2. Sınıf Noktalama İşaretleri Değerlendirme Testi-2013

27 Şubat 2013 Çarşamba

2. Sınıf Noktalama İşaretleri Değerlendirme Testi, 2. Sınıf Noktalama İşaretleri Değerlendirme Testi indir, 2. Sınıf Noktalama İşaretleri Değerlendirme Testi soruları, 2. Sınıf Noktalama İşaretleri Değerlendirme Testi 2013 yılı, 2. Sınıf Noktalama İşaretleri Değerlendirme Testi

 

1)    Aşağıdaki cümlelerden hangisinde kesme işareti yanlış kullanılmıştır?

A)  Ömer’i kim çağırdı?

B)   Tamer  Ankara’ya gidecek.

C)  Hasan eve gidecek’mi?

 

2)    Aşağıdaki cümlelerden hangisinin sonuna nokta konulmalıdır?

A)  Nasıl geldin

B)   Eve giden yol bu mu

C)  Miraç kalemini evde unutmuş

 

3)    Aşağıdaki cümlelerden hangisinde noktanın kullanımı ile ilgili yanlışlık yapılmıştır?

A)  Elif Buse kitap okudu.

B)   Tülay evden peynir. ekmek. zeytin getirmiş.

C)  Sen yarışı 1. mi bitirdin?

 

4)    Hangi cümlede noktalama işaretlerinin kullanımında yanlışlık yapılmıştır?

A)  Hülya akşam eve geç gitmiş.

B)   Bugün günlerden Pazar mı?

C)  Eyvah? Yine geç kaldım.

 

5)    Aşağıdaki cümlelerden hangisinde kesme işareti doğru yerde kullanılmıştır?

A)  Mira’çın yanında oturdum.

B)   Tülay kalemini Hülya’ya verdi.

C)  İbrahimi’n defteri nerede?

 

6)    Aşağıdaki cümlelerden hangisinde  virgül  yanlış  yer de kullanılmıştır?

A)  Rahime, buraya gelir misin?

B)   Kartonunu getirmedin,mi?

C)  Ben elma,portakal,mandalina ve armut getirdim.

 

7)    Hangi cümlede kısa çizgi (-) yanlış yerde kullanılmıştır?

A)  –a sesli bir harftir.

B)   –lık,-lik ekleri kelimelere farklı anlamlar kazandırır.

C)  Cümlenin içindeki –kelebek kelimesi yedi harflidir.

8)    Hangi cümlede noktalama işaretinin kullanımıyla ilgili yanlışlık yapılmıştır?

A)  Yağmur Ankaraya  bilet aldı.

B)   Furkan çok fazla kitap okudu.

C)  Öğretmeni “ Aferin!” dedi.

 

9)    Aşağıdaki hangi cümlede nokta gereksiz yere kullanılmıştır?

A)  Dr. Tamer COŞKUN köyümüze geldi.

B)   Ben 20.11.2006’da doğmuşum.

C)  Muhammed yarışta 2.’nci olmuştu.

 

10)  Hangi cümlede noktala işareti eksik kullanılmıştır?

A)  Merdivenlerden inerken Ömer’i gördüm.

B)   Dün gece hava buz gibiydi.

C)  İskenderuna gitmeyi düşünüyorum.

 

11)  Hangi cümlede noktalama yanlışı yapılmıştır?

A)  Eşyalarını toplamadan mı gidiyorsun?

B)   Tavşanlar havucu çok sever?

C)  Mustafa Can hızlı hızlı eve gitti.

 

12)  Hangi cümlede kısa çizgi yanlış kullanılmıştır?

A)  Dün gece sabaha kadar uyuyama-

dım.

B)   Galiba çok fazla çay içtim, o yüzd-

en uyuyamadım.

C)  Bundan sonra çayı çok içmeyece-

ğim.

 

13)  Hangi cümlede noktalama ile ilgili yanlışlık yapılmamıştır?

A)  Sana ne desem boş.

B)   Ne dedin sen bana.

C)  Bu sorular ne kadar da basit?

 

14)  Aşağıdaki cümleye noktalama işaretlerini koyunuz.

Ben derslerime çok çalışıyorum  Bu yüzden her zaman başarılı oluyorum Heyyyyyy

Kolay Gelsin

Başarılar

 


2. Sınıf Noktalama İşaretleri Değerlendirme Testi-2013

0 yorum:

Yorum Gönder