4. sınıf Türkçe dersi 1. dönem 1. yazılı

8 Mart 2013 Cuma

4. sınıf Türkçe dersi 1. dönem 1. yazılı, 4. sınıf Türkçe dersi 1. dönem 1. yazılı  indir, 4. sınıf Türkçe dersi 1. dönem 1. yazılı  yükle, 4. sınıf Türkçe dersi 1. dönem 1. yazılı

SORULAR

     Atatürk, köylü ve kentli, bütün çocukların okumasını isterdi. Tüm çocuklara okuma olanakları hazırlanmalıydı.

Sevgili çocuklar, Atatürk bir gün Çankaya’da bir tarih kitabı okurken, devlet büyüklerinden birinin sorusuna şu yanıtı verdi:

-Ben çocukken fakirdim. Elime iki kuruş geçse, bunun bir kuruşunu kitaba verirdim. Eğer böyle olmasaydı, bu yaptıklarımın hiçbirini yapamazdım.

Atatürk, okumayı çok severdi. Okumaya çocuk yaşlarda alışmıştı. Atatürk’ün çocukluk yılları, güç ve değişik koşullarda; ama okuma coşkusu ve sevgisi içinde geçmişti.

(Aşağıdaki iki soruyu yukarıdaki okuma parçasına göre cevaplayınız.)

 

  1. Bu okuma parçasının konusu nedir? Sizce bu parçaya verilebilecek en uygun başlık nedir? (10 puan)

 

 

 

  1. Parçanın ana fikri nedir? Siz bu parçadan neler anladınız? (10 puan)

 

 

 

 

  1. Bütün bireyleri eğitim almış bir ulus için aşağıdakilerden hangisini söylemek yanlıştır? (5 puan)
  1. Her birey, toplumun gelişmesi için katkıda bulunur.
  2. Ulus, başka ulusların egemenliği altınna girer.
  3. Bilim ve teknolojideki gelişmeler yakından takip edilir.
  4. Bütün bireyler çevreye duyarlı olurlar.

 

  1. Aşağıda verilen sözcüklerin karşt(zıt) anlamlarını karşılarına yazınız. (10 puan)

güzel:                                                                      doğru:

önce:                                                                       yeni:

aydınlık:                                                                  barış:

uzak:                                                                        dost:

üzülmek:                                                                 çalışmak:

 

  1. Eş anlamlı (anlamdaş) sözcük ne demektir? Açıklayınız. Aşağıda verilen sözcüklerin eş anlamlarını karşılarına yazınız. (10 puan)

 

 

his:                                                                                       fikir:

anı:                                                                                      sene:

keder:

 

  1. Aşağıda verilen sözcükleri iki farklı anlama gelecek şekilde (sesteş olacak şekilde) cümlede kullanınız. (10 puan)

gül:   1.

2.

kaz:  1.

2.

düş:  1.

2.

al:    1.

2.

ben:1.

2.

 

  1.  Aşağıdaki sözcükleri kullanarak kurallı ve anlamlı bir cümle oluşturunuz. (5 puan)

başkasının – duymalıdır – herkes – saygı – hakkına.

 

  1. Aşağıda sözcüklerden hangisi sesteş (eş sesli) değildir? (5 puan)
  2. Usandım
  1. Aç                   B. Göz                       C.Kız                          D.Kır

Yeşermesini ümit ettiğim bahçeyi beklemekten

Tarla kuşunun sesinden

Usandım

Bu yürekten

Kendimden

 

     Yukarıdaki dizelerdeki belirgin olan duygu aşağıdakilerden hangisidir? (5 puan)         

 

A) Yalnızlık                                                          B) Bıkkınlık

C) Çaresizlik                                                        D) Karamsarlık

 

10. Otobüsün şoförü (   )  (  )  İnecek var mı (   )  (  ) diye sordu (   )

    Bu cümlede parantezlerle gösterilen yerlere sırasıyla hangi noktalama işaretleri konmalıdır? (10 puan)

(  ), (  ), (  ), (  ), (  )

 

11.  Aşağıdaki cümlelerden hangisinin sonuna soru işareti (?) konmalıdır? (5 puan)

A. Ne soracak acaba

B. Ne de güzel anlatıyor

C. Ne olacağını bilmiyorum

D. Ne olursun yapma

 

12. “göz” sözcüğünü gerçek ve mecaz anlama gelecek şekilde iki cümlede kullanınız. (5 puan)

 

 

 

 

 

13. “kulak misafiri olmak” deyimini açıklayarak bir cümle içinde kullanınız. (10 puan)

          

Başarılar…


4. sınıf Türkçe dersi 1. dönem 1. yazılı

0 yorum:

Yorum Gönder