1. Sınıf 2. Dönem 1. Veli Toplantı Tutanağı

3 Mart 2013 Pazar

1. Sınıf 2. Dönem 1. Veli Toplantı Tutanağı , 1. Sınıf 2. Dönem 1. Veli Toplantı Tutanağı indir. alıntı, derleme ve eklemedir.

 

 

GÖVDELİ İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜNE

DOĞANŞEHİR

 

 

2012/2013 eğitim-öğretim yılı 1/A Sınıfı 2. Dönem 1. Veli toplantısını aşağıdaki gündem maddelerini görüşmek üzere 20.02.2013 tarihinde Çarşamba günü saat 12:00’da kendi sınıfımda yapmak istiyorum.

 

Gereğini bilginize arz ederim.

 

18.02.2013

 

 

Şükrü UZUN

1/A Sınıf Öğretmeni

 

Toplantı Tarihi: 20.02.2013

Toplantı Saati: 12:00

Toplantı Yeri: 1/A Sınıfı

 

 

 

GÜNDEM

 

1.Saygı duruşu, İstiklal Marşı ve açılış konuşması

2. 1.dönemin değerlendirilmesi

3. Öğrencilerde yarı yıl tatilinden sonra görülen gerilemelerin değerlendirilmesi ve alınacak tedbirler

4. Evde ders çalışma teknikleri hakkında bilgilendirmeve derslerin işlenişi hakkında bilgilendirme

5. Okula devamın önemi

6. Öğrenci başarısını arttırmada velilere düşen görevler

7. Öğrencilerin okuma-yazma- matematik ve kişisel gelişimlerinin değerlendirilmesi

8. Öğrenci velilerinden kendi çocuklarının gelişimi ile ilgili değerlendirmelerinin dinlenmesi

9. Beslenme ve temizlikte görülen aksaklıklar

10. Veli, öğretmen, okul işbirliğinin öğrenci başarısına etkileri.

11. Performans ve proje ödevleri

12. Okul rehber öğretmeni ile işbirliği yapılmasının önemi

15. Dilek ve temenniler

 

19.02.2013

UYGUNDUR

Okul  Müdürü

 

 

GÖVDELİ ilkOKULU 2012/2013 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI

1-D SINIFI 2. DÖNEM 1. VELİ TOPLANTI TUTANAĞI

Toplantı Tarihi: 20.02.2013

Toplantı Saati: 12:00

Toplantı Yeri: 1/A Sınıfı

 

GÜNDEM

 

1.Saygı duruşu, İstiklal Marşı ve açılış konuşması

2. 1.dönemin değerlendirilmesi

3. Öğrencilerde yarıyıl tatilinden sonra görülen gerilemelerin değerlendirilmesi ve alınacak tedbirler

4. Evde ders çalışma teknikleri hakkında bilgilendirmeve derslerin işlenişi hakkında bilgilendirme

5. Okula devamın önemi

6. Öğrenci başarısını arttırmada velilere düşen görevler

7. Öğrencilerin okuma-yazma- matematik ve kişisel gelişimlerinin değerlendirilmesi

8. Öğrenci velilerinden kendi çocuklarının gelişimi ile ilgili değerlendirmelerinin dinlenmesi

9. Beslenme ve beslenmede görülen aksaklıklar

10. Veli, öğretmen, okul işbirliğinin öğrenci başarısına etkileri.

11. Performans ve proje ödevleri

12. Okul rehber öğretmeni ile işbirliği yapılmasının önemi

15. Dilek ve temenniler

 

 

Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasının ardından sınıf öğretmeni Şükrü UZUN toplantıya katılımlarından dolayı tüm velilere teşekkür etti. Geçen bir dönem boyunca sınıfın durumunun genel olarak iyi olduğunu, velilerin ilgili olduğunu bunun da çocukların başarısına olumlu yansıdığını gözlemlediğini ifade etti.

 

Şubat tatili sonrasında okuma ve yazma ile ilgili birkaç öğrenci dışında bir gerileme olmadığını söyledi. Bu öğrencilerin Mehmet ÖZET, Zeynep KATIK ve Furkan KAYA olduğunu belirtti. Velilerin bu öğrencilerle evde daha çok ilgilenerek bu açığı kapatmaları gerektiğini söyledi.

Velilerden ………………. evde çalışma yaptırdıklarını söyledi. Öğretmen nasıl çalıştırdıklarını sordu. Önder Tanrıcı çocuğunun evde her gün kitap okuduğunu ifade etti. Öğretmen Şükrü UZUN bu öğrencilerin okumalarının güzelleşmesi ve okuma hızlarının artması için bol bol sesli okuma yapmaları gerektiğini açıkladı.

Öğrenci başarısını arttırmak için çocuklara okulun sevdirilmesi gerektiği bunun içinde çocuklarımıza ödül mekanizmasının çalıştırılmasının önemi üzerinde duruldu. Bu dönemde de çocuklarda sorumluluk almamak için baş ağrısı, bulantı, vb. davranışlar görülmesinin normal olduğu bu yüzden biraz daha hassas davranılması gerektiği konuşuldu.

Sınıf öğretmeni bu sene velilere çok iş düştüğünü her öğrenciye yeterince vakit ayıramayacağı için velilerin evde mutlaka çocuklarıyla ilgilenmesi gerektiği okuma ve yazma çalışmalarında çocuklarına mutlaka rehberlik etmesi gerektiğini belirtti.

 

Öğretmen Şükrü UZUN okuma hızını arttıracak yöntemler hakkında bilgi verdi. Evde bol bol hikaye kitabı okutulması ve okunan hikayelerin çocuklara anlattırılmasının önemi üzerinde duruldu. Evde nasıl ders çalıştırılması gerektiği üzerinde duruldu. El yazısının mecburi olduğu anlatıldı. Güzel yazı yazmanın bir yetenek olduğu her öğrenciden aynı güzellikte yazı yazmasını beklemenin yanlış olduğu önemli olan doğru ve okunaklı yazı yazdıktan sonra zamanla daha güzel yazacakları söylendi. Bu dönem Güzel yazı defterinin yanında zamanın yeterli olması durumunda düz çizgili deftere de yazı yazdırılacağı söylendi. İlk zamanlar ufak tefek yazma sıkıntıları ortaya çıkabileceği zamanla alışacakları belirtildi. Düz çizgili deftere bir satır atlayarak yazmalarının şu aşamada daha uygun olacağı önerildi. Sol elle yazan öğrencilerin bitişik eğik el yazısı yazmada çok zorlandıkları buna rağmen eğer çocuk sol elle yazıyorsa sağ elle yazması için zorlamamak gerektiği üzerinde duruldu.

 

1.sınıf müfredatı; müfredata ve plana uygun olarak gidildiğini belirtti. Özellikle matematik ödevlerinde çocuklarımıza yardım edilmesi gerektiği yapılan yanlışları bizzat görerek anında düzeltilmesi gerektiğinin önemi üzerinde duruldu. Öğretmen Şükrü UZUN 1.sınıfı binanın temeline benzettiğini, temelin ne kadar sağlam atılırsa ileriki sınıflarda zorlanmadan çocuklarımızın başarılı olacağını düşündüğünü belirtti. Bunun için tüm velilerin bu zor dönemde daha sabırlı ve anlayışla çocuklarına yardım etmesinin önemini vurguladı. Verilen ödevlerin düzenli olarak yaptırılması ve kontrol edilmesinin önemi anlatıldı.

 

Devam-Devamsızlık hakkında bilgi verilmesi; çocuğum hasta demenin ya da bugün işimiz var bize izin verir misiniz demenin yetmeyeceği okula mutlaka doktordan onaylı rapor, sevk kağıdı veya reçete getirmeleri gerektiği, özel durumlar içinse idareden izin alınması gerektiği anlatıldı. Öğrencilerin sık sık hastalığı bahane edip okula gelmemek için numara yaptıkları anlatıldı. Özellikle eve verilen görevlerin yapılmadığında bu yola başvurulduğu söylendi. Öğrencide gözle görülür bir hastalık belirtisi olmadığı durumlarda kesinlikle okula gönderilmeli, taviz verilmemeli denildi. Öğrenci gelmediği gün mutlaka öğretmenle irtibata geçilmesi gerektiği hatırlatıldı.

 

Velilerin öğretmenin en yakın destekçisi olduğu, evde çocuğu ile ilgilenen velilerin çocuklarının okulda daha kendine güvenerek çalışmalara aktif olarak katıldığını gözlemlediğini belirtti. Aksi takdirde çocukların daha korkak ve çekingen oldukları derse katılmadıklarını gözlemlediğini paylaştı. Özellikle okulda her öğrenci için bire bir okumaya ayrılacak zamanın kısıtlığı söylendi ve velilerden evde 15-20 dakikalarını mutlaka bire bir okumaya ayırmaları istendi. Özellikle televizyona ayrılan sürenin kısıtlanması ve bilirli bir saate bağlanması istendi.

 

Öğrencilerde beslenme alışkanlıkları, okula konacak yiyecekler ve sabah kahvaltılarının önemini öğretmen açıkladı. Öğrenci velisi ……………………. kızının evden getirmek istemediğini kantinden almak istediğini dile getirdi. Öğretmen buna zaman zaman izin verilmesi gerektiğini ama sadece kantinden alınan yiyeceklerle beslenme yapılmasına izin verilmemesi gerektiğini kendisinin de bunu sınıfında istemediğini dile getirdi.

 

Öğrencilerin temizlik alışkanlığı kazanmada evde anne babanın rolü hakkında bilgi verildi. Öğrenci okulda öğrendiği davranışı evde göremeyince daha rahat ve kolay olanı yani davranışı yapmamayı seçtiği söylendi. Özellikle annelerden temizlik alışkanlıklarını kazandırmada daha ısrarcı ve kuralcı olmaları istendi.

 

Toplantıya katılan velilere öğrencilerinin okuma, yazma ve matematik ile ilgili sınıf içindeki derse katılım ve performansları hakkında bilgi verildi. Verilen görevlerin öğrenci kendi kendine yapma alışkanlığı kazanana kadar birlikte yapılması istendi.

 

 

Performans ve proje ödevleri; Performans ve Proje ödevleri hakkında kısaca bilgi verildi. Bu ödevlerin öğrencinin karne notuna etkisi anlatıldı. Bu çalışmaları çocuklarımızla birlikte onları da işin içine katarak birlikte yapılması gerektiği aksi takdirde tüm ödevi velilerin yapması halinde çocukta sorumluluk duygusunun gelişmeyeceği ve sürekli anne babasından yapmasını beklediği söylenerek bu konuya dikkat çekildi.

 

Öğretmen hangi çocuğun hangi düşeyde çalışma yapabileceğini bildiğini belirterek velilerden yardım olayını abartmamasını istedi. Aksi durumlarda çalışmanın çok fazla dikkate alınmayacağını ilave etti.

 

Okulumuzda rehber öğretmen olduğu karşılaşılan problemlerde rehber öğretmenden de yardım alınabileceğini sınıf öğretmeni dile getirdi.

 

Velilere eklemek ya da konuşmak istedikleri bir konu olup olmadığı soruldu.

İsteyen velilerle birebir görüşme yapabileceğini söyleyen Öğretmen Şükrü UZUN iyi dilek ve temennilerle toplantıya son verdi.

 

ALINAN KARARLAR

 

1-      Öğrenci velilerin, öğrencilere evde rehberlik etmelerine,

2-      Öğrencilerin evde ders çalışmaları, çok kitap okumaları ve yapılacak çalışmaların veliler tarafından sürekli olarak kontrol edilmesine,

3-      Verilen ödevlerin düzenli olarak yaptırılması ve kontrol edilmesine,

4-

5-      Hastalık(sevk ya da rapor getirilecek) ve geçerli mazeret(idareden izin alınacak) okula devamlılığın sağlanmasına,

6-      Öğrencilere düzenli beslenme konmasına, besinlerin dikkatli seçilmesine,Öğrencilerin okula gelirken mutlaka kahvaltılarının yaptırılması ve okula aç gönderilmemesine

7-      Tüm öğrencilerimizin haftalık ve günlük bakımlarının düzenli olarak yapılmasına, kızların saçlarının mutlaka bağlı erkeklerin saçlarının kısa kestirilmesine,

8-      Evde karşılaşılan eğitim ya da davranışsal problemin öğretmene bildirilmesine, karşılıklı fikir alış verişi yapılarak çözülmesine,

9-      Öğrencilerin seviyelerine uygun eğitim programları izlemesi için yardımcı olunacağına,

10-   Performans ve proje ödevleri için velinin öğrenciye sadece yardımcı, yol gösteren ve destek veren rolde olmasına,

11-  Öğrenci velilerini belirli aralıklarla okulumuzu ve sınıfımızı ziyaret etmelerine,

12-  Okumayı teşvik etmek için evde öğrenciye küçük ödüller verilmesine,

13-  Velilerin Öğretmenle sürekli irtibat halinde olmasına,

 

1-A Sınıf Öğretmeni Şükrü UZUN ve 1-A sınıfı velileri tarafından karar verilmiştir.

 

20.02.2013

 


1. Sınıf 2. Dönem 1. Veli Toplantı Tutanağı

0 yorum:

Yorum Gönder