1. Sınıf Bilmeceler

3 Şubat 2013 Pazar

1. Sınıf Bilmeceler , 1. Sınıf Bilmeceler indir. Güncel bilmeceler

BİLMECELER

 

Gökte açık pencere, Kalaylı bir tencere.
Ay

Bağlarım yürür, Çözerim durur.
Ayakkabı

Tarlada biter,

Makine büker,

Sabah akşam

Elimizi yüzümüzü öper.
Havlu

Uzundur ip değil,

Isırır köpek değil.
Yılan

İki camlı pencere,

Bakıp durur her yere.
Gözlük

Özü tatlı, Sözü tatlı, Candan daha kıymetli.
Anne

Şehirden şehire koşarım, Köyden köye giderim, fakat hiç hareket etmem.
Yol

Başımda saç yok,

İçimde tat çok.
Kabak

Zilim var, kapım yok.
Telefon

Bir sihirli fenerim, Kibritsiz de yanarım.
Ampul

Bakması güzel,

Alması üzer.
Gül

Benim adım iki hece, Çalışırım gündüz geçer.
Saat

 

Ağız içinde dil, arifsen bil
Kaval

Ağzı vardır konuşmaz, yatağı vardır, fakat hiç uyumaz.
Akarsu

 

Allah yapar yapısını. Bıçak açar kapısını.
Karpuz

Açarsam dünya olur yakarsam kül olur.
Harita

Kuyruğu var, canlı değil. Konuşur, ama insan değil. Camı var, pencere değil.
Televizyon

Benim bir hayvanım var kuyruğundan uzun burnu var.
Fil

 

Dağı var, taşı yok, köyü var, adamı yok, ırmağı var, suyu yok.
Harita

 

Eli var, ayağı yok;

karnı yarık, canı yok.
Ceket

 

Biz biz idik biz idik, Otuz iki kız idik Ezildik buzulduk, Bir araya dizildik.
Dişler

 

Dağa varır seslenir, Köye gelir yaslanır.
Balta

 

Bahçede bağlı bohça
Lahana

 

Ben giderim, o gider, İçimde tık tık eder.
Kalp

İncecik beli, Elimin eli.
Çatal

 

Küçük kare kutu,

İçi insan dolu.
Televizyon

Kandilde var, mumda yok, Mendilde var, çulda yok.
Dil

 

Uzaktan baktım bir karataş,

Yanına gittim dört ayak bir baş.
Kaplumbağa

İnci gibi dişlerim, odunları dişlerim.
Testere

 

Akşam el üstünde çamur, sabah el içinde kömür.
Kına

 

Ben iki hasretlinin arasında dururum. Onları konuştururum.
Telefon

 

El eker, dil biçer
Yazı

 

Ha iki teker, ha üç teker, İki ayakla nasıl gider?
Bisiklet

 

Bilgi verir herkese, En güzel dosttur bize.
Kitap

 

Bir sapı var, yüz topu var.
Üzüm

 

Kıvrımlı kaşık, Duvara yapışık.
Kulak

 

Zenginin elinde,

Fukaranın dilinde.
Para

Yemeğin başı,

Hastanın aşı.
Çorba

 

Bilene gereksiz, Bilmeyene yetersiz; Büyükler söyler,

Küçükler dinler.
Öğüt

 

Kuyruğu var, at değil. Kanadı var, kuş değil.
Balık

 

Dışı var, içi yok;

Tekme yer, suçu yok.
Top

 

Doktor verdi,

Ben içtim.

Çabucak iyileştim.

İlaç

 

Duruşu ömür,

Gözleri kömür,

Soğuk dondurur,

Sıcak öldürür.

Kardanadam

 

Ağzı var odun yutar, Bacası var duman tüter.

Soba

 

Suyu tuzlu içilmez,

Vapursuz hiç geçilmez,

Rüzgârlar çok eserse,

Dalgaları eksilmez.

Deniz

 

Gökte gördüm bir köprü, Rengi var yedi türlü.

Gökkuşağı

 

Ben giderim, O gider Güneşte beni izler

Gölge

 

Akşam baktım çok idi, Sabah baktım yok idi.

Yıldız

logo-23


1. Sınıf Bilmeceler

0 yorum:

Yorum Gönder