4.SINIF TÜRKÇE DERSİ 2. DÖNEM 1.YAZILI SORULARI

8 Mart 2013 Cuma

4.SINIF TÜRKÇE DERSİ 2. DÖNEM 1.YAZILI SORULARI, 4.SINIF TÜRKÇE DERSİ 2. DÖNEM 1.YAZILI SORULARI İNDİR

Sevimli, körpecik bir kuzusu vardı Ogün’ün. Her gün kuzusunu evleri­nin bahçesinde otlatır, onunla çimlerde koşar, oynardı. Kuzusuna, Kınalı adını vermişti, Onu hep Kınalı diye çağırırdı. Kınalı, doğar doğ­maz annesini kaybetmişti. Ogün onu, biberonla süt vererek büyüttü. Kınalı, insanların içinde büyüdüğü için onlardan hiç kaçmıyordu. Kuyruğunun ucunda kınaya ben­zer bir işaret olduğu için, Ogün, ona Kınalı adını koymuştu.

  1. Kınalı’nın üç özelliğini yazınız.(10 puan)
    • Yukarıdaki parçaya göre Ogün nasıl bir insandır yazınız. (10 puan)
    •  

       

       

       

       

      1. Yukarıdaki parçada geçen 10 tane cins (tür) isim yazınız. (10 puan)

       

       

       

       

       

      1. Yukarıdaki parçada geçen “büyük ünlü uyumuna uymayan” 5 kelime yazınız. (5 puan)

       

       

       

       

       

      1. Yukarıdaki parçada geçen “büyük ünlü uyumuna uyan” 5 kelime yazınız. (5 puan)

       

       

       

       

       

      1. Aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlarını karşısına yazınız. (5 puan)

       

      Kurak:       ……………………….                      İniş:     ……………………….

      Dost:         ………………………                       temiz:  ……………………….

       

      1. 7.      Aşağıdaki kelimelerin eş anlamlarını karşısına yazınız. (5 puan)

      Hüzünlü:   ……………………….                      İhtiyar:            …………………………

      Gezinmek:            ……………………….                      Küçük:            …………………………

      1. 8.      Aşağıdaki cümlelerden doğru olanların yanına (D), yanlış olanın yanına (Y) yazınız.

      (     ) Alfabemizde 28 harf vardır. (1puan)

      (     ) Alfabemizde 4 ünlü harf vardır. (1puan)

      (     ) Aynı türden varlıkları yazarken aralarına virgül işareti yazılır. (1puan)

      (     ) İsmin 4 tane hal eki vardır. (1puan)

      (     ) Bir kelimeye yeni bir anlam kazandıran yapım eki denir. (1puan)

      (     ) Sayıların sonuna yazılan nokta sıra belirtir. (1puan)

      (     ) “Ayakkabı” birleşik bir isimdir. (1puan)

      (     ) Alfabemizde 21 ünsüz harf vardır. (1puan)

      (     )Büyük ünlü uyumuna uymayan kelimeler Türkçe değildir. (1puan)

      (     ) Alfabemizin 10. harfi “ğ”dir. (1puan)

       

      (test soruları ikişer puandır)

      9. “Öğretmenimin, ne kadar düşün­celi olduğunu bilemezsiniz.” cüm­lesindeki, “düşünceli” sözcüğünün yerine, aşağıdaki sözcüklerden hangisi getirilirse, cümlenin anlamı bozulmaz?

      A. anlayışlı        C, terbiyeli        B. bilgili            D, sevimli

      10.   Aşağıdaki sözcüklerden hangisi, terim değildir?

      A. ölçüm          B. Metre           C. övgü            D. iklim

      11.”Çalışkan” sözcüğü ile “tembel” sözcüğü arasında anlamca bir iliş­ki vardır. Buna benzer bir İlişki, aşağıdaki sözcük çiftlerinin hangisi arasında vardır?

      A. kuru – yaş     B. rahat – yavaş           C. şirin – tatlı     D. ışık – ısı

      12. “Küçük” sözcüğünün zıt anlamlısı, aşağıdaki dizelerin hangisinde var­dır?

      A.  Ağaçlar bezensin, dallar süslen­sin.   B.   Bahçeler donansın, güller süs­lensin,

      C.  Ata’nın geçtiği yollar süslensin.        D.  Yurdumun en büyük bayramı bugün.

      13.   Aşağıdaki dizelerde, attı çizili söz­cüklerden hangisi sesteştir?

      A.  Ak saçlı başını alıp eline,                 B.   Kara hülyalara dal anneciğim.

      C.  O titrek kalbini bahtın yeline,                        D.  Bir ince tüy gibi sal anneciğim.

      14. “Yürütmek” sözcüğü, hangi cüm­lede farklı anlamda kullanılmıştır?

      A.  Annem, kardeşimi elinden tu­tup yürüttü.       B.   Babam, bizim evin işlerini yü­rütür.

      C.  Arkadaşlarımı,  saatlerce suda yürüttüm.      D.  Hep birlikte, tören alanına doğ­ru yürüdük.

      15. Aşağıdaki sözcüklerden hangisi, somut (madde) anlamlı değildir?

      A. tahta                      B. Dolap                        C. tebeşir                    D. sevgi

      16. “ağaç – tahta – kapı – pencere” sözcüklerinden anlam bakımından en geniş (genel) anlamlı olanı han­gisidir?

      A. ağaç                      B. Tahta             C. kapı                        D. pencere

      17. “Kuzu ile ağıl” sözcükleri arasında anlamca bir ilişki vardır, “papa­ğan” İle aşağıdaki sözcüklerin han­gisi arasında, buna benzer bir ilişki kurulabilir?

      A. ağaç                      B, dal                 C, kafes                       D. orman

      18. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde, zıt anlamlı sözcüklerden oluşan ikileme kullanılmıştır?

      A.  Koşa koşa eve gittik.                                  B.   Seninle tanışalı, aşağı yukarı on yıl kadar oldu.

      C.  Niçin hep abur cubur şeyler yi­yorsun?          D.  Onun parayla marayla işi yok.

       

      “Devlet malını niçin korumalıyız” konulu bir yazı yazınız (20 puan)

       

       

      ………………………………

      ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

      ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

      ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

      ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

      ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

      ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

      ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………


      4.SINIF TÜRKÇE DERSİ 2. DÖNEM 1.YAZILI SORULARI

0 yorum:

Yorum Gönder