işi becerilerinizi artırmak hem de vaktinizi eğlenerek geçirmek için neler yaparsınız?Hepiniz güzel şeyler söylediniz. Bunları zevkle yaptığınızdan eminim. Bugün  el becerilerimizi artıracak kağıt işleri yapacağız.Herkes söyleyeceklerimi iyi dinlesin.

Atık kăğıt, gazete kăğıtları, karton , makas ve yapıştırıcı kullanarak herkes serbest teknik kullanarak dilediği şeyi yapabileceği anlatılır.  ‘’Öğrencilere kartonu zemin olarak kullanabilecekleri ve çeşitli renkteki kağıt veya gazete sayfalarını istedikleri gibi kesip, karton zemine yapıştırabilecekleri” söylenebilir.

Bireysel Öğrenme Etkinlikleri

(Ödev, deney, problem çözme vb.) Grupla Öğrenme Etkinlikleri (Proje, gezi, gözlem vb.) ÖzetKağıt İşleri yapar

BÖLÜM III:

Ölçme- Değerlendirme:

Grupla öğrenme etkinliklerine yönelik Ölçme-Değerlendirme1.Yapılan çalışmaların incelenmesi

2.Yapılan çalışmaların sınıfça belirlenenlerinin sergilenmesi

3.  Grup çalışmalarının kontrol edilmesi ve sınıf panosuna asılmasıDersin Diğer Derslerle İlişkisi/Açıklamalar

BÖLÜM IV:

Planın Uygulamasına

 İlişkin Açıklamalar

Sınıf Öğretmeni                                                                                                               18-20/03/2013

Okul Müdürü

İlyas Altay

SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ GÜNLÜK PLÂNI 25. HAFTA

BÖLÜM I:

SÜRE: 40 dakika 40 dakika
DERSİN ADI SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ
SINIF 1
DERS Renkli Kağıtlarla Sihirli Fenerler Yapalım
KAZANIM El işi çalışmalarıyla yapıcılık ve yaratıcılık yönlerini geliştirir..
BECERİ Yaratıcı ve yapıcı yönlerini geliştirir

BÖLÜM II:

ÖĞRENME-ÖĞRETME

YÖNTEM VE TEKNİKLERİBirlikte çalışmalar, gözlem, inceleme, bireysel çalışmalar, yaparak-yaşayarak öğrenme.KULLANILAN EĞİTİM

TEKNOLOJİLERİ ARAÇ VE

GEREÇLERİEl işi kâğıdı, sinirli fener yapma malzemeleriDERS ALANIOkul, sınıf

                                                                      ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ
ETKİNLİK ÖRNEĞİ
Şimdi bir fener yapacağım. Fener yapmak için hangi malzemeleri kullanacağız?

El işi çalışmaları yaparken uyulması gereken kurallar ve çalışmalar hatırlatılacak.

El işi becerilerinin arttırılması için makas kullanma, kâğıt kesme, ürün ortaya çıkarma, yapılanların sergilenmesi hatırlatılacak.

Bireysel Öğrenme Etkinlikleri

(Ödev, deney, problem çözme vb.) Grupla Öğrenme Etkinlikleri (Proje, gezi, gözlem vb.) ÖzetKağıt İşleri yapar

BÖLÜM III:

Ölçme- Değerlendirme:

Grupla öğrenme etkinliklerine yönelik Ölçme-Değerlendirme1.Yapılan çalışmaların incelenmesi

2.Yapılan çalışmaların sınıfça belirlenenlerinin sergilenmesi

3.  Grup çalışmalarının kontrol edilmesi ve sınıf panosuna asılmasıDersin Diğer Derslerle İlişkisi/Açıklamalar

BÖLÜM IV:

Planın Uygulamasına

 İlişkin Açıklamalar

Sınıf Öğretmeni                                                                                                               22/03/2013

Okul Müdürü

İlyas Altay

 

SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ GÜNLÜK PLÂNI 26. HAFTA

BÖLÜM I:

SÜRE: 40 dakika 40 dakika
DERSİN ADI SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ
SINIF 1
DERS Resimleri Yorumlama
KAZANIM  Seviyelerine uygun resimler arasında ilişki kurarak gördüklerini alay sırasına göre anlatır.
BECERİ Olayları sırasına göre anlatır

BÖLÜM II:

ÖĞRENME-ÖĞRETME

YÖNTEM VE TEKNİKLERİSoru-cevap, gözlem, inceleme, anlatım, tartışma, öyküleme.KULLANILAN EĞİTİM

TEKNOLOJİLERİ ARAÇ VE

GEREÇLERİDers kitabı, örnek resimlerDERS ALANIOkul, sınıf

                                                                      ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ
ETKİNLİK ÖRNEĞİ
Şimdi herkes elimdeki resme dikkatlice baksın.Yukarıdaki resme bakarak, anladıklarınızı kısaca arkadaşlarınıza anlatır mısınız?Bir resme bakıp bize ne anlattığını bulabilmemiz için resmi dikkatle incelemeliyiz.Öğretmen tarafından, öğrencilere gösterilen resimlerin; öğrenciler tarafından düzgün ve doğru cümlelerle  anlatılması istenecek.
Bireysel Öğrenme Etkinlikleri

(Ödev, deney, problem çözme vb.) Grupla Öğrenme Etkinlikleri (Proje, gezi, gözlem vb.) ÖzetResimleri yorumlar sıraya koyar

BÖLÜM III:

Ölçme- Değerlendirme:

Grupla öğrenme etkinliklerine yönelik Ölçme-Değerlendirme1.Anlatımların doğru yapılıp yapılmadığının kontrol edilmesi.

2.Konuşmacı öğrencilerin anlatımlarını , dinleyici öğrencilerin sözlerini kesmeden dinlemeleri.

3.Anlatma güçlüğü olan öğrencilerle çalışmalarDersin Diğer Derslerle İlişkisi/Açıklamalar

BÖLÜM IV:

Planın Uygulamasına

 İlişkin Açıklamalar

Sınıf Öğretmeni                                                                                                               25-27/03/2013

Okul Müdürü

İlyas Altay

 

 

SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ GÜNLÜK PLÂNI 26. HAFTA

BÖLÜM I:

SÜRE: 40 dakika
DERSİN ADI SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ
SINIF 1
DERS Tekerlemeler
KAZANIM Oynanılan sayışma ve tekerlemeleri özelliklerine uygun söylemeye istekli
BECERİ Oynanılan sayışma ve tekerlemeleri söze, ezgiye uygun söylenip söylenmediğine dikkat etme, oynanılan sayışma ve tekerlemeleri söze, ezgiye uygun söylemeye istekli olma.

BÖLÜM II:

ÖĞRENME-ÖĞRETME

YÖNTEM VE TEKNİKLERİBirlikte çalışmalar, Bireysel çalışmalar, Çözümleme, Soru – yanıt, Yeniden bulma, ÖrneklemeKULLANILAN EĞİTİM

TEKNOLOJİLERİ ARAÇ VE

GEREÇLERİDers kitabı, yardımcı kitaplar, sayışma ve tekerleme örnekleriDERS ALANIOkul, sınıf

                                                                      ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ
ETKİNLİK ÖRNEĞİ
                                                        Tekerlemeler

ÖRNEK: YAĞMUR           TOP
Yağ yağ yağmur,              Bir,iki,üç
Teknede hamur,               Söylemesi güç
Bahçede çamur,              Sana verdim bir elma
Ver Allah’ım ver,              Adını koydum Fatma
Sicim gibi yağmur.           Hop hop hop         Bir büyük altın top

Bireysel Öğrenme Etkinlikleri

(Ödev, deney, problem çözme vb.) Grupla Öğrenme Etkinlikleri (Proje, gezi, gözlem vb.)Grupça tekerlemeler söyler.ÖzetTekerleme söylemeye istekli olur.

BÖLÜM III:

Ölçme- Değerlendirme:

Grupla öğrenme etkinliklerine yönelik Ölçme-Değerlendirme1. .Öğrencilerin grup içindeki davranışlarının gözlenmesi-değerlendirilmesiDersin Diğer Derslerle İlişkisi/Açıklamalar

BÖLÜM IV:

Planın Uygulamasına

 İlişkin Açıklamalar

Sınıf Öğretmeni                                                                                                                 29/03/2013

İlyas ALTAY

Okul Müdürü


1. Sınıf Şubat-mart 2013 Serbest Etkinlik Günlükler

0 yorum:

Yorum Gönder